1 Ostatnio edytowany przez Bartas (2018-05-19 13:34:07)

Temat: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Witam.
Czy jest sens wymiany układu hamulcowego z
Zacisk radialne brembo 4t, pompa radialne brembo 16x18, tarcza motomaster 320
na
Beringer 310, promieniowe 6t, pompa br12

Ktoś ma doświadczenie? Wiadomo że za tego beringera trzeba trochę $$ położyć i pytanie czy to jest aż tak dobre żeby się "rujnować" finansowo?

Jeszcze kwestia przedniego zawiasu. Mam marzocchi 50 kartridż fabryczne bez zmian z smr. Lepsze będzie np coś z crossa zdlubanego na sm i pod wage zawodnika?

Hsq SMR 511
#511

2

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Zostaw hamulec, zostaw zawias, tylko zrób może serwis i ustawienie pod wagę.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Też tak myślałem. W hamulcu jedyne co mi przeszkadza to jego twardość i ciężkość wyczucia precyzyjnej dozowalnosci jednym palcem. O beringerze slyszalem i czytalem same legendy lecz nigdy nie jechalem. W zawiasie miałem niedawno robione uszczelniacze i olej. Zamiast 6w został wlany 7.5w bo mi mocno nurkowal przy ostrym hamowaniu przez co moto było niestabilne.

Hsq SMR 511
#511

4

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Ile ważysz ? Jaka poduszkę powietrzna zostawiles w amorach ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

5

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Ja waze 88kg netto + ubranie pewnie z 10kg także sprzęt ma co dźwigać.
Co do poduszki to nie wiem, robili mi to w serwisie i majster mówił że wlal troszkę więcej tego oleju niż było w serwisowce.

Hsq SMR 511
#511

6

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Powinieneś zacząć od regulacji tyłu. Może być konieczna wymiana sprężyny. Potem przód, ale "twardszy" olej to nie jest sposób, tylko pójście na skróty który jak się później okaże nic nie daje.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

7

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Bartas napisał/a:

W hamulcu jedyne co mi przeszkadza to jego twardość i ciężkość wyczucia precyzyjnej dozowalnosci jednym palcem.

A ta pompa ma regulację ramienia jak RCS 15? Jeśli tak, to spróbuj z tym. Jeśli nie, spróbuj przesunąć całą pompę w stronę "do środka motocykla". Przedłużysz sobie ramię i będziesz "cisnął" wajhę bliżej końca, co da dłuższe ramię i  zmniejszy siłę a wydaje mi się że zwiększy precyzję.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

8

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Pompa ustawiona tak jak mówisz.
Zawias tyl ma odpowiedni skok ustawiony wg serwisowki. Potwierdza to dobrze zużywająca się tylna opona.

W sumie to chyba dam sobie spokój z zakupem beringera, nauczę się po prostu używać tego który mam. A zaoszczędzone pieniądze wydam na inne głupoty:)

Hsq SMR 511
#511

9

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Marzocchi 50mm to zajebisty zawias. Obstawiam, ze to kwestia regulacji.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

10

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

To już lepiej wymień samą pompę na RCS15.
Mój zestaw RCS15 + zacisk 4P radial miał super dozowalność.

Ewentualnie pompę 16x16.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Robiłem testy zawieszenia z trytka przodu i tyłu. Tyl na asfalcie przy drobnych nierownosciach toru (dziurawy koszalin)  potrafi dobić. Chyba muszę wymienić sprężynę jak Gierwi wspomniał na początku. Aktualnie mam 5.4 i z tego co gdzieś znalazłem to pod moją wage będzie 5.8. Waze ok 95kg w pełnym umundurowaniu. Do kiedy jeździłem słabo to tego nie zauwazalem ale teraz zaczynają mi zawiasy puszczać. Myślałem że to opona ale jednak nie. Wie ktoś gdzie takiej sprężyny szukać? Czy od sm i enduraka będzie taka sama? Mam amor sachs od wersji smr o ile się roznil od innych.
Co do pompy to już się przyzwyczaiłem:)

Hsq SMR 511
#511

12

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Ja kupowałem tylną sprężynę tu: [url]http://www.szukiel.eu/[/url]
Szybko i sprawnie.
A przednie u Sancheza.

Yamaha DT125X
KTM EXC 525

13

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Wymiana samej sprężyny tylko pogorszy sprawę. Musisz przy okazji zrobić setting, bo Ci odbicie w ogóle nie będzie działać...

samą sprężynę możesz kupić w racetech.com lub poszukać odpowiednika Ohlinsa i kupić w intercarsie (mi tak załatwił Krystian, brat małego).

Co do przodu - to mogę się dowiedzieć od jednego pacjenta z Holandii, gdzie robił zawias pod swoją wagę, a waży pewnie dobrą 100

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

14

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Bartas napisał/a:

Czy od sm i enduraka będzie taka sama? Mam amor sachs od wersji smr o ile się roznil od innych.

Coś mi świta, że np. u KTM-a tyny amor w SMR jest krótszy niż w enduro, sama sztyca amora te jest krótsza.

EXC 525 in progress

15

Odp: Sens wymiany zawieszenia i układu hamulcowego

Dziku napisał/a:
Bartas napisał/a:

Czy od sm i enduraka będzie taka sama? Mam amor sachs od wersji smr o ile się roznil od innych.

Coś mi świta, że np. u KTM-a tyny amor w SMR jest krótszy niż w enduro, sama sztyca amora te jest krótsza.

Tak, miedzy sm a enduro jest dużo różnic ze względu na długość i skok zawieszenia. Krótsza sztyca, krótszy odbojnik, iglica...

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD