31 Ostatnio edytowany przez levis (2019-11-27 13:16:17)

Odp: WR450F 07' blokowanie

źle zrozumiałeś. Oba dekompresatory w Aprilii sa na wałkach dolotowych, ale defakto działają na zawory wydechowe. I można je zamienić miejscami, tzn włożyć dekompresator z cylindra przedniego wałka dolotowego do cylindra tylnego wałka dolotowego... w sensie można, ale nie będą wtedy działać...

po tym co piszesz pozostaje najważniejsze pytanie. Co się wtedy dzieje jak się zablokuje - silnik staje dęba i nie jesteś go w stanie przekopać, czy odbija czy co ?

Jak tak stanie dęba, to odkręć świecę i zobacz, czy wtedy zejdzie lekko czy nie.

Wstępnie obstawiam, że masz po prostu wyrobiony mechanizm kopki i przez luzy, zęby nie wchodzą na siebie dobrze i potrafią się zablokować.

Aprilia SXV 450

32

Odp: WR450F 07' blokowanie

levis napisał/a:

źle zrozumiałeś. Oba dekompresatory w Aprilii sa na wałkach dolotowych, ale defakto działają na zawory wydechowe. I można je zamienić miejscami, tzn włożyć dekompresator z cylindra przedniego wałka dolotowego do cylindra tylnego wałka dolotowego... w sensie można, ale nie będą wtedy działać...

po tym co piszesz pozostaje najważniejsze pytanie. Co się wtedy dzieje jak się zablokuje - silnik staje dęba i nie jesteś go w stanie przekopać, czy odbija czy co ?

Jak tak stanie dęba, to odkręć świecę i zobacz, czy wtedy zejdzie lekko czy nie.

Wstępnie obstawiam, że masz po prostu wyrobiony mechanizm kopki i przez luzy, zęby nie wchodzą na siebie dobrze i potrafią się zablokować.

Jutro obadam (dzien teraz krotki). Ale blokowanie występowalo zarowno na kopniaku jak i E-starterze. Silnik staje, nie odbija po prostu nie idzie przeskoczyc jakiegos "punktu" nie wyglada to jakby byla mega kompresja, tylko jakby ktos srubokret w kola zebate wlozyl :D
Kilka lekkich kopniaczkow w sztywna kopke i puszcza, mozna kopac dalej.

FZS 600 ->  DRZ 400 SM -> GSX-R 750 -> SMC 690 -> WR450F SM