1

Temat: Początek przygody z supermoto

Witam, mam w planach zakup sm mianowicie chodzi mi o 50cc mam około 3000 zł, jaki motorek polecacie myślałem o derbi senda ( tylko jest kilka modeli) lub yamaha dt, chyba że jest coś wartego polecenia i czy za te 3000 zł kupie coś sprawnego i będzie dało się pośmigać, jaki rocznik wybrać, ogólnie nie miałem jeszcze styczności z biegówkami, mam prawo jazdy kat b i myślałem że 50cc narazie będzie najlepsze bo szkoda kasy na prawko na motor(chce zrobić za rok lub dwa), za sezon lub dwa wymienic na coś mocniejszego.
Wszystkie porady są dla mnie cenne i dziękuję z góry za pomoc.

2

Odp: Początek przygody z supermoto

Co nie wybierzesz senda, rieju, dt 50, xps itp to będzie to samo silniki am6 lub d50b0 (mogłem się jebnac w nazwie) to będzie to samo. Wiec przeglądaj sobie dowolnie te marki. Ogólnie moto nie jedzie fajerwerków nie ma żadnych a nawet nie ma petard diabelkow :P tych sprzętów na rynków jest pełno ale i pełno tez zajechanych przez młodych ujezdzaczy. Kup sobie na dzień dobry jakaś sztukę zadbana z jakimś setem typu airsal 70 i gaźnik 21 plus jakiś wydech aftermarket i wystarczy Ci żeby nauczyć się jeździć. Ew zwieksz budżet o koszt prawka i pare groszy i szukaj 125 na kat B: sms 125, dt 125, sx125, mx125. Takim czymś można się już bardziej pobawić :)

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

3

Odp: Początek przygody z supermoto

A ile bym potrzebował na samą 125 używaną taką w miarę, i ile pali mniej wiecej taka 125 :D

4

Odp: Początek przygody z supermoto

Olx i ogień a na spalanie nie ma co patrzeć to supermoto i w dodatku 2t, jak będziesz non stop palowal to może z dychę wciagnie. Tam gdzie kończy się ekonomia zaczyna się pasja :))

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

5

Odp: Początek przygody z supermoto

Nawet za 5k nie znajdzie niczego wartego uwagi jeśli chodzi o klasę 125cc supermoto. Najlepiej doposażone modele 50tek z jakimś porządnym setem stoją za taką kasę...  Więc gdzie tu szukać 125, skoro za rocznik 00' idzie zapłacić 6k (chory rynek). Co do mocy takiej sendy to 80cc już naprawdę ładnie się zbiera, na pewno lepiej niż 125 4T. Ja proponuje kupić zadbaną serie 50cc, możlwie najmłodszą i samemu ją ,,porobić'' ;)

Aprilia SX50
Senda DRD Pro 70

6

Odp: Początek przygody z supermoto

A myśllicie że taka senda 50cc za 3000 zł da rade kupić tak żeby odrazu nie musiał połowy części wymieniać i ile takie przerobienie na 80cc by kosztował bo się nie orientuje bo tam chyba trzeba też tłok wymienic i cylinder

7

Odp: Początek przygody z supermoto

A ja się nie zgodzę akurat bo na swoim przykładzie mówię jak swego czasu latałem 125 czy 50tkami. Dt 125r przerabiałem na supermoto i normalnie w 5k się zmieściłem ze wszystkim. 50tki bym nie przerabiał bo nigdy się mody nie zwrócą a używanych cylindrów bym nie kupował a nowe tanie nie są :P

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

8 Ostatnio edytowany przez ArekCC (2018-07-18 15:51:08)

Odp: Początek przygody z supermoto

kubik977 napisał/a:

50tki bym nie przerabiał bo nigdy się mody nie zwrócą

Sam napisałeś ,,tam gdzie kończy się ekonomia, zaczyna pasja", więc nie za bardzo rozumiem skąd wziąłeś to zwracanie się kosztów, a  żeby zmieścić się w 5k z DT przerobioną na sumo, to trzeba trafić na niezłą okazję albo kupić ją z lat 90tych - co za tym idzie, oprócz mocy i trwałości silnika nic więcej nie zaoferuje kierowcy w porównaniu chociażby z Sendą DRD Pro, która ma lepsze heble, lepszy zawias, alu ramę, fatbar'a itd. :D Nie mniej jednak, niech autor tematu sam zdecyduje co dla niego jest piorytetem.

Aprilia SX50
Senda DRD Pro 70

9

Odp: Początek przygody z supermoto

Sęk w tym ze pizdzikiem do końca życia nie będzie jeździł wiec co to za inwestycja Jam góra sezon polata żeby potem opchnac za 2 klocki w plecy :) jakby napasic chciał jakiegos wyczyna to inny temat. O to mi chodzi :P

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

10

Odp: Początek przygody z supermoto

Panowie orientujecie się ile by kosztowało zwiekszenie do 80cc

11 Ostatnio edytowany przez ArekCC (2018-07-19 12:46:39)

Odp: Początek przygody z supermoto

Około 1600zł. Zależy to od  klasy części i od tego czy będzie robić to mechanik czy samodzielnie (polecam ten drugi sposób, 50cc w 2t jest bardzo prosty)

Aprilia SX50
Senda DRD Pro 70

12

Odp: Początek przygody z supermoto

Sam cylinder 80cc to jakieś 800+zł. Ale z 70cc też można się fajnie pobawić, na start z 70cc wystarczy sam cylinder, z czaem będziesz mógł się wyposażyć w gaźnik wydech i wał.

PBM

13 Ostatnio edytowany przez kubik977 (2018-07-19 14:05:54)

Odp: Początek przygody z supermoto

Możesz tez kupić cylinder tzw. Malina (bo jest różowy) czyli chińskie 90cc, które realnie daje jakieś 76cc czy coś takiego. Do tego używkę wydech, których jest multum typu scr corse, leo, voca dolne górne co chcesz + gaźnik. Wtedy zrobiłbyś taka budżetówkę ale pełno osób na tym lata, a cylek jest bodajże żeliwo wiec w razie czego to szlif, większy tłok i ogień. Nie jestem tylko pewny czy przy tym zestawie ładują chłopaki mocniejszy wał czy nie :)

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

14

Odp: Początek przygody z supermoto

Pojemność 80, a dokładnie  86 cm³ to jakieś 2500 zł - wał big bore o skoku 44 mm, cylinder big bore o średnicy 50 mm, frezowanie karterów pod wał i cylinder. Zachodzą tutaj pewne wariacje w zależności od producenta (skok wału i średnica cylindra). Do tego osprzęt, czyli obowiązkowo wydech i gaźnik ok. 1000 zł.
Na seryjnym wale o skoku 39 mm (AM6) uzyskasz 73.5-76.5 cm³ w zależności od cylindra (49-50 mm). Do tego odpowiedni wydech.
Jeśli chodzi o tzw. malinę, to cylinder ujdzie, ale chińskie tłoki to niestety dziadostwo.
W klasie 50 cm³ masz do wyboru trzy silniki: AM6, Derbi i Piaggio-Derbi. Dawniej jeszcze było Morini (m.in. w Gilera) oraz dość ciekawy silniczek w Beta (montowany także w KTM).
Z motocykli niehomologowanych masz wybór pomiędzy kilkoma crossami 85 cm³. Tylko że w Polsce niestety nie ma takiej klasy wyścigowej w supermoto, a szkoda. W Niemczech sobie takimi jeżdżą, sam osobiście widziałem na SimsonGP w Zielonej Górze. Za to mamy zawody MRF, z którymi ktoś trafił w interes. No i gdyby były jakieś zawody w 50 cm³ to z chęcią bym się pisał.