1

Temat: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

Witam, mam mały problem, otóż przez sezon przygotowywałem sobie sxv do jazdy (nowe świece, manetki lusterka, okleina, żarówki, blokada na A2 i takie inne duperele), aż w końcu przyszedł ten czas na pierwszą jazdę. Rocznik 2007, chyba ta późniejsza wersja, numer *04606*

https://zapodaj.net/images/4ddd85e16d127.jpg


W apce nic się nie działo, chodziła ideolo, raz się zagotowała i wywaliło cały płyn chłodniczy, jak wymieniłem świece na nowe, okazało się, że jakieś kabelki od wentylatora były rozczepione. Na hamowni wycisnęła 48kw (65km) przy max obrotach, a kręcili ja do 10k obrotów, więc też chyba nie do odciny.

Dzisiaj, gdy wyjechałem na krótką przejażdżkę, na postoju zauważyłem, że mam obrzygany cały tylny chlapak i dookoła opona jest całą mokra, a z wężyka przelewowego od zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego lekko kropelkami kapał płyn. Dojechałem do cpnu, odczekałem chwilę, w zbiorniczku wyrównawczym nie było nic. Kupiłem jakikolwiek, chyba różowy borygo, dolałem do zbiorniczka ze 250-300ml i połowa wyleciała przez wężyk. Odkręciłem chłodnicę przez szmatę - nie było ciśnienia, nie wywaliło korka do góry, chociaż poczekałem te 15-20 min to może już 'ustało'. W chłodnicy pustka, brak płynu. Zalałem płyn i do chłodnicy, łącznie poszło 0,5l z czego około 100ml jak nie troszkę więcej wyciekło ze zbiorniczka wcześniej. Odpaliłem moto - nic nie cieknie, nic nie kapie. Wróciłem do domu (ok. 5km), opona dalej cała mokra. Zgasiłem moto i nagle z wężyka zaczął lecieć płyn chłodniczy, i to tak jakbym odkręcił wodę z kranu. W zbiorniku brak płynu, w chłodnicy również, może coś tam zostało na samym dnie.

https://naforum.zapodaj.net/images/568780303274.jpg

https://naforum.zapodaj.net/images/e673705333f9.jpg

https://naforum.zapodaj.net/images/c92710a9fef3.jpg


Jakieś pomysły co to może być?

odkręciłem osłonę silnika od dołu, żeby zobaczyć czy w zbiorniczku wężyki się trzymają, ale wszystko jest okej. Osłona przy tylnym kole była mokra, ale to raczej kapało z wężyka i w trakcie jazdy leciało na osłonę i tylne koło...

Mocy nie ubyło, odpala na zimnym za 1wszym albo 2gim kręceniu po wymianie aku i świec, na ciepłym zależy, zazwyczaj od razu, ale zdarzyło mi się dzisiaj, że 2 razy kręciłem i dopiero ruszyła.

-------------------------------------------------------------------------------
XT 125 -> KX80 -> KXF250 -> KXF250 -> XR125 + RM250 + SXV550 -> SXV550

2

Odp: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

miałem podobny przypadek w jednej z 550.

płyn dolewa się do chłodnicy a nie do zbiorniczka wyrównawczego.

W mojej opinii w tym modelu i tak nie ma "siły" zassać z powrotem płynu ze zbiorniczka do chłodnicy.

jak się moto zagrzeje, obserwuj "luźny" przewód w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie przy dodawaniu gazu zacznie wywalać płyn tamtędy.

W moim przypadku była to uszczelka (bądź uszczelki, nie wiem, bo wymieniłem obie) pod głowicą.

Pozdro

Aprilia SXV 450

3

Odp: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

A nie trzeba odpowietrzać układu po zalaniu płynem? Ten silnik ma sporo zakamarów gdzie mogą powstawać korki powietrzne.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

Sprzedam
KTM 690 SMC-R

4

Odp: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

nie. Nawet jak nie odpowietrzysz i zalejesz chłodnice pod korek, to będzie brakować max 130ml płynu.

Ja robię tak, że zalewam pod korek, pojeżdżę i na drugi dzień po prostu dolewam znowu pod korek.

Aprilia SXV 450

5

Odp: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

Dobra, zacząłem od świec, żeby zobaczyć w jakim są stanie, obydwie według mnie są okej. Na zdj jest jedna, druga była praktycznie taka sama.

https://zapodaj.net/images/370c4b046cfaf.jpg

Zostawiłem tyle płynu ile wyleciało wczoraj, poziom płynu był dosłownie milimetr wyżej niż żeberka od chłodnicy, odpaliłem moto na postoju. z odkręconym korkiem u góry.
Postała, zagrzała się przez 5 min, włączył się wentylator, przy dodawaniu gazu oczywiście płyn szybciej leci, więc tu wszystko działa. Zakręciłem korek, postała kolejne 5 minut, nic się nie działo, nic nie wywaliło.

Dolałem płynu prawie pod korek i stwierdziłem, że jadę się przejechać. Po 3 km przy odkręcaniu, podczas jazdy widziałem, jak leci z wężyka, więc nawrotka i do domu. Pod domem kapało mocno, a po wyłączeniu znowu strumień jak z kranu wczoraj, widać na zdj poniżej.

https://zapodaj.net/images/5106a767d68f4.jpg

Odkręciłem nakrętke od zbiorniczka - coś tam płynu jest po przechyleniu. Poczekałem 15 minut, odkręciłem korek od chłodnicy - płyn jest na takim samym poziomie jak wczoraj - równo z żeberkami albo milimetr-dwa nad nimi, oczywiście gdy apka stoi prosto.

Zrobię jeszcze krótkiego kajta jutro, zobaczę czy dalej leci z takim poziomem płynu jak jest, czy taki już zostanie...

-------------------------------------------------------------------------------
XT 125 -> KX80 -> KXF250 -> KXF250 -> XR125 + RM250 + SXV550 -> SXV550

6 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2019-08-20 00:21:03)

Odp: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

Poziom kilka mm nad żeberkami jest prawidłowy, za dużo lejesz i nadmiar wywala przelewami, w zbiorniczku wyrównawczym stan min. a nie full. Świeczki ładne, zostaw jak jest i ogień. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

7

Odp: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

Dzinkss napisał/a:

Poziom kilka mm nad żeberkami jest prawidłowy, za dużo lejesz i nadmiar wywala przelewami, w zbiorniczku wyrównawczym stan min. a nie full. Świeczki ładne, zostaw jak jest i ogień. Pozdro

Właśnie pojechałem na nocną przejażdżkę, żeby zobaczyć jak z tym jest. Przejechałem spokojnie kilka kilometrów, nic się nie działo, więc stwierdziłem, że tak powinno być. Postanowiłem nie jeździć nią jak jakiś  odkręcić jej powyżej 5k obrotów, i szybko zahamować - tak jak się spodziewałem ulica była mokra od płynu :/

-

Czyli jak jadę spokojnie - wywali nadmiar i jest git. Jak dam jej w palnik - robi się raczej duże ciśnienie w chłodnicy i normalnie leje się z wężyka.

Krótki film, co zostało na ulicy po odkręceniu gazu na dwójeczce:

https://www.youtube.com/watch?v=ObK8srFIkGc

Tak jak levis pisał, wymienię pewnie uszczelki pod głowicą, później zobaczymy co z tym będzie, mam nadzieję, że problem ustanie, bo jazda z odkręconą manetką w 1/4 nie za bardzo mnie satysfakcjonuje :V

-------------------------------------------------------------------------------
XT 125 -> KX80 -> KXF250 -> KXF250 -> XR125 + RM250 + SXV550 -> SXV550

8

Odp: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

dam Ci radę. Jak po zdjęciu głowic cylindry wysuną się choć na 0.5 mm lub generalnie będą ruchome, to rozpołów silnik i daj nowe oringi pod cylindrami. Inaczej Twoja robota pójdzie na marne.

Aprilia SXV 450

9

Odp: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

levis napisał/a:

(...) to rozpołów silnik i daj nowe oringi pod cylindrami (...)

domyślam się, że jak rozpoławiam silnik to pasowałoby już wymienić wszystkie usczelki? czy niekoniecznie?

Bo jak widzę zestaw uszczelek za 1050 zł to nie ukrywam, że wolałbym jednak wymienić same uszczelki pod głowicą + ew. oringi.

Zamówię chyba uszczelkę z motogara, a jeżeli chodzi o oringi - https://maxmoto.pl/uszczelka-pod-cylind … 56607.html to te?

I takie pytanie poza tematem, ogólnie sxv się tak mocno nagrzewają? Po kilku minutach stania w miejscu rama jest gorąca, a tylnych boczków (obok tłumika) się praktycznie nie da dotknąć...

Zalałem pod sam korek, a rezerwa wyświetliła mi się po 60-70km, mimo że jej nie kręciłem, więc może ma za dużą dawkę paliwa?
Sam nie wiem :/

-------------------------------------------------------------------------------
XT 125 -> KX80 -> KXF250 -> KXF250 -> XR125 + RM250 + SXV550 -> SXV550

10

Odp: Aprilia SXV 550 - wyrzuca płyn chłodniczy

Jeszcze takie szybkie pytanie - wie ktoś może jak zdjąć "dekiel" (?) od strony sprzęgła?
Odkręciłem wszystkie śrubki, ale przeszkadza mi coś w pompie wody, a na siłę nie chcę rozginać śrubokrętem...
Na filmie pokazuje o co mi chodzi. Wirnik za nic się nie rusza przód/tył, ani nie obraca...

sxv_sprzeglo_yt

-------------------------------------------------------------------------------
XT 125 -> KX80 -> KXF250 -> KXF250 -> XR125 + RM250 + SXV550 -> SXV550