16

Odp: WR450F 07' blokowanie

Spadek napięcia z tego co pamiętam do 10-11V. Kręci szybko ale potrafi "zaciąć" rozrusznik. Bez znaczenia czy cieply, zimny, z hotstartem czy bez. Wtedy kopniakiem muszę przekopnać opór kompresji i kręcic/kopać mozna dalej.

Z wałkiem sam już nie wiem - może ktos jeszcze doradzi.

FZS 600 ->  DRZ 400 SM -> GSX-R 750 -> SMC 690 -> WR450F SM

17

Odp: WR450F 07' blokowanie

No według twojej fotki kropki nie są równo w linii.
Ta od wydechu jest o jeden ząb za wysoko.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

18

Odp: WR450F 07' blokowanie

Ten rozrząd zdecydowanie nie jest ustawiony dobrze.

Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów. Chemiczne mycie gaźników. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

19

Odp: WR450F 07' blokowanie

Według mnie też jest przestawiony ale teraz pytanie czy dobrze ustawiłeś wał ;) z moich doświadczeń to zazwyczaj przeskakuje wałek ssący

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

20

Odp: WR450F 07' blokowanie

No dobra, to teraz najważniejsze pytanie - czy grzebałeś coś przy rozrządzie po kupnie od Bombera, czy nie :) ?

Jeżeli nie grzebałeś, to teraz do Bombera - czy on grzebał, czy bracia Bross :)

Aprilia SXV 450

21

Odp: WR450F 07' blokowanie

levis napisał/a:

Jeżeli nie grzebałeś, to teraz do Bombera - czy on grzebał, czy bracia Bross :)

Levis ja tam sam nie zmieniałem nawet oleju :p a Ty wyskakujesz z czymś takim xD

#66

22

Odp: WR450F 07' blokowanie

A nie jest czasem tak w wr że aby pełną moc jej odblokować ustawia się właśnie lekko przesunięty rozrząd?
Bo tak mi się kojarzy

23

Odp: WR450F 07' blokowanie

karol128 napisał/a:

A nie jest czasem tak w wr że aby pełną moc jej odblokować ustawia się właśnie lekko przesunięty rozrząd?
Bo tak mi się kojarzy

Z tego co pamiętam to w 2007 roku ten myk już nie działa z racji na autodekompresor, ale ręki za tą informację nie poświęcę

24

Odp: WR450F 07' blokowanie

karol128 napisał/a:

A nie jest czasem tak w wr że aby pełną moc jej odblokować ustawia się właśnie lekko przesunięty rozrząd?
Bo tak mi się kojarzy

Na pewno nie poprzez opóźnienie otwarcia zaworów wylotowych.

Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów. Chemiczne mycie gaźników. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

25

Odp: WR450F 07' blokowanie

Pierwsze co bym sprawdzil to kompresje. Wtedy bedzie wiadomo czy system autodeko dziala poprawnie. W serwisowce powinno byc podane prawidlowe cisnienie.

W moim motocyklu jest to okolo 4-5 barow. Noe wiem ile w WRce ale pewnie podobnie :)

Aprilia SXV 450

26

Odp: WR450F 07' blokowanie

levis napisał/a:

No dobra, to teraz najważniejsze pytanie - czy grzebałeś coś przy rozrządzie po kupnie od Bombera, czy nie :) ?

Jeżeli nie grzebałeś, to teraz do Bombera - czy on grzebał, czy bracia Bross :)

Zrobiłem z 1mth i to pierwsze zdjęcie pokrywy :P

FZS 600 ->  DRZ 400 SM -> GSX-R 750 -> SMC 690 -> WR450F SM

27

Odp: WR450F 07' blokowanie

to teraz manometr w łapę i sprawdzenie kompresji. Z objawów, o których piszesz, to wg mnie (oprócz ewentualnego przestawienia się rozrządu) jest coś nie tak z dekompresatorem, który przy pojemności 450 musi działać.

Co innego jest przełamać kompresję w silniku 50-125cc przy 12 barach a co innego 450cc...

zmierz kompresję na otwartej manecie. Powinno być coś w zakresie 4-8 barów. Jak jest więcej, to obstawiam problem z autodeko.

Wcześniej jednak przyjrzałbym się i zgłębił temat ustawienia tego rozrządu skoro koledzy piszą, że coś może być nie tak. Zacząłbym od tego, żeby wyjąć świecę i przy zdjętej pokrywie zaworów kręcić silnikiem - obserwować, czy napotyka jakiś opór czy nie i czy nie wydobywają się dziwne dźwięki, np dotknięcie zaworów wydechowych do tłoka

Aprilia SXV 450

28 Ostatnio edytowany przez IceNuke (2019-11-27 11:16:22)

Odp: WR450F 07' blokowanie

Odświeżę wątek i od razu @Levis komprechy nie sprawdzilem, moze na dniach jakis manometr wyczaruje ale...

Rozrzad ustawiłem (w zasadzie sam sie ustawił po ponownym wlozeniu walkow na swoje miejsce), luzy zaworowe zrobione i teraz tak: nie do konca wiem jak sprawdzic czy dekompresator jest sprawny. Tzn. po odchyleniu wodzika od zewnetrznej strony wałka palcem, chowa się ten "nypelek" dociskajacy szklanke nie zacina się, nie blokuje dziala plynnie. W jaki sposob moge to jeszcze sprawdzic?

FZS 600 ->  DRZ 400 SM -> GSX-R 750 -> SMC 690 -> WR450F SM

29

Odp: WR450F 07' blokowanie

przede wszystkim sprawdź czy silnik się lekko kręci bez wkręconej świecy.

Działanie dekompresatora najłatwiej sprawdza się po prostu mierząc kompresję.

Zasada działania jest taka, że do obrotów powiedzmy 600-1200 ( w zależności od silnika i samej konstrukcji dekompresatora) ten działa i uchyla zawór/zawory wydechowe tym samym zmniejszając poziom kompresji. Gdy obroty silnika wzrosną do np 2000 (załóżmy, że po prostu do wolnych obrotów na luzie), siła odśrodkowa powoduje, że dźwignia ustawia się tak, że zawór wydechowy już nie jest uchylany i mamy pełną kompresję.

Nie wiem jak to jest u Ciebie w Yamaszce - w Aprilii ciężko jest to złożyć źle - można włożyć tylni na miejsce przedniego i będzie lipa, ale tutaj masz 1 garnek, także jak ktoś złoży to tak jak trzeba to powinno działać. Chyba, że po prostu element dekompresatora, który odpowiedzialny jest za wypychanie zaworu jest po prostu zużyty/ma za duży luz i zawór nie otwiera się na tyle na ile powinien.

test kompresji powie Ci wszystko.

Aprilia SXV 450

30

Odp: WR450F 07' blokowanie

Bez świecy kopie się delikatnie bez zadnego blokowania. Z wkręconą - nie ma reguly, mozna 50 razy przekopac a za 51 zblokuje albo w druga strone. 2-3 razy i blok.

Nie wiem jak to jest u Ciebie w Yamaszce...

Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale przeciez walek ssacy i wydechowy znacznie się od siebie roznią :D

FZS 600 ->  DRZ 400 SM -> GSX-R 750 -> SMC 690 -> WR450F SM