16

Odp: KTM 525 EXC Racing

patryk1533 napisał/a:

20-25 mth wymieniam

nie za rzadko?  :o

motoslide.com

17

Odp: KTM 525 EXC Racing

czy nie za rzadko wymieniam olej ?

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

18

Odp: KTM 525 EXC Racing

xc4 co 10mh albo co zawody :D

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

19

Odp: KTM 525 EXC Racing

to jest dopiero masakra,
hm a powiedz mi czy co 25mth starczy u mnie wymiana oleju z filtrami ? czy mozna troszke rzadziej wymieniać bo jak narazie to co 20 wymieniałem

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

20

Odp: KTM 525 EXC Racing

mi sie wydaje , ze co 20 mth to już jest za rzadko , z tego co zawsze ejst w serwisówkach wyczynów to co 8-10 mth , ale może sie myle.

motoslide.com

21

Odp: KTM 525 EXC Racing

no ale to pisza ze co do enduro sie to tyczy, hm nie wiem z resztą, niech ktos się wypowie kto wie co ile robi sie te wymiany w przypadku normalnego zapierdalania po miescie plus jakies małe palenie, gumowanie i te sprawy ;d

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

22

Odp: KTM 525 EXC Racing

staraj sie tych 20 nie przekraczac i powinno nie byc źle choc lepiej  zmusic sie do tych 15

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

23

Odp: KTM 525 EXC Racing

Ja w 520 i 525 robiłem olej i filtry siateczkowe co 2 wyjazdy , około 200 do 300 mil, filtry oleju papierowe co 2 wymianę oleju. Filtr powietrza kiedy bylo trzeba, zależnie od pory roku i terenu.

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

24

Odp: KTM 525 EXC Racing

moto napisał/a:

, około 200 do 300 mil,

na nasze ile to kilometrów ? hm czyli te 2 małe filterki oleju "papierowe" wymieniać co 2 wymianę oleju ?

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

25 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2010-11-29 19:31:28)

Odp: KTM 525 EXC Racing

1 mp to 1,6 km

motoslide.com

26

Odp: KTM 525 EXC Racing

patryk1533 napisał/a:
moto napisał/a:

, około 200 do 300 mil,

na nasze ile to kilometrów ? hm czyli te 2 małe filterki oleju "papierowe" wymieniać co 2 wymianę oleju ?

200 mil = 321,86 kmmmm

HONDA CAMINO DX<-MAM/YAMAHA TDR 50<-MAM/YAMAHA DT 125X <------- SPRZEDAM/SUZUKI DR-Z 400SM CZARNA OWCA

27

Odp: KTM 525 EXC Racing

hm czyli srednio co ok 400km

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

28

Odp: KTM 525 EXC Racing

patryk1533 napisał/a:

... czyli te 2 małe filterki oleju "papierowe" wymieniać co 2 wymianę oleju ?

Tak robiłem przy silnikach rfs i nie miałem problemów, sugerowałem sie postem KTM speca Kevina z Yorku ; [url]http://www.ktmforum.co.uk/technical-how-tos/20015-rfs-engine-oil-change.html[/url]

RFS - 4 stroke single cylinder 1999 to 2007. 250/400/450/520/525/540/570 The motor with two oil filters

250 miles, no need to change filters... do a quick change

With engine nice and hot after a ride

Loosen 8mm allen key headed short screen plug under motor. Use a good quality short 8mm allen key socket, hit it hard with a hammer to shock it then unscrew and catch oil. Check screen for bits of metal then clean off with carb cleaner, smear threads with copper grease and set aside.

Remove 13mm ring spanner magnetic drain plug from rear of motor and catch the oil. Check plug for bits stuck to it & wipe clean. Look out for the copper washer, it may come off with the plug or stay in the case recess.

Move bike vertical then tilt over to left to drain most of oil out.

Replace short screen plug, torque to 7 lbft which is just enough to nip the O ring

Replace magnetic plug and tighten firmly by hand. Watch out for the copper washer getting crossed up and not sitting into the recess, it must go in there otherwise the plug mag fall out!

Wipe clean around the plugs.

Put 1 litre of oil in.

Start motor for 30 secs.

Check for leaks.

When it has cooled down the level should be just on the bottom of the sight glass.


Every 4 oil changes, do the filters...

Turn off fuel, ideally turn off 500m before you get home to drain the float bowl a bit to minimise spilling petrol while bike is on its side.

Drain as above, then replace plugs.

Remove long screen plug near gear lever with a 13mm 6 pointed socket. Pull out the long screen and check for bits of metal then clean off with carb cleaner, smear threads with copper grease. Slide the long screen onto a long philips screwdriver and poke it through the hole at slightly below the horizontal so the end of the screwdriver goes into the hole where the screen goes, then side the screen home. refit the plug and tighten it to 11 lbft.

Lay bike on it's right side.

Remove filter covers. A wobbly 8mm socket is ideal cos one fouls the sprocket guard.

Pull filters out of cavities with circlip pliers. Get ready with a container to put the filters straight in cos they are wet with oil.

Suck the dregs of oil out of the cavities with a syringe and tube if you are anal.

Smear the O rings with oil and put them back in the recess of the engine, not on the covers.

Half fill the rear (lower) cavity with oil and pop in the short filter. Replace cover and tighten screws to only 4 ftlb.

Do same for long filter.

Then put bike on stand and put in a litre of oil (not including the oil you have already put in the filters)

Wipe clean around the plugs.

Start motor for 30 secs.

Check for leaks.

Check level properly when cold.



NOTE:

They do not like having too much oil in them. Better to run just below the sight glass when cold than above it when hot ...

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

29 Ostatnio edytowany przez gierwi (2010-11-29 20:49:03)

Odp: KTM 525 EXC Racing

Ło panie, ale to nie po naszymu!

A tak poważnie, nadaje się ten model jako jedyne moto na co dzień?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

30

Odp: KTM 525 EXC Racing

Znam tylko jedna osobe ktora jezdzi exc na codzien, Alan J. Chwali sobie ale on ma tylko kilka mil po mieście do pracy.
Mysle ze sie nadaje. Na pewno jest kupe frajdy w codziennym jeżdżeniu lekkim SM ale uważam ze np; SMC jest lepszy  :P chociażby tylko z powodu rzadszego serwisowania, ale z drogiej strony do exc zapinasz duże kola i masz maszynę na enduro.

http://i980.photobucket.com/albums/ae284/motodrb/ktm%20exc/525enduro.jpg

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/