1 Ostatnio edytowany przez Mati640 (2020-04-21 17:36:24)

Temat: KTM 640 lc4 Problem z cewką i statorem

Witam kolegów, dziś rozebrałem kata w celu weryfikacji sprzęgiełka jednokierunkowego, i zastałem bardzo nieprzyjemny widok. Dodam że moto chodziło do końca sezonu tylko były problemy z zapalaniem na rozrusznik. Wiem ze nikt jasnowidzem nie jest aczkolwiek może ktoś miał podobny przypadek lub wie od czego mogło coś takiego się stać? moto 2005r, kukusan

KTM 640 SM 2005r - keihin fcr 41 + 2x Akrapovic + Open AirBox

2 Ostatnio edytowany przez Kamiroz (2019-01-28 17:02:12)

Odp: KTM 640 lc4 Problem z cewką i statorem

Cześć, w moim KTM-ie stalo sie dokaldnie to samo, problemy z rozrusznikiem- standard, potem posypało mi się sprzęgiełko jednokierunkowe i rozrusznik w ogóle nie sprzęgał się z silnikiem, ale jeżdziłem z tym i paliłem z kopa. Niestety kilka razy mi zgrzytnęło w silniku coś, więc oddałem do naprawy, okazało się, że stator tarł o magneto, w blasze po wewnętrznej stronie magneto powstał zadzior, pewnie troche juz tarło, i zadzior ten zniszczył stator, tak ja u Ciebie. dodatkowo wyszczerbiło mi wszystkie koła pośrednie, nawet z trybem na wałku rozrusznika wiec musialem wymienic WSZYSTKIE koła zębate odpowiedzialne za rozrusznik+rozrusznik. Jeśli chodzi o powstanie tego uszkodzenia stator/magneto to geneza u mnie nie jest znana, najprawdopodobniej rozsypane sprzęgiełko jednokierunkowe wpadło i zaczęło trzeć, ale moze juz cos wczesniej było, żeby sie na wylot przez tę blache przekopać to chwile musialo zająć, widzę, że Ty nie masz tej wewnetrznej blachy na magneto. Jeśli chcesz jeździć dalej tym motocyklem to zrób tak jak ja, wymień uszkodzone elementy, składaj i śmigaj ;) jak chciałbyś jeszcze jakies info na temat jakis usterek czy cos to pisz, mnie spotkały chyba wszyskie usterki silnikowe jakie mogą się stać w LC4 :D
http://forum.super-moto.pl/misc.php?action=pun_attachment&item=4467&download=1&secure_str=245670t40286
http://forum.super-moto.pl/misc.php?action=pun_attachment&item=4468&download=1&secure_str=245670t40286
http://forum.super-moto.pl/misc.php?action=pun_attachment&item=4469&download=1&secure_str=245670t40286

Rower -> KTM LC4 640 SM BLUE '05

3

Odp: KTM 640 lc4 Problem z cewką i statorem

Dzięki kolego za wyczerpującą odpowiedz, nie zdawałem sobie sprawy ze taka przyjemność jak rozrusznik moze tyle szkód narobić.. mam nadzieje ze z moim rozrusznikiem i kołami zębatymi jest wszystko okej, jedynie to sprzęgiełko jednokierunkowe miałem w słabym stanie bo i sprężynka rozciągnięta, i wałeczki wytarte mocno... Jutro skocze do garazu zweryfikowac reszte, troche mnie teraz nastraszyłeś. Ja zrobiłem dokładnie jak ty, na rozrusznik nie palił to prawie cały sezon na kopa paliłem.. magneto i statoru szukam, ale zauważyłem ze bardzo chodliwy towar niestety...

KTM 640 SM 2005r - keihin fcr 41 + 2x Akrapovic + Open AirBox

4 Ostatnio edytowany przez Kamiroz (2019-01-29 17:03:41)

Odp: KTM 640 lc4 Problem z cewką i statorem

Z doświadczenia doradzę, żebyś sprawdził bieżnie, wewnetrzną i zewnetrzną, po których pracują te "wałeczki" sprzęgiełka jednokierunkowego, u mnie juz były wyryte wręcz koryta i nowe sprzęgiełko założone na taki zestaw wytrzymało dosłownie może ze 100 odpaleń, może nawet nie, musiałem kupić zestaw bieżnia zewnętrzna, to co do magneto jest mocowane, bieżnia wewnętrzna, czyli to z tym dużym kołem zębatym, wolne koło na to mówią no i samo sprzęgiełko, koszt ok 1000 zł w zależności od kursu euro bo mi to z Austrii jechało, ale mam spokój, tzn teoretycznie bo mam perypetie z autpdekompresatorem i po naprawie całego kompletu rozrusznika nie moze przy odpalaniu przełamać kompresji, tzn nie zawsze, bede tam w przyszlym tygodniu zaglądał, a trzeba wiedzieć, że jak autodeko nie działa i rozrusznik po dupie bedzie dostawał po każdym "pełnym" sprężaniu to bedzie sie to wszytko szybciej zużywało, a nie jest to mocna strona motocykla, chociaz moze te czesci co zamowilem juz jakos są wzmocnione, zobaczymy ;p
jeśli chodzi o magneto to nie pamietam ile dawałem, 400 albo 500 ale nie dam sobie głowy uciąć, stator zostawiłem bo był sprawny, impulsator też.
Mogę poszukać namiarów do gości, którzy mają poliftowego lc4 640 na części, od których cos kupowałem, jak chcesz to odezwij mi się na priv
Na pewno teraz gdyby mi sie posypał rozrusznik to bym nie jeździł z tym, ale człowiek uczy się na błędach :D chyba nawet lepiej od razu roskręcic moto i wywalić te rozwalene sprzęgiełko i do momentu naprawy jeździć bez tego ;p

Rower -> KTM LC4 640 SM BLUE '05

5

Odp: KTM 640 lc4 Problem z cewką i statorem

Kwestia blachy ochronnej wewnątrz koła magnesowego. Aż chciałem napisać, aby szukać wersji z blachą. Jednak koło magnesowe wygląda tak, jakby blacha została usunięta. Można przypuszczać że wcześniej zdarzyła się podobna sytuacja (wpadnięcie czegoś pomiędzy koło magnesowe a stator), a motocykl został kupiony z tą zatajoną wadą. Jeśli się nie mylę, masz tam obecnie zwykłe magnesy ferrytowe niezabezpieczone żelaznym nabiegunnikiem czy też blachą. Takie magnesy są bardzo delikatne i łatwo się wyłamują - takie awarie miały czeskie zapłony Vape (stosunkowo drogie) które miały przyklejane magnesy w postaci "kostek", później zmieniono to na jeden pełen gładki magnes ferrytowy pozbawiony tej wady ale nie we wszystkich modelach. Opiłki na impulsatorze z pewnością pochodzą z wycierającego się sprzęgła jednokierunkowego. Koło magnesowe na pewno do wymiany. Stator pewnie jeszcze będzie sprawny, ale nie wiadomo kiedy dostanie przebicia które może uszkodzić także regulator napięcia. A z wolnym kołem wiadomo, obie bieżnie nie mogą posiadać śladów wytarcia i wgnieceń. Same sprzęgło jednokierunkowe pamiętam ktoś sprzedawał jakieś zamienniki w niewygórowanej cenie na Allegro.