Temat: Odpalanie z kickstartera - pomoc w zrozumieniu teorii
Cześć, mam problem ze zrozumieniem co się dzieje w silniku podczas kopania z dekompresatorem ;p Znalazłem te dwa filmiki:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=25Duswwrv2U[/url]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=sQKVO75mVJ4[/url]
W obydwu znalazłem informacje, które zniszczyły mój światopogląd apropos odpalania z kopa ;p Otóż jest tam powiedziane, że moment, w którym czujemy opór na kopce odpowiada GMP tłoka, a mi sie wydawało, że jest to początek suwu sprężania, gdzie opór na kopce jest od powietrza, które próbujemy sprężyć w komorze spalania, czyli chwile za DMP a tłok idzie w góre. Ogólnie moje pojmowanie odpalania z kopki bylo takie: przesuwamy kickstarter do momentu kiedy czujemy opór, opór jest od sprężonego powietrza lekko za DMP, początek sprężania, naciskam dekompresator i upuszczam to cisnienie, dzięki czemu moge przesunąć tłok w górę ale nie ide do GMP tylko zostawiam troche przed, kopka do góry i kopie mocno, sprężam wtedy do końca to co pozostalo w cylindrze i następuje praca. Sam juz dostrzegam błędy mojego rozumowania, gdyż taka niepełna objętość mieszanki podczas sprężania i następnie spalania (oczywiscie dzięki temu również slabszego) nie byłaby pewnie w stanie dokonac sprężania podczas nastepnego cyklu, no ale z drugiej strony moze wtedy jeszcze zadziała autodeko? ;) W obydwu filmikach jest powiedziane, że jeżeli zaczynamy czuc opór na kopce to mamy GMP, naciskamy deko, opuszczamy tłok kawałek w dół (rozumiem, że to początek suwu pracy), kopka do góry i z impetem w dół, wtedy tłok wykonuje suw pracy(podczas którego nic sie nie stanie), wydech, ssanie, sprężanie i dopiero wtedy nastąpi zapłon. I chodzi mi teraz o to: jeżeli opór pojawia sie na kopce dopiero wtedy kiedy tłok jest w GMP to gdzie podział sie cały opór jaki powinien pojawic się podczas sprężania mieszanki w cylindrze? jeżeli opór pojawia sie na kopce po GMP to oznacza to, że opór ten jest wywołany powstającym podcisnieniem w cylindrze przy próbie przesuwania go w dół (początek suwu pracy, zawory zamknięte)? W takim razie dekompresator służy do wpuszczania powietrza do cylindra aby mógł on łatwiej przesunąć się w dół? bo myslałem, że wypuszczamy mieszanke podczas sprężania.... Naprostujcie mnie, proszę ;p