976 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2019-09-01 15:50:30)

Odp: Jakie gumy?

Na Radomiu jest taki asfalt, że jeśli nie masz nadmiaru kasiory to możesz śmiało przyjechać na oponach które masz i będzie spoko. Ostatnio gadałem, z jakimś stałym bywalcem i stwierdził, że na Radom najlepsze są drogowe opony bo asfalt, slicki zjada w oczach a drogowe opony trzymają tak samo, a nie schodzą aż tak. A moje osobiste doświadczenie jest takie, że nie udało mi się złapać nawet małego uślizgu na torowych gumach mimo tego, że próbowałem, więc też uważam, że  śmiało będziesz mógł konkurować z środkiem stawki (jeśli umiejętności pozwolą ) na drogowych oponach.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

977

Odp: Jakie gumy?

Jezdzilem po Radomiu kilka razy. Przy moim amatorskim tempie to nie czulem roznicy czy mialem drogowki czy slicki. Jedynie w moim odczuciu w dwoch miejscach asfalt jest bardziej sliski od reszty toru.
Natomiast przy ostrym tempie wiadomo, ze slick to slick.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI
Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
https://motofreak.waw.pl/
obecny motocykl: 2006 Aprilia SXV 450

978

Odp: Jakie gumy?

Pany pytanie z innej beczki , jaka tylnia opona (oczywiście sportowa dobrej jakości nie jakiś turystyk) jest najwęższa ? Obecnie mam 2ct i niestety łańcuch mi ją lekko szarpie , myśle że z węższą oponą kontakt byłby blisko zero. Coś tam mi się o uszy obiło że diablo rosso jest węższe od większości innych opon tej klasy , ktoś może potwierdzić lub zasugerować coś innego ?

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

979

Odp: Jakie gumy?

SUPERMOTO napisał/a:
SUPERMOTO napisał/a:

No i kupiłem
S20 EVO ale nie 150-tkę, tylko w oryginalnym rozmiarze - czyli: 140/70 R17 66H. no i za 285zł a nie za 353

Kupiłem z ciekawości w tym rozmiarze, bo kupiłem Moto z oryginalną 140 Dunlopa, ale zrobiłem na niej tylko 50km.
Potem tylko 150-ki montowałem.
Teoretycznie powinno się lepiej zamykać oponę, ale będzie mniejszy kapeć, mam nadzieje że nie będzie śmiesznie wyglądać

Jak polatam zdam relację

Oponka założona i pierwsze wrażenie nie za specjalne.
Zawsze pierwsze jazdy po założeniu opona była bardzo śliska i nieprzewidywalna i nie raz leżałem zaraz po założeniu.
Przy tej oponie od pierwszych kilometrów bardzo dobra przyczepność, ciężko mi było robić uślizgi - test na kostce pod marketem.
Wróciłem do domu zniesmaczony, że za dobrze się klei i albo koniec zabawy albo trzeba uślizgi wykonywać z większych prędkości.
Lecz kolejny dzień jazdy to była bajka, nie dość że opona zaczęła się lepiej ślizgać, to do tego zaczęła jeszcze pięknie piszczeć.
Wróciłem z bananem na ryju :D

Następną zakładaj s21 jest jeszcze lepsza i przewidywalna w ślizgach z większych prędkości...

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

980

Odp: Jakie gumy?

Oui napisał/a:

Pany pytanie z innej beczki , jaka tylnia opona (oczywiście sportowa dobrej jakości nie jakiś turystyk) jest najwęższa ? Obecnie mam 2ct i niestety łańcuch mi ją lekko szarpie , myśle że z węższą oponą kontakt byłby blisko zero. Coś tam mi się o uszy obiło że diablo rosso jest węższe od większości innych opon tej klasy , ktoś może potwierdzić lub zasugerować coś innego ?

Diablo rosso 2 zjeździłem kilka kompletów i potwierdzam jest bardziej wysoka niż szeroka w porównaniu np do Supercorsy czy s21

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

981

Odp: Jakie gumy?

kakarotto napisał/a:

Pytanie, chce się w końcu wybrac na zawody, teraz będą w Radomiu. Nigdy nie jeździłem na torowych oponach. Nie mam też kocy. Teraz mam na przodzie Michelina Pilot power 3, tył contiattack sm. Na torze jeździłem może z 3 razy w życiu. Teraz meritum, czy odczuje duża roznice i zrobię znacząco lepszy czas na torowkach, czy póki co zostać przy cywilach?

Zależy od twojego tępa i techniki jazdy i portfela a i jeszcze zawieszenia...

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

982

Odp: Jakie gumy?

Żonkil napisał/a:

Na Radomiu jest taki asfalt, że jeśli nie masz nadmiaru kasiory to możesz śmiało przyjechać na oponach które masz i będzie spoko. Ostatnio gadałem, z jakimś stałym bywalcem i stwierdził, że na Radom najlepsze są drogowe opony bo asfalt, slicki zjada w oczach a drogowe opony trzymają tak samo, a nie schodzą aż tak. A moje osobiste doświadczenie jest takie, że nie udało mi się złapać nawet małego uślizgu na torowych gumach mimo tego, że próbowałem, więc też uważam, że  śmiało będziesz mógł konkurować z środkiem stawki (jeśli umiejętności pozwolą ) na drogowych oponach.


jeśli temperatura pod koniec września mocno nie spadnie

https://www.bikepics.com/members/81

983

Odp: Jakie gumy?

Jak spadnie mocno to drogowe będą lepiej od slickow trzymać:)

984

Odp: Jakie gumy?

karol128 napisał/a:

Jak spadnie mocno to drogowe będą lepiej od slickow trzymać:)

I czasów już nie zrobisz...

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

985

Odp: Jakie gumy?

Czy ktoś wie gdzie można kupić Metzelery SM ? Kto jest dystrybutorem ?

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

986

Odp: Jakie gumy?

na oponeo.pl można kupić świeżutkie prosto od producenta.

987

Odp: Jakie gumy?

Panowie motocykle KTM 690 SM Prestige, jazda 100% miasto, musze kupic nowe opony i teraz zrobilem wstepne rozeznanie i mam dwa typy:

- Metzeler Roadtec Z8 Interact (Komplet jakies 820 plnow)
- Michelin Pilot Power (komplet jakies 620plnow)

Co byscie doradzili?
Widzialem tez ze pare osob tutaj poleca Goldspeed Street...

988

Odp: Jakie gumy?

Interacty są genialne do turystyki. Niesamowicie trzymają na mokro, jeszcze lepiej na sucho. Zrobiłem na nich ponad 20tys i jeszcze miały sporo mięsa - dość równomierne zużycie. (na cięższe maszyny, nie zakładałbym tego na 120kg sumo, ale Dziobal taki nie jest :) )
Pilot Powerów nie miałem, ale masa ludzi je tu poleca - raczej do agresywnej jazdy. Zakładam że skończą się znacznie szybciej niż Interacty, bo to jednak sportowe opony, nie sportowo turystyczne. :P

A co do goldspeedów, to przede wszystkim nie wiem czy gdzieś je jeszcze dostaniesz (w miarę świeże).

989

Odp: Jakie gumy?

Pp 2 ct są do pyrkania, jak dla mnie ta opona nie ma nic wspólnego ze sportem, uślizguje się i przód i tył jak jest zimniej niż 20 stopni przy większym złożeniu, w deszczu coś tam się trzyma ale nie ufam tym oponom, na tyle wytrzymała mi 5000km, przód 15 000 i jeszcze była w miarę.

990

Odp: Jakie gumy?

Karolo napisał/a:

Pp 2 ct są do pyrkania, jak dla mnie ta opona nie ma nic wspólnego ze sportem, uślizguje się i przód i tył jak jest zimniej niż 20 stopni przy większym złożeniu, w deszczu coś tam się trzyma ale nie ufam tym oponom, na tyle wytrzymała mi 5000km, przód 15 000 i jeszcze była w miarę.

kurtvail napisał/a:

Interacty są genialne do turystyki. Niesamowicie trzymają na mokro, jeszcze lepiej na sucho. Zrobiłem na nich ponad 20tys i jeszcze miały sporo mięsa - dość równomierne zużycie. (na cięższe maszyny, nie zakładałbym tego na 120kg sumo, ale Dziobal taki nie jest :) )
Pilot Powerów nie miałem, ale masa ludzi je tu poleca - raczej do agresywnej jazdy. Zakładam że skończą się znacznie szybciej niż Interacty, bo to jednak sportowe opony, nie sportowo turystyczne. :P

A co do goldspeedów, to przede wszystkim nie wiem czy gdzieś je jeszcze dostaniesz (w miarę świeże).

No dobra, w takim razie Pilot Power odpada, polukalem jeszcze po jakis testach itd i do zestawienia z tymi MEtzelerami Roadtec Z8 doszlo:

- Pirelli ANGEL GT
- Michelin Pilot Road 4 lub Pilot Road 5


Podobno bardzo uniwersalne opony przy jezdzie w wiekszosci po ulicy, w sensie ze zadnych torow na tym. Podobno szybko sie grzeja, dobrze trzymaja na mokrym itd. Niestety komplet tych Pilot Road-ow to juz jakies 1000pln. Gdzie komplet Angeli jakies 800 i te Metzelery tez z 800.