Rudy102 napisał/a:O tych kółkach zębatych kiedyś oglądałem filmik na yt. Ziomek pokazywał luzy między plastikowym kółkiem a silniczkiem krokowym. U mnie raczej jest ok. Problem mam jedynie z tą delikatnie nierówną pracą przy stałych prędkościach i czasami nie chce zimny odpalić. Muszę pare razy poruszyć manetką (zupełnie jakby się jakoś wtedy kalibrował) i odpala normalnie na dotyk.
Jak oceniacie moda na liniową mapę przepustnicy? Nie jest zbyt nerwowy przy małych prędkościach? Poprawia trochę osiągi moto poniżej 5k rpm?
Edit. Oprócz tego co opisałem wyzej generalnie nie chce za bardzo jechac w okolicach 3k rpm, mocno wtedy szarpie jak jadę z takimi obrotami na wyższych biegach. Trzeba zredukować albo zrobić ave maneta, żeby przestał. Wydaje mi się, że to normalne dla singla 650ccm ale może się mylę.
Ruszanie manetką przy odpalaniu też czasami u mnie pomagało :) Nie wiem czy znasz tzw. resetowanie rollgazu, gdzie robisz powoli ruch manetką od 0 do 100% i z powrotem.
Co do liniowej mapy przepustnicy to mi bardziej zależało na tym aby przepustnica ruszała się zgodnie z manetką i nigdy za bardzo nie zwracałem uwagi na to jak się zachowuje silnik przy stałych obrotach. Z tego co kojarzę, w którejś mapie Duke to znalazłem i zastosowałem w SMR. Przy niższych obrotach jeśli zależy Ci na płynności, może to pogorszyć względem tego co masz teraz. Możesz ściągnąć obecną mapę i potestować czy jest lepiej czy gorzej i ewentualnie wrócić do starej :)
Okolice 3000RPM też pamiętam, że były tylko do toczenia się - do przyspieszenia na singlu zawsze warto zredukować. Ale możliwe, że jest to do poprawienia jakby kompleksowo ktoś Ci ustawił AFR na hamowni oraz tzw dupohamowni :) gdzie ustawiają też podczas jazdy z różnym otwarciem przepustnicy, a nie tylko na pełnej manecie na rolce :)
ps. Pewnie to robiłeś, ale jeśli nie to sprawdź sobie luzy zaworowe oraz czy dźwigienki zaworów nie mają luzów na łożyskach.
ps2. W Tuneecu jest jeszcze F-L switch, który właśnie przy 3000RPM przeskakuje nagle z 45 na 55 (w skali do 60). Możliwe, że to powoduje szarpanie. Musiałbyś poszperać na forach zagranicznych jeszcze.
Regarding the vortex solving the jerkiness, I noticed a huge difference when modifying the F-L switch points as shown and setting the throttle table to 100%. I believe that the F-L switch is the point at which the ECU looks at the F and L fuel tables depending on engine load, so setting them to 10 at low RPM is using for idle situations only, and setting the rest to 0 basically setting the rest of the RPM range and engine load to one map. Whether it is F (throttle position) or L (MAP pressure) I am not sure but the fuel trim is added to both maps by default so the changes should be visible.
kamilos.net