Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki
Napisz to bardziej zrozumiale.
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM 3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6 SOLD
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Yamaha » WR 450 F 2004 pali zarowki
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Napisz to bardziej zrozumiale.
No składni nie ma ... Chodzi mu o to, że na akku jest 13V czyli jest ładowanie. A na żarówce ma 0,5V .
Patrze na schemat, zaraz ogarnę w którym miejscu możesz mieć usterkę ;)
Jak widać na schemacie. Najprawdopodobniej padnięty regulator. Nr 14. Pozdrawiam
[url]http://forum.super-moto.pl/misc.php?action=pun_attachment&item=4451&download=1&secure_str=130181t24377[/url]
EDIT
Tak się zastanawiam. Jeśli regulator dostał zwarcie do masy ... to mogło upalić uzwojenie. Można pomierzyć jaką ma rezystancje. I będzie wiadomo.
Ustaw miernik na pomiar prądu zmiennego, wtedy zmierz przewód ze stojana i napisz wyniki.
Z tego co pamiętam, to WR ma zasilanie prądem zmiennym dla żarówek - są poza akumulatorem.
Uzwojenia alternatora jednofazowego nie powinno upalić w wyniku zwarcia.
Pomiaru napięcia przemiennego z podłączonym regulatorem można dokonywać wyłącznie miernikiem z funkcją TrueRMS. Zwykłe mierniki będą po prostu oszukiwały podczas pomiaru (zwykle zaniżać wskazanie, lub też zawyżać wraz ze wzrostem obrotów silnika).
mianowicie u mnie napięcie jakie idzie z statora z żółtego kabelka to 0.5v ,a na żarówkę tez idzie 0.5v lecz jak sprawdzam napięcie na akumulatorze to przed odpalaniem mam np. 12.5 a jak odpale i chwile po chodzi to mam już 13v czyli rzekomo ładowanie jest .
Raczej błąd polegający na tym, że pomiar napięcia na żarówce dokonywany jest miernikiem ustawionym na pomiar napięcia stałego.
W alternatorze jednofazowym z odczepem, zwarcie na instalacji oświetlenia skutkuje brakiem ładowania akumulatora.
Znalazłem przyczyne, mój stator dwufazowy ma nadpalone dwie cewki, kupiłem drugi stator ale niestety nie zauważyłem ze ten nie bierze masy z obudowy i jest statorem jednofazowym . I teraz nie wiem czy dobrze robie podpinając jeden kabelek z statora do masy a drugi daje na dwa piny z instalacji czyli jeden na światła a drugi na zapłon ? Odpaliłem maszynę , sprawdziłem na wolych napięcie z statua to podaje 19v . Jeszcze nie sprawdziłem jak wygląda ładowanie i jaki
prąd idzie na żarówki . Za dwie godz będę garażu i będę sprawdzał.
Znaczy się, miałeś stator na światła ze silnika, a teraz masz stator na światła z akumulatora? Teoretycznie idzie podłączyć to tak jak piszesz, jeden koniec uzwojenia połączyć z masą, a drugi koniec w miejsce wyjścia na światła i ładowanie. Może jednak nie wytrzymać regulator napięcia - statory pod ładowanie akumulatora są z reguły wydajniejsze (ok. 120W/10A).
Czy o takie coś wam chodzi ? Jeśli tak to raczej nie będzie to działać.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Yamaha » WR 450 F 2004 pali zarowki
Wygenerowano w 0.045 sekund, wykonano 75 zapytań