1 Ostatnio edytowany przez Szymes (2020-06-23 16:39:27)

Temat: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Siemandero,

Post będzie dłuższy, ale myślę, że dobrze wytłumaczę o co kaman.

JA:
Wiek: 36
Wzrost: 182
Waga: 91 -jak się mocno nawpierdzielam :D ;)

Doświadczenie: za małolata motorynki, WSKI, komarki (kilka lat śmigania na patencie). Nie mogę takiego doświadczenia brać całkowicie na poważnie, chociaż coś było.

Przeznaczenie:
Kręcić się wkoło komina (ostatnio mieszkam dalej od Wrocka) + dojechać do Wrocławia z 2-3max razy w tygodniu ok. 80 kilometrów. Doskonalenie techniki (przewiduję zapisanie się na szkolenia w temacie podniesienia bezpieczeństwa).

Koniecznie:
Pancerne silniki. Nie chcę liczyć zabawy i fun'u w mth, tylko w kilometrach.


Generalnie zastanawiam się mocno nad supermoto i w pierwszej kolejności ciągnie mnie do dr-z 400SM. Dlaczego? Bo takim motorkiem można zjechać z trasy, pośmigać w mieście i dojedziesz kilkadziesiąt km w miarę komfortowo –w zależności od motura ;-) No i myślę, że na początek nie zerwie mi doopy.

Nie chcę rasowego enduro/crossa, bo remonty w nich co kilkanaście/dziesiąt motogodzin to jest jakiś kuźwa śmieszek dla mnie (koszty utrzymania).

Dlatego rozważam takie maszynki:

Suzuki dr-z 400:
-może być kiepsko w trasie 80km (w jedną stronę)
 
XTX 660
-trochę ciężki klocek, żeby pośmigać po lesie, ale po łąkach da radę

KTM LC 640
-tutaj czytałem, że są przypały z różnymi silnikami i rocznikami

Husqvarna 610SM
-ponoć narowisty dzik i może nie będę w stanie go opanować początkowo

Wady suzuki:
-szczytowa prędkość 140km/h, więc słabo na trasę i dla mnie była by to w sumie jedyna wada motocykla
-zmulony
-mało wygodny na dłuższe trasy
Zalety:
-pancerny silnik (jeśli dbasz)
-zmulony (na początek jest to dla mnie wada i zaleta)
-niska masa własna: 140 kg

Wady Yamahy:
-wysoka masa własna 170kg,
-słabo ze śmiganiem po wyboistych drogach pseudo-leśnych, ze względu na masę
Zalety yamahy:
-komfortowa na dłuższe trasy,
-V max 170kmh, więc przelotowa myślę 140km/h będzie ok

KTM: jest półśrodkiem, ale częściej trzeba serwisować ponoć. Waga ok. 160kg, bardziej dynamiczny. V MAX ok. 170.


Jakie macie pomysły sugestie?



P.s. Też dogaduję się odnośnie tej sztuki (wstępne rozmowy) może znacie i coś wiecie więcej (w załączniku zdjęcia). Rocznik 2007, ponoć książka serwisowa w Czechach prowadzona do 2015roku. Teraz ma nalatane około 20k km. Co o niej sądzicie?

[url]https://drive.google.com/drive/folders/14tam8K56YYIcFtND9WaOTZQKeuoSAUWZ?usp=sharing[/url]

2 Ostatnio edytowany przez anderson10 (2020-06-23 18:50:55)

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Nie napisałeś nic na temat budżetu. W dużej mierze sam sobie opisałeś plusy i minusy konkretnych maszyn, musisz sam zdecydować co jest dla Ciebie najważniejsze (masa/moc/vmax/cena/bezobsługowość itd). Jak dla mnie to takim uniwersalnym moto jest 690 Enduro R, spełni wszystkie Twoje wymagania, a jeśli boisz się zbyt dużej mocy to będziesz potrzebował zmienne mapy zapłonu, dajesz najłagodniejszą i tyle,  jednak jestem pewien, że już po chwili Ci się znudzi i będziesz śmigał na pełnej mocy. Pozdro.

3

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Hey, napiszę tak na szybko :
- DRZ super maszynka, przebiegi remontowe czytaj coś ala "zajrzeć do silnika coś ala co 15tyś km". Dasz radę w krótką trase, ja nawet latałem z pasażerką ;) Nie jest to szatan, jest "ciężkowaty", przód lubi nurkować itd. ale biorąc pod uwage niezawodniść to i tal mega super. Łatwa w modowaniu (gaźnik, cylinder Athena 440ccm itd). Wady: obecne ceny to jakiś żart -ultra sztuka powinna kosztować max. 14tyś zł, średnie sztuki 9-12900 zł, ale kuźwa u nas obecnie wszystkie wystawione po 14-16tys zl (no, pojebalo), dlatego powyzej 12k bym odpuszczał

Yamaha XTX -brałbym na Twoim miejscu właśnie to moto: ceny zakupu mega normalne (9-11k zwykłe, około 14-18tyś zł ultra zadbane, z kominami Akrapa). Silnik to He-Man, niezniszczalny, ale... ma mało koni (49) i ciężko coś więcej (są stage'y ale to duży koszt i z automatu nagle maszyna ma 60KM ,ale awaryjność radykalnie w górę. Alternatywa to PowerCommander, bo moto jest na wtrysku. Fajna maszyna samemu i z koleżanką, zmieniasz opony i lecisz na lekki szuter czy w trase light. Kupiłbym...

3cia opcja to BMW GS650/700 -mega alternatywnu moto, i w trase i lekki lasek itd. Wygodne, niskie, wersja GS700 ma niecałe 70KM, a jak zmienisz zębatke to lata jak 800 (prawie). Mówię tu o moto 650/700, nie GS stary singiel (to inne moto, 40KM).

Czy coś jeszcze, hmmm -olej Husqvarny: ładnie wygląda, ładnie idzie, ale obecne są zajechane i to nie jest bezawaryjne moto, raczej raz na rok trzeba coś tam zajrzeć, zreperować itd
Jasne, Yamaha WR super sprawa, ale już warto coś tam samemu zerkać, wymieniać, żeby pieć nie padł i żeby w warsztatach nie wydać majątku (3-6k), to jednak Enduro wyczynowe, może nie hard, ale jednak :)

Jak coś mi wpadnie to jeszcze dopiszę...

Hardcore - it's more than music...

4

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

PS. DRZka ładna, ciężko coś złego powiedzieć. Fajnie wygląda, pewnie ładnie lata :) 20k przebiegu, hmmm, jeśli kupisz, posłuchaj jak działa (odpalanie na zimno, ciepło), to dobiłbym do 25tyś km i zerknąłbym do silnika, przy okazji luzy zaworowe i jak ma się piec : przynajmniej będziesz miał jakąś perspektywe jak przyszłość.
PS.2 jak kupisz to pochwal się to poprzesyłam jakieś materiały dot. ciekawostek do DRZy (crashpady DIY, gaźnik, scgematy etc)

Hardcore - it's more than music...

5

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Bierz XTX - to co, że ciężka - ale rozwiązania nie są ze średniowiecza - jak DRZ. Tak, tak - pancerny silnik w tych DRZ :D Szkoda, że pancerny to on by był jakbyś kupił od pierwszego właściciela z pełną histroią - a tak to pozostaje wierzyć, że nie wybuchnie :D
XTX ma wtrysk - małe spalanie, do tego wygodna kanapa, większe prędkości przelotowe.

Freeride 350

6

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Jako alternatywa dla DRZ mozesz zerknac na YAMAHE WR 250x. Podobnie jak DRZ mega pancerny piec, moc podobna z tym ze wagowo delikatnie lżejszy wrx, lepsza zawieszeniowo no i wtrysk, kasa podobna.

WR125X -> WR250X

7

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Przede wszystkim dzięki serdeczne za tak liczne zainteresowanie :-)

anderson10 napisał/a:

Nie napisałeś nic na temat budżetu. W dużej mierze sam sobie opisałeś plusy i minusy konkretnych maszyn, musisz sam zdecydować co jest dla Ciebie najważniejsze (masa/moc/vmax/cena/bezobsługowość itd). Jak dla mnie to takim uniwersalnym moto jest 690 Enduro R, spełni wszystkie Twoje wymagania, a jeśli boisz się zbyt dużej mocy to będziesz potrzebował zmienne mapy zapłonu, dajesz najłagodniejszą i tyle,  jednak jestem pewien, że już po chwili Ci się znudzi i będziesz śmigał na pełnej mocy. Pozdro.

Masz rację, zapomniałem o budżecie. Rozkminiałem to w ten sposób, że pierwszy rok będzie intensywny (nauka, doskonalenie) i liczę się z tym, że mogą być gleby. Dlatego w mojej ocenie nie ma sensu iść w drogi sprzęt na początek (moja prywatna opinia), bo będę zbyt asekuracyjny, a tu chodzi o czucie moto, jego i swoich granic.
Wiadomo...Można na tor wypożyczyć moto -też to rozważałem.

Na pierwszy rok myślałem z 15k -taka ćwiczebna kwota :-D. Docelowo, jak się wciągnę myślałem właśnie o Lc4 690 lub huśka 701 choć 690 bardziej uniwersalne :-)

Belzebub napisał/a:

Hey, napiszę tak na szybko :
- DRZ super maszynka, przebiegi remontowe czytaj coś ala "zajrzeć do silnika coś ala co 15tyś km". Dasz radę w krótką trase, ja nawet latałem z pasażerką ;) Nie jest to szatan, jest "ciężkowaty", przód lubi nurkować itd. ale biorąc pod uwage niezawodniść to i tal mega super. Łatwa w modowaniu (gaźnik, cylinder Athena 440ccm itd). Wady: obecne ceny to jakiś żart -ultra sztuka powinna kosztować max. 14tyś zł, średnie sztuki 9-12900 zł, ale kuźwa u nas obecnie wszystkie wystawione po 14-16tys zl (no, pojebalo), dlatego powyzej 12k bym odpuszczał

Yamaha XTX -brałbym na Twoim miejscu właśnie to moto: ceny zakupu mega normalne (9-11k zwykłe, około 14-18tyś zł ultra zadbane, z kominami Akrapa). Silnik to He-Man, niezniszczalny, ale... ma mało koni (49) i ciężko coś więcej (są stage'y ale to duży koszt i z automatu nagle maszyna ma 60KM ,ale awaryjność radykalnie w górę. Alternatywa to PowerCommander, bo moto jest na wtrysku. Fajna maszyna samemu i z koleżanką, zmieniasz opony i lecisz na lekki szuter czy w trase light. Kupiłbym...

3cia opcja to BMW GS650/700 -mega alternatywnu moto, i w trase i lekki lasek itd. Wygodne, niskie, wersja GS700 ma niecałe 70KM, a jak zmienisz zębatke to lata jak 800 (prawie). Mówię tu o moto 650/700, nie GS stary singiel (to inne moto, 40KM).

Czy coś jeszcze, hmmm -olej Husqvarny: ładnie wygląda, ładnie idzie, ale obecne są zajechane i to nie jest bezawaryjne moto, raczej raz na rok trzeba coś tam zajrzeć, zreperować itd
Jasne, Yamaha WR super sprawa, ale już warto coś tam samemu zerkać, wymieniać, żeby pieć nie padł i żeby w warsztatach nie wydać majątku (3-6k), to jednak Enduro wyczynowe, może nie hard, ale jednak :)

Jak coś mi wpadnie to jeszcze dopiszę...

:-) Zainteresowałeś mnie GS 650. Ciekawa maszyna -pewnie bardziej już stateczna i zrównoważona niż SM ;-)
Co do tej DR-Z, gdzie wrzuciłem zdjęcia, to właściciel chce za nią 17.000 -myślę...no ku...fa ile?! Ostatnio zajebista była z 2017 za 20.000 -to rozumiem, bo świeżutka, ale 17000 za 2007 rok -coś chyba nie teges.

Belzebub napisał/a:

scgematy

Pewnie :-)


JacekL napisał/a:

Bierz XTX - to co, że ciężka - ale rozwiązania nie są ze średniowiecza - jak DRZ. Tak, tak - pancerny silnik w tych DRZ :D Szkoda, że pancerny to on by był jakbyś kupił od pierwszego właściciela z pełną histroią - a tak to pozostaje wierzyć, że nie wybuchnie :D
XTX ma wtrysk - małe spalanie, do tego wygodna kanapa, większe prędkości przelotowe.

Jak nic sensownego nie znajdę, to prawdopodobnie się tak skończy. Jedyną rzeczą jaka mnie delikatnie blokuje przed DR-Z, to niska prędkość przelotowa.


MARCELO2k12 napisał/a:

Jako alternatywa dla DRZ mozesz zerknac na YAMAHE WR 250x. Podobnie jak DRZ mega pancerny piec, moc podobna z tym ze wagowo delikatnie lżejszy wrx, lepsza zawieszeniowo no i wtrysk, kasa podobna.

Przemknął mi w wątkach ten motocykl. Wezmę go na warsztat jeszcze raz. Jak z interwałami serwisowymi i V-MAX?


BTW Śmiałem się, bo jestem w trakcie wyboru ciuchów na moto i wyszło mi, że z 7-8k poleci :D. Połowa maszyny (patrząc na 15k budżetu na moto) :D :D :D

8

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Wiesz co przy moich przełożeniach (13/46) vmax w granicach 135km/h, przelotowa ~110km/h, więc podobnie do DRZ.
Co do interwalów serwisowych to producent zaleca wymianę oleju co 5tys km, pierwsza regulacja zaworów po 40tys km, a tak to generalnie paliwo i jazda :D

WR125X -> WR250X

9

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Za 17k to zdecydowanie olej tą DRZ, w tej cenie (i spokojnie za 14-16) wyrwiesz perełkę XTX'a z Akrapami nawet, a za około 14-18 bardzo fajnie doposażonego BMW GS650/700 już z komputerem pokładowym (wyświetlacz biegów, coś jak ekranik, tańsze wersje mają zaślepke w tym miejscu przy zegarach). GS700 jest dość mało i ceba wzrasta "od 16k w górę".

Co do ciuchów -jasne, każdy ma swój punkt widzenia, byle byś nie jeżdził w adikach, krótkich spodenkach i białej koszulce, hehehe ;)
A tak serio to można też dobrze i tanio:
-rękawice 219~350zl
-kask 400-650 (normalne firmy, polecam nawet Uvexa 2in1 który ma i daszek crossowy demontowalny i latasz jak na ścigu przy wyższych prędkościach na trasach)
- zbroja 150-300zl
- ochraniacze na kolana 119-350zl
-pas nerkowy 50-150zl
-i to nawet wystarczy, a taki prosty zestaw dwukrotnie mi dupe uratował, gdzie sama skóra g* by dała

Pamiętaj też, że gruba skóra krępuje ruchy, oddychająca-perforowana nie pomoże podczas deszczu, tam gdzie są szyte różne typy skóry w odpowiednich miejscach trochę kosztuje, a z kolei z innej strony kurtki tekstylne są mega spoko, mają demontowane oceplenie, warstwy oddychające itd + na ogół ceba jest 30% tego co kórtka skórzana, ale np. spodni tekstylnych juz nie radziłbym kupować, bo przy glebie i asfalcie topią się niczym ser topiony ;) [sorki za wywód jednozdaniowy, ale piszę z telefonu]

Hardcore - it's more than music...

10

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Przy takich założeniach, wzroście i wadze to kup jakieś turystyczne enduro. Jak się ubierzesz to przekroczysz wagę 100 kg - wr250 będzie za słaba.
Rozglądaj się za Tenere, GSem albo KTM 690 enduro.

dabljuer250x

11 Ostatnio edytowany przez Belzebub (2020-06-24 10:32:34)

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

PS. Tu masz też ciekawy wątek apropos czegoś alternatywnego do SM -choć nadal polecam XTX'a czy GS'a ;)

[url]http://forum.super-moto.pl/topic35246-drugi-motocykl-do-lekkiej-turystyki-i-szutrow-zamiennik-sm.html[/url]

PS2. Pamiętaj, że KAŻDE moto ma jakieś "wady" - tj. kwestia zaakceptowania ich , bo nie wymyślono na tą chwilę uniwersalnego SM'a :
- sam chciałem kupić KTM690 Enduro - ale oprócz wysokiej ceny, były tam problemy z silnikiem, i przełożeniami (nie dla każdego) , stąd finalnie nie kupiłem
- 690SM - ewidentnie za drogi jak na moje możliwości, kolega ma/miał, fajnie się lata, ale nie aż tak fajnie, żeby dać 22-30tyś zł za używke
- XTX -silnik nie do zajechania, dobre V-max, ale.. waga (coś co jest trwałe, nie ma możliwości, żeby zrobić z tego downsize'ingu i robić kartery grubości 2mm)
- napaliłem się na Husqvarne TE630 , nawet była perełka za 16k zł z przebiegiem 6.000km, ale poczytałem trochę, i z wypraw wracały na kołach 3 KTMy, 3 Yamahy, a Huśki na lawetach ... non stop coś tam nie pykało, stąd prawie ich nie ma
- alternatywą wagi i mocy jest dla mnie obecnie GS650/700 (70KM i akceptowalna waga + bajery ala ABS, niska kanapa, etc.)
- ciekawie wygląda też HONDA CB500X - z założonymi kostkami lecisz w leśne dukty, niezniszczalny, ale... tylko 49KM -jak wszystkie wykastrowane maszynki obecnie: (koszt zakupu niski)
Także sam musisz sobie odpowiedzieć na jakie kompromisy pójdziesz -waga, moc, czy remonty :)
https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2019/07/Honda-CB500X-adventure-motorcycle-review-7.jpg

Hardcore - it's more than music...

12

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Finał jest taki, że najlepiej mieć 2 moto : WR/KTM/RMZ lub jakąś bestię 125/250 w 2T , i jakiegoś muła do dalszych eskapad (czy to będzie XXeleven 1200 , czy TransAlp/XTZ/AfricaTwin czy Dersoduo no matter) ;)

Hardcore - it's more than music...

13

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Belzebub napisał/a:

...
- ciekawie wygląda też HONDA CB500X - z założonymi kostkami lecisz w leśne dukty, niezniszczalny, ale... tylko 49KM -jak wszystkie wykastrowane maszynki obecnie: (koszt zakupu niski)
Także sam musisz sobie odpowiedzieć na jakie kompromisy pójdziesz -waga, moc, czy remonty :)
https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2019/07/Honda-CB500X-adventure-motorcycle-review-7.jpg

Ciekawie to wygląda, ciekawe ile da się wykrzesać mocy z tak zdławionego silnika.

14

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

Po modyfikacjach coś tam sobie radzi :
[url]https://youtu.be/nBMqQq0BfWM?t=69[/url]

Hardcore - it's more than music...

15

Odp: dr-z 400 SM, LC 4, Honda XR 650, yamaha xt660x, husqvarna 610

XR650R:
Plusy:
-Pancerne i proste w budowie
-Elastyczny silnik na 5 biegu możesz mieć 60 jak i 150km/h
-Równo oddawana moc od samego dołu
-Masa tuningowych części (polecam wyostrzyć góre(wałek,tłok HC itp.), wtedy to jest pradziwy DZIK)
-Przy 14/48 przelotowa ok 120(vmax150), 15/46 140 bez mordowania.

Wady:
-Założenie rozrusznika kosztuje 4k więc trzeba nauczyć się odpalać z buta.
-Wymaga założenia większej tarczy z przodu
-Należy założyć jej wentylator jeśli jeździ się w błocie, długo pałując w miejscu.
-Cena oraz fakt iż ludzie uważają je za niezniszczalne co prowadzi do dużych przebiegów(50-60tyś.) bez jakichkolwiek wymian w silniku
wszystko w końcu się zużywa przez co można trafić na trupa.
-MIT o odpalaniu tego motocykla, pale każdą od pierwszego, zalaną po glebie...
Serwis-
Wymiana oleju co 1500-2000km oraz ustawienie zaworów(na śrubkach).

A tak leci po mokrym piachu(konkret obciążenie) [url]https://www.youtube.com/watch?v=tyNJxVK7IU0[/url]
110 bez zarzynania.

XR650R