1

Temat: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

Witam wszystkich.

Mam pytanko co myslicie o starszych konstrukcjach enduro. Jak to się nadaje na SM - w wersji miejsko/leśnej nie na tor ale, żeby oponke zamknąć na winklu a i na koło żeby poszło. He,he

Czy starsze konstrukcje 650ccm (DR; TT) w ogóle nadaja się do tego? Czy są one za ciężkie i mają za mały stosunek mocy do masy. O hamulce i zawieszenie nie pytam, bo tu ogólnie jest pole manewru (zmiana sprężyn, oleju, tarczy) ale te +/-45KM do ciężaru - 160kg nie budzą we mnie optymizmu. Na you-tube widać, że te konstrukcje mogą dać fun, ale czy wiąże się to z dużymi nakładami - i czy wogóle warto nad tym pracować?

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

2

Odp: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

miałem XTeka 92 rok. Nie przerabiałem go na SM ale po winklach latało mi się nieźle. Z przdu wlałem gęstszy olej i dałem dystanse nad sprężyny żeby go utwardzić. TYł olałem i pływał jak szalony, ale... niejednego ściga opierdzieliłem nim na winklach w wawie. Jak sie chce to wszystko można, nie trzeba mieć worka pieniędzy.
Jesli chodzi o kilogramy to wiesz, teraz mam KTM 640 LC4 Supermoto i właśnie 160 kg na pokładzie, no moze trochę mniej bo jak dziś zdemontowałem tytanowego acrapa to on nic nie waży... I myślisz że nie dam rady po torze polatać z tymi 160 kgramami?? Fun z jazdy będzie 100%. Wcześniejszy mój motocykl - DRZ 400 SM  - ta z avataru - 147 kg. Niektórzy powiedzą że też przyciężka na tor. Tak - do profesjonalnego ścigania tak, żeby objechać Rosika o 100 kg za ciężka, ale żeby sie pobawić - ideał. Masz DR 650?? Prxzerabiaj i jeździj, chcesz kupić taki sprzęt to wybierz w miarę mało schetany i napieraj, Wszystko sie da. Pozdro. ps tylko pamietaj o usztywnieniu tylnego amora - to bardzo ważne. Ja dzis z tym walczę w ktmie, pół motocykla rozebrałem, hehehhe

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

3

Odp: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

w takim razie pytanko:

Co lepsze do ulicznego SM... DR650; XT600, a może jeszcze coś innego..?
Niestety kwota gra role - max 7000zł.

Pozdr.

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

4

Odp: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

Tylko z usztywnianiem tyłu też trzeba zrobić wszystko z głową, bo jak nie zachowasz SAG i ustawisz wszystko na sztywno, to potem przy każdym odkręceniu będziesz jechał bokiem, bo od razu będzie zrywał przyczepność. Niby pierdoła a robi grę.

A jeśli chodzi o te sprzęty, to ja zdecydowanie bym wolał TT od XT :)

5

Odp: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

nie wiem czy grzesio ma jeszcze do sprzedania klr 650 zrobiną na SM

husaberg  fe501SM   ktm 990 super duke (sprzedam)

6

Odp: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

KLR - KLASA. Zajebisty sprzęt i bezawaryjny w miarę. XT - kibel ze starym silnikiem. TT lepiej zawieszony kibel z silnikiem j.w. Dr 650 - taki sobie motocykl ale daje radę. W sumie bym patrzył na KLRa

DRZ 450 E SM na modach znowu w jedynej słusznej wersji - czyli SuperMoto
Triumph Speed Triple 2010 SE

7

Odp: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

Oo! To całkiem inaczej niz ja słyszałem.  Legendy głoszą, że Kawy są dość awaryjne. Prawda to? A jeśli tak, to co się najczęściej sypie w tych sprzętach?

a podstawowe różnice między KLR a KLX ?

SAG czaje. Z resztą.. przeczytałem cały dział "Garaż"
he,he Na razie chłone wiadomości

Dzięki za odpowiedzi Pozdr.

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE

8

Odp: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

Niby stary silnik, ale nie do zajechania. Nie mogę powiedzieć złego słowa na silnik XT/TT poza oczywiście małą mocą :) Swoim XT zrobiłem zylion kilometrów i poza wymianą oliwy i tankowaniami nie robiłem nic. Oczywiście klepało w nim coś w środku jak to w każdym XT/TT i na początku wpędzało mnie to w niezłe paranoje, ale jak skonfrontowałem z innymi egzemplarzami u znajomych to się wyluzowałem :D One tak po prostu mają...

9

Odp: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

klr 650 przejechałem ponad 100 tysi, i poza standardowymi rzeczami które się zużywają nic się nie działo. motocykl sprzedałem i koleś nadal nim lata. 88 rocznik.przez pierwsze 60 tysi wymieniłem tylko tłok plus szlif i sprzęgło. tylko serwisu pilnować. jedyna wada to dosc spore zuzycie oleju, choć to tez zalezy od egzemplaża

klr to enduro klx to hard enduro. lepsze zawieszenia upside down, mniejsza masa, silnik kręci wyżej, moc podobna.

husaberg  fe501SM   ktm 990 super duke (sprzedam)

10

Odp: DR 650 TT itp - nadaje się na SM?

Ja słyszałem, że skrzynie się sypią w kawach, ale zapewne wszystko zależy od kultury użytkowania..

Czyli generalnie do SM nawet lepszy byłby KLX?

Panowie .. podbijam temat bo mam okazję na DX 650 Dominator z 97r. Jeszcze tego na żywo nie widziałem, ale ze zdjęć nie wygląda źle. Oczywiście nie wiem jak tam piecyk klepie, wszystko będę sprawdzał na miejscu, ale pytanko do Was - czy macie z tym sprzętem doświadczenia i co można powiedzieć ogólnie o tej maszynie.
Wiem, że przeglądy co 3000km - troche często jak na taką pojemność i 45KM, ale to szczegół.

od 1994r. Jawa 50 > Iż350 > Kawa Z550> CBR1000 > GSXR 750 SRAD > SV 650N > KTM 640 LC4 Prestige > KTM LC4 660smc > Honda CB400 Cafe Racer > KTM 690 DUKE