151

Odp: supermoto od SWM

kurtvail napisał/a:

I wouldn't like to burst your bubble, bro... Ale nie wierzył bym w tą wymianę silnika. A przynajmniej nie bez kilku miesięcznego użerania się z nimi (i nie chodzi mi tu tylko o importera, ale też po stronie włoskiej ... ja swoją sprawę eskalowałem do ichniejszego dyrektora pr i też specjalnie go to nie ruszało, choć sam się pierwszy odezwał).

Ile masz najechane? Masz jakieś problemy ze sprzęgłem, czy u Ciebie akurat wsio git malina?

Najechane 2500 km jeszcze niewiele. Ze sprzęgłem sprawa wygląda tak:
1.od początku mi nie pasowało, klamka/pompa od początku piszczała przy wciskaniu
2. wg mnie jak na hydrauliczne trochę za duża siła potrzebna do wysprzęglenia
3. co najważniejsze po kilku szybkich zmianach biegu z użyciem sprzęgła klamka nie wracała do końca. Po chwili natomiast odbijała i było ok. Przy spokojnej jeździe nie do zauważenia. Tylko przy szybkim używaniu klamki. Postanowiłem wymieniam płyn na Magura Blood. Na dnie zbiorniczka trochę ciemnego osadu. Pomyślałem przepłukam i będzie ok. Jak na razie zalane, odpowietrzone działa lepiej ale może 200 km zrobiłem. Obawiam się czy te zanieczyszczenia w zbiorniczku to nie przypadkiem olej z silnika. Jeżeli też tak myślicie to potwierdźcie proszę to zabiorę się za demontaż wysprzęglika.

Na co mogę jeszcze zwrócić uwagę jeśli chodzi o sprzęgło?

SWM SM500R

152

Odp: supermoto od SWM

temat wygląda tak, jeżeli coś na chwilę przerywa w czasie jazdy, to napięcie łancuszka rozrządu na chwilę się luzuje, bo wał nie ciągnie już, tylko na chwilę traci impet, ale łańcuszek chce się dalej kręcić, stąd idzie lekkie rozluźnienie, które może powodować stukanie.

Problemów z łancuszkiem rozrządu nie wiązałbym raczej z chwilowym przerywaniem, raczej odwrotnie, to przerywanie, może powodować stuki z łańcuszka.

Na start sprawdziłbym wszystkie połączenia masowe, fajkę, świecę jeżeli ma nakręcany kapturek, czy się nie poluzował.

Czasem podobne objawy pojawiają się, jak są problemy z czujnikiem położenia wału - zdaża się, że ten się zabrudzi lub jest za mocno odgięty na zewnąrz od magneta.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

153 Ostatnio edytowany przez levis (2020-03-20 11:22:20)

Odp: supermoto od SWM

kolejnym krokiem, bardziej zaawansowanym - to jakiś mały przenośny oscloskop podpięty kolejno pod:

- czujnik położenia wału
- cewnę
- sygnał do wtryskiwacza

Ale... to już wyższa szkoła jazdy :D

Równie dobrze może być problem z TPSem albo z ubogą mieszanką... :)

Nie wiem czy masz czujnik stopki bocznej i sprzęgła, które uniemożliwiają zapalenie sprzętu - jeżeli tak, to odpiąłbym i zadrutował na stałe :D

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

154

Odp: supermoto od SWM

levis napisał/a:

kolejnym krokiem, bardziej zaawansowanym - to jakiś mały przenośny oscloskop podpięty kolejno pod:

- czujnik położenia wału
- cewnę
- sygnał do wtryskiwacza

Ale... to już wyższa szkoła jazdy :D

Równie dobrze może być problem z TPSem albo z ubogą mieszanką... :)

Nie wiem czy masz czujnik stopki bocznej i sprzęgła, które uniemożliwiają zapalenie sprzętu - jeżeli tak, to odpiąłbym i zadrutował na stałe :D

Dzięki levis za pomoc, miałem też podobny pomysł, że ten stuk jest wtórny, że jest objawem jakichś przerwań pracy silnika. Importer miał go na hamowni i niby go testowali podmieniali wtryskiwacz z tego co wiem. Wspomniane czujniki stopki i sprzęgła mam więc pójdą na półkę.
Muszę w końcu się podpiąć kompem, może da się zarejestrować wykres przebiegu sygnałów z czujników silnika. Największy problem to bez obciążenia wejść i utrzymać stałe obroty 3800 bo silnik błyskawicznie przez nie przelatuje, w czasie jazdy to nie problem na hamowni również. Jak znajdę czas to coś podłubię. Jak na razie to bardzo dziękuję za porady, zapraszam do ciągnięcia tego wątku. Może ktoś napisze coś dobrego na temat tego sprzęta bo ja trochę jestem zniesmaczony. Wydajesz 30k i nie możesz się cieszyć z jazdy bo coś puk puka.

SWM SM500R

155 Ostatnio edytowany przez levis (2020-03-20 21:46:06)

Odp: supermoto od SWM

ale to nie jest normalne - powinno się dać utrzymać każde obroty. Nie wiem jaki tam jest sterownik i jaki soft, ale podstawą dobrego wystrojenia, jest poprawne ustawienia wartości TPSu.

TPS min ustawiamy na wykręconej srubce regulacji wolnych obrotów i zluzowanych linkach gazu. Tak, żeby przepustnica oparła się o jakiś fabryczny ogranicznik.

Dla przykładu.

u nie TPS min to 45, max 217, a dla wolnych obrotów pokazuje około 52.

Często ludzie TPS min ustawiają dla idle i wtedy są właśnie problemy z obrotami.

Daj znać jaki masz tam sterownik i jaki soft używasz.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

156

Odp: supermoto od SWM

levis napisał/a:

ale to nie jest normalne - powinno się dać utrzymać każde obroty. Nie wiem jaki tam jest sterownik i jaki soft, ale podstawą dobrego wystrojenia, jest poprawne ustawienia wartości TPSu.

TPS min ustawiamy na wykręconej srubce regulacji wolnych obrotów i zluzowanych linkach gazu. Tak, żeby przepustnica oparła się o jakiś fabryczny ogranicznik.

Dla przykładu.

u nie TPS min to 45, max 217, a dla wolnych obrotów pokazuje około 52.

Często ludzie TPS min ustawiają dla idle i wtedy są właśnie problemy z obrotami.

Daj znać jaki masz tam sterownik i jaki soft używasz.

Obroty da się utrzymać ale jest to trudne, sterownik Athena ale nie znam szczegółów. Komputera nie podłączałem , nie mam softu.
Importer ustawiał przy mnie TPS ale nie widziałem jakie były wartości.

Marzeniem była SXV-ka a postawiłem na SWM....... mam nadzieję, że w końcu ogarnę temat a Aprilkę i tak kupię ;)

SWM SM500R

157

Odp: supermoto od SWM

Marzenia trzeba spelniac :) tymbardziej, ze niedlugo wleci na rynek zacna sztuka :)

https://youtu.be/GmrJO5tjIPo

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

158

Odp: supermoto od SWM

https://www.youtube.com/watch?v=D14uIU9npaI

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

159 Ostatnio edytowany przez levis (2020-03-21 13:50:33)

Odp: supermoto od SWM

lekki płomyk i już panika ! jak ktoś się postara to nawet harleya spali :D

Tutaj wasze 690 bożyszcze w ogniu :D

https://www.youtube.com/watch?v=qyuUZyxTZbQ

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

160 Ostatnio edytowany przez Kruku93 (2020-05-11 11:13:05)

Odp: supermoto od SWM

Witam, trochę odgrzewane ale nie mogę nigdzie znaleźć opinii o SWMie, to chyba jedyne forum. Planuję kupno SWM sm 125r ktoś wie coś na jego temat, jak to chodzi, jak z awaryjnością?

161

Odp: supermoto od SWM

SM125 raczej jest bezawaryjne. Pogadaj z Kubą z HouseOfMoto, akurat 125cc ma zapas.
Wiem że można ją wykręcić (dość tanio) do ponad 20 coś kucy a silnik dalej się trzyma.

Smr690->SM510r->newbuild?

162

Odp: supermoto od SWM

Wyczynowe 250tki maja po 40 koni, a Ty chcesz ze 125 zrobic 20 ;-)
Niech ma te 15 to i tak bedzie spoko :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450