1

Temat: WR 450 F 2004 pali zarowki

Witam. Czy spotkal sie juz ktos z problemem palenia zarowki tylnej pozycyjnej w tym lub jakim kolwiek innym motocyklu?

Juz trzecia zarowka w ciagu... 500 kilometrow, okolo. Pierwsza wlozylem jakas stara, jaka mialem, jeszcze z lat 90tych, nie zdziwilo mnie ze sie spalila. Druga dostalem od znajomego, nowa, padla po dniu jazdy. Trzecia kupilem teraz w sklepie, wlozylem dzisiaj, zrobilem 100 kilometrow, a swiatla nie ma.

Jak bede mial chwile, bo teraz juz nawet nie mam kiedy, to sprawdze prad na zarowce w calym zakresie obrotow, generalnie szacuje ze nie powinien przekroczyc 15V. Jednakze nie jestem pewien, czy palenie zarowki wynika z napiecia, czy moze jest to zrywanie przewodu od wibracji na blotniku, z tym ze wczesniej nic takiego sie nie dzialo, konstrukcja niezmienna od zeszlego roku, styl jazdy tak samo.

Z innej beczki pytanie, ma ktos moze schemat ukladu do podlaczenia zarowki LED na prad przemienny? Chodzi mi jaki kondensator, jaki stabilizator?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

2

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Miałem tak samo od wibracji niszczyły się żarówki to zainwestowałem w ledowa.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

3

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Poszedł pewnie regulator napięcia.
Im więcej gazu tym więcej prądu.
Kumpel miał to samo w swojej WR.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Regulator

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

5

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Sprawdzilem napiecia. 12,26V na wolnych, 10,5V na odcieciu. Regulator dziala wiec poprawnie. Zalozylem na probe zarowke ledowa, ale swiatlo z niej jest takie, ze raczej mi ktos w dupe wjedzie bo stopu nie zobaczy.Mimo, ze zarowka jest w gumowanej oprawce, to najwidoczniej zrywa zarnik od wibracji.

Znacie jakies alternatywne zarowki ledowe, nie SMD, ktore jako tako swieca?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

6

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Może masz kiepskie żarówki? Ja tak kiedyś miałem w  moto jak miałem instalacje BA20D to paliłem żarówki jak jebnięty na dziurach, ale przerobiłem sobie gniazda na H4, wrzuciłem jakieś Philipsy i problem ustąpił mimo jazdy po tych samych dziurach co wcześniej.

READY TO >> TERROR

7

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Z tym, ze HS1 (gniazdo jak H4) ma 35/35W, tak mocna zarowka stopi mi klosz, nie mowiac o niepotrzebnym poborze pradu. Ale pomysl ciekawy.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

8 Ostatnio edytowany przez tabul (2013-06-21 16:05:18)

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

AntonioPL napisał/a:

Sprawdzilem napiecia. 12,26V na wolnych, 10,5V na odcieciu. Regulator dziala wiec poprawnie. Zalozylem na probe zarowke ledowa, ale swiatlo z niej jest takie, ze raczej mi ktos w dupe wjedzie bo stopu nie zobaczy.Mimo, ze zarowka jest w gumowanej oprawce, to najwidoczniej zrywa zarnik od wibracji.

Znacie jakies alternatywne zarowki ledowe, nie SMD, ktore jako tako swieca?

jak to poprawnie ?? jaka to instalacja, jeśli jest w niej akumulator, to napięcie powinno być w granicach 14 V !!

9 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-06-22 00:04:23)

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Nie, poniewaz akumulator zasila tylko rozrusznik i kierunkowskazy. Napiecie na zarowce jest przemienne, czyli zasilane z cewki poprzez regulator napiecia.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

10 Ostatnio edytowany przez Jacis (2013-06-22 08:12:27)

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

AntonioPL napisał/a:

Nie, poniewaz akumulator zasila tylko rozrusznik i kierunkowskazy. Napiecie na zarowce jest przemienne, czyli zasilane z cewki poprzez regulator napiecia.

Hmm

Przeglądnąłem schemat z 2003r i widzę, że nie ma tam żadnego regla do oświetlenia żarówek... no i możesz mieć problem z magneto. Za duże napięcie może dawać. No i nie masz w ogóle żadnego ogranicznika napięcia w schemacie.... :) Masz tak, że jak dodajesz gazu to światła Ci mocniej świecą ??

EDIT

Sprawdź miernikiem napięcie wyjściowe z magneto. Przewód żółty :)

11

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Jak dodaje gazu to swiatla slabna. Na wolnych (jalowych) swieca najmocniej - 12,3V okolo, na odcieciu i tuz przed spada do 10V z groszem. W zadnym zakresie obrotowym nie przekracza 12,5V pradu przemiennego.

Gdzie najlepiej dokopac sie do kostki? Przy regulatorze, czy gdzies pod zbiornikiem?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

12 Ostatnio edytowany przez Jacis (2013-06-24 17:23:03)

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Hmm bardzo dziwne... ja mam właśnie odwrotnie, przy dodaniu gazu światła mocniej świecą. Chyba jednak będziesz miał coś z magneto. Przydałoby się żeby ktoś ze sprawną wr450 sprawdził napięcia.
Jak możesz to sprawdź rezystancję cewki.

EDIT

Rezystancja powinna być w granicach 0,224 - 0,336 Ohm przy 20stopniach :) I powinno być od 13V do 14V przy 5000 obrotów :) Przewód koloru żółtego z magneto :) Daj znać co i jak.

13 Ostatnio edytowany przez tabul (2013-06-24 17:45:48)

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

fakt, dziwna usterka, jeśli nic nie znajdziesz, sprawdź jeszcze uzwojenie na przebicie, może na wyższych obrotach dostaje przebicia i dlatego słabiej świeci... taka teoria ;) albo coś nie dokręcone i przy wyższych obrotach dostaje wibracji... kiedyś robiłem mazde i na wolnych chodziła super, ale nie chciała wejść powyżej 3000, okazało się że czujnik wału nie był dokręcony i dostając wibracji tracił sygnał i silnik nie chciał się wkręcić;) po dokręceniu jednej śrubki ideał ;) pozdro

14

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Tak sobie myślę dlaczego pali żarówki jeśli w ogóle nie ma dużego napięcia... Może jakieś wysokie przepięcia się robią przy dodawaniu gazu. Tak jak mówi tabul dostaje jakiegoś przebicia.

15 Ostatnio edytowany przez Mateusz3109 (2019-01-03 19:50:05)

Odp: WR 450 F 2004 pali zarowki

Znalazłem przyczyne, mój stator dwufazowy ma nadpalone dwie cewki, kupiłem drugi stator ale niestety nie zauważyłem ze ten nie bierze masy z obudowy i jest statorem jednofazowym . I teraz nie wiem czy dobrze robie podpinając jeden kabelek z statora do masy a drugi daje na dwa piny z instalacji czyli jeden na światła a drugi na zapłon ? Odpaliłem maszynę , sprawdziłem na wolych napięcie zmienne statora to podaje 19v . Jeszcze nie sprawdziłem jak wygląda ładowanie i jaki 
prąd idzie na żarówki .  Za dwie godz będę garażu i będę sprawdzał.