1

Temat: Koszyk łożysk silnika

Witam . Dzisiaj zabrałem sie do składania silnika i po zdjeciu z podtoczonych łożysk uszczelniaczy okazało się że mają koszyk polamidowy. Czy łożyska na wale z koszykiem polamidowym waszym zdaniem będą mniej trwałe ?

2

Odp: Koszyk łożysk silnika

Innych w silnikach na wale nie miałem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Koszyk łożysk silnika

W dwusuwie czy czterosuwie? W czterosuwach się raczej blaszane koszyki stosuje. Plastik by się stopił. Plastikowe były fabrycznie w DDR-owskich MZ-tkach 150 i 250.

4

Odp: Koszyk łożysk silnika

W 2T w 4T.
Metalowych nie miałem w żadnych silniku.
To metalowe są gorsze, nie plastikowe.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Koszyk łożysk silnika

Akurat w sklepie odbierałem łożyska i się o to spytałem. Według sprzedawcy plastikowy koszyk ma tą przewagę, że jest bardziej odporny na drgania, co przy moto akurat występuje :) Z drugiej strony są odporne na temperaturę do około 120 stopni. Nie wiem jaka jest temp. na łożyskach wału.

hacker33 gdzie kupujesz łożyska na wał?

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

6

Odp: Koszyk łożysk silnika

albeco - bo tam mają oryginały jak w ktm/husaberg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Koszyk łożysk silnika

Koszyki stalowe, ze stali nierdzewnej, mosiężne oraz wykonane z polieteroetroketonu (PEEK) można stosować w takich samych temperaturach pracy jak pierścienie łożyskowe i kulki. Łożyska przeznaczone do silników są z koszykami z PEEK, więc nie ma problemu, że się coś z nimi stanie od nadmiernej temperatury.
Kulki są stabilizowane do przynajmniej 120 stopni, materiał koszyka mięknie przy 150, ale wytrzyma 200.

PBM