Odp: KTM 525 EXC Racing
20-25 mth wymieniam
nie za rzadko? :o
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Giełda » Sprzedam » Archwium - Sprzedam » KTM 525 EXC Racing
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
20-25 mth wymieniam
nie za rzadko? :o
czy nie za rzadko wymieniam olej ?
xc4 co 10mh albo co zawody :D
to jest dopiero masakra,
hm a powiedz mi czy co 25mth starczy u mnie wymiana oleju z filtrami ? czy mozna troszke rzadziej wymieniać bo jak narazie to co 20 wymieniałem
mi sie wydaje , ze co 20 mth to już jest za rzadko , z tego co zawsze ejst w serwisówkach wyczynów to co 8-10 mth , ale może sie myle.
no ale to pisza ze co do enduro sie to tyczy, hm nie wiem z resztą, niech ktos się wypowie kto wie co ile robi sie te wymiany w przypadku normalnego zapierdalania po miescie plus jakies małe palenie, gumowanie i te sprawy ;d
staraj sie tych 20 nie przekraczac i powinno nie byc źle choc lepiej zmusic sie do tych 15
Ja w 520 i 525 robiłem olej i filtry siateczkowe co 2 wyjazdy , około 200 do 300 mil, filtry oleju papierowe co 2 wymianę oleju. Filtr powietrza kiedy bylo trzeba, zależnie od pory roku i terenu.
, około 200 do 300 mil,
na nasze ile to kilometrów ? hm czyli te 2 małe filterki oleju "papierowe" wymieniać co 2 wymianę oleju ?
1 mp to 1,6 km
moto napisał/a:, około 200 do 300 mil,
na nasze ile to kilometrów ? hm czyli te 2 małe filterki oleju "papierowe" wymieniać co 2 wymianę oleju ?
200 mil = 321,86 kmmmm
hm czyli srednio co ok 400km
... czyli te 2 małe filterki oleju "papierowe" wymieniać co 2 wymianę oleju ?
Tak robiłem przy silnikach rfs i nie miałem problemów, sugerowałem sie postem KTM speca Kevina z Yorku ; [url]http://www.ktmforum.co.uk/technical-how-tos/20015-rfs-engine-oil-change.html[/url]
RFS - 4 stroke single cylinder 1999 to 2007. 250/400/450/520/525/540/570 The motor with two oil filters
250 miles, no need to change filters... do a quick change
With engine nice and hot after a ride
Loosen 8mm allen key headed short screen plug under motor. Use a good quality short 8mm allen key socket, hit it hard with a hammer to shock it then unscrew and catch oil. Check screen for bits of metal then clean off with carb cleaner, smear threads with copper grease and set aside.
Remove 13mm ring spanner magnetic drain plug from rear of motor and catch the oil. Check plug for bits stuck to it & wipe clean. Look out for the copper washer, it may come off with the plug or stay in the case recess.
Move bike vertical then tilt over to left to drain most of oil out.
Replace short screen plug, torque to 7 lbft which is just enough to nip the O ring
Replace magnetic plug and tighten firmly by hand. Watch out for the copper washer getting crossed up and not sitting into the recess, it must go in there otherwise the plug mag fall out!
Wipe clean around the plugs.
Put 1 litre of oil in.
Start motor for 30 secs.
Check for leaks.
When it has cooled down the level should be just on the bottom of the sight glass.
Every 4 oil changes, do the filters...
Turn off fuel, ideally turn off 500m before you get home to drain the float bowl a bit to minimise spilling petrol while bike is on its side.
Drain as above, then replace plugs.
Remove long screen plug near gear lever with a 13mm 6 pointed socket. Pull out the long screen and check for bits of metal then clean off with carb cleaner, smear threads with copper grease. Slide the long screen onto a long philips screwdriver and poke it through the hole at slightly below the horizontal so the end of the screwdriver goes into the hole where the screen goes, then side the screen home. refit the plug and tighten it to 11 lbft.
Lay bike on it's right side.
Remove filter covers. A wobbly 8mm socket is ideal cos one fouls the sprocket guard.
Pull filters out of cavities with circlip pliers. Get ready with a container to put the filters straight in cos they are wet with oil.
Suck the dregs of oil out of the cavities with a syringe and tube if you are anal.
Smear the O rings with oil and put them back in the recess of the engine, not on the covers.
Half fill the rear (lower) cavity with oil and pop in the short filter. Replace cover and tighten screws to only 4 ftlb.
Do same for long filter.
Then put bike on stand and put in a litre of oil (not including the oil you have already put in the filters)
Wipe clean around the plugs.
Start motor for 30 secs.
Check for leaks.
Check level properly when cold.
NOTE:
They do not like having too much oil in them. Better to run just below the sight glass when cold than above it when hot ...
Ło panie, ale to nie po naszymu!
A tak poważnie, nadaje się ten model jako jedyne moto na co dzień?
Znam tylko jedna osobe ktora jezdzi exc na codzien, Alan J. Chwali sobie ale on ma tylko kilka mil po mieście do pracy.
Mysle ze sie nadaje. Na pewno jest kupe frajdy w codziennym jeżdżeniu lekkim SM ale uważam ze np; SMC jest lepszy :P chociażby tylko z powodu rzadszego serwisowania, ale z drogiej strony do exc zapinasz duże kola i masz maszynę na enduro.
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Giełda » Sprzedam » Archwium - Sprzedam » KTM 525 EXC Racing
Wygenerowano w 0.051 sekund, wykonano 77 zapytań