1 Ostatnio edytowany przez Karolo (2018-07-25 12:37:54)

Temat: Remont lc4 640

Cześć, w związku z tym, że po tym sezonie przelot ktma będzie oscylowal w granicach 30k zastanawiam się czy nie warto by było zerknąć do silnika mimo tego, że nic mu się nie dzieje. I tutaj pojawiają się pytania: ile według waszych doświadczeń wytrzymuje taki silnik bez potrzeby przebijania korby czy wymiany tłoka? Temat zakładam tylko orientacyjnie żeby do zimy być już na to przygotowanym. Czy mamy kogoś na forum kto robi takie silniki kompleksowo? Sam 4t nigdy nie robiłem jakoś głębiej i chyba się tego nie podejmę, bo uważam, że nie mam o tym odpowiedniego pojęcia. Jeśli remont to jak wygladalyby koszty? Jeśli remont to na pewno tłok, korba, wszelkie łożyska, uszczelki, uszczelniacze... Zawody? Dzwigienki? Rozrząd? Napinacz?  Zdążyłem się już zorientować ze tłok, uszczelki na górę i korbe mogę mieć za jakieś 1400zł. Tłok i korba prox, uszczelki Athena

2 Ostatnio edytowany przez kompan do picia (2018-07-25 12:41:40)

Odp: Remont lc4 640

Daj sobie spokój z rozbieraniem dołu. Zdejmij głowicę i cylinder, pomierz i zweryfikuj. Na pewno wymieniłbym rolki na dźwigienkach zaworowych. Reszta do weryfikacji.

Znajomy w LC4 adventure zrobił na oryginalnym korbowodzie coś ponad 90 tyś km (w dalekich trasach).

550 FS

3

Odp: Remont lc4 640

Co to jest 30k dla LC4, jeżeli olej i zawory na czas były robione. Chyba, że był nieźle jechany, to wtedy ta. Na forum lc4 jak działało był temat, że ktoś pyknął 100k bez remontu. Ale to było chyba w juesej albo austrii.

KTM 690 SMC

4 Ostatnio edytowany przez Karolo (2018-07-25 15:59:34)

Odp: Remont lc4 640

Nie wiem jak był wcześniej serwisowany czyli do przebiegu 15k, bo z takim kupiłem i na moje oko jest w 100% oryginalny. Dbam o olej, filtry i zawory zawsze na czas. U mnie dostaje dobrze po dupie, wlecial akrap przelot i keihin. Wolę zapytać i w razie czego wymienić co trzeba niż ma wybuchnąć. Bo na tym gazniku i przelocie na pewno korba dostaje bardziej po dupie. Zdarzy mu się przykopcic na zimnym chwilę po dłuższym postoju.

A mamy na forum kogoś kto by się tym mógł bliżej zimy zająć i zweryfikować stan?

5

Odp: Remont lc4 640

No jak po dłuższym postoju, to może kopci przez wilgoć w układzie wydechowym. Jak się bardzo martwisz, że coś może strzelić, to zrób właśnie jak kompan mówił. O dobrego mechanika teraz ciężko. Znajomy 2 miesiące temu oddawał właśnie LC4 na zmiane głowicy i chłop mu nie podokręcał śrub na pokrywach zaworowych i uje.. śrube w głowicy, że się jej wykręcić i wkręcić nie da.

KTM 690 SMC

6

Odp: Remont lc4 640

Wspomoże ktoś jeszcze radą?

7

Odp: Remont lc4 640

Nie dotykaj dołu, bo jak już się ułożył a nic nie wali to jest dobrze. Sprawdź rozrząd tj wysunięcie napinacza, ustawienie zaworów, łożyska na dźwigienkach/dźwigienki i ewentualnie kamerą do inspekcji gładź cylindra. Szkoda uszczelki pod głowicą moim zdaniem, jeżeli trzyma.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]