Temat: Husqa 450 vs 500
Cześć,
Kontynuacja z działu przywitalnia. Chcę wrócić po nieudanej próbie przesiadki na sporta do sm’a. Warunkiem jest homologacja zatem chcę kupić FE i set teili na sm’a. Interesuje mnie nowe moto z fv, ale dwóch kwestii nie mogę rozgryźć i mam nadzieję że ktoś z forum miał podobne dylematy:
1. 450 czy 500? Kiedyś miałem 450 i bardzo fajnie się tym jeździło. Zawsze wydawało mi się że „500” będzie większym adrenalinogeneratorem a czytając jakieś tam testy wszyscy piszą że „450” ma dzikszą charakterystyke i jest tak samo szybkie albo szybsze. Jak to jest z waszego doświadczenia? Rozumiem trochę tłumaczenie że przy tej samej średnicy cylindra - większy skok w 500 generuje wyższy moment i płaską charakterystykę ale kak to wygląda w realu? Moto będzie od razu do przeróbki na SM - nie chce mi się w teren już pchać, głównie miasto i w weekendy krótkie wypady bocznymi drogami. Może jakiś track day od czasu do czasu.
2. Dostępny już jest MY2019. Dealerzy mają jeszcze na stanie MY18 i nawet MY17. Czy warto dopłacać do 2019 czy modele 17 i 18 były takie same?