Temat: Koszyk łożysk silnika
Witam . Dzisiaj zabrałem sie do składania silnika i po zdjeciu z podtoczonych łożysk uszczelniaczy okazało się że mają koszyk polamidowy. Czy łożyska na wale z koszykiem polamidowym waszym zdaniem będą mniej trwałe ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Koszyk łożysk silnika
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam . Dzisiaj zabrałem sie do składania silnika i po zdjeciu z podtoczonych łożysk uszczelniaczy okazało się że mają koszyk polamidowy. Czy łożyska na wale z koszykiem polamidowym waszym zdaniem będą mniej trwałe ?
Innych w silnikach na wale nie miałem.
W dwusuwie czy czterosuwie? W czterosuwach się raczej blaszane koszyki stosuje. Plastik by się stopił. Plastikowe były fabrycznie w DDR-owskich MZ-tkach 150 i 250.
W 2T w 4T.
Metalowych nie miałem w żadnych silniku.
To metalowe są gorsze, nie plastikowe.
Akurat w sklepie odbierałem łożyska i się o to spytałem. Według sprzedawcy plastikowy koszyk ma tą przewagę, że jest bardziej odporny na drgania, co przy moto akurat występuje :) Z drugiej strony są odporne na temperaturę do około 120 stopni. Nie wiem jaka jest temp. na łożyskach wału.
hacker33 gdzie kupujesz łożyska na wał?
albeco - bo tam mają oryginały jak w ktm/husaberg
Koszyki stalowe, ze stali nierdzewnej, mosiężne oraz wykonane z polieteroetroketonu (PEEK) można stosować w takich samych temperaturach pracy jak pierścienie łożyskowe i kulki. Łożyska przeznaczone do silników są z koszykami z PEEK, więc nie ma problemu, że się coś z nimi stanie od nadmiernej temperatury.
Kulki są stabilizowane do przynajmniej 120 stopni, materiał koszyka mięknie przy 150, ale wytrzyma 200.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Koszyk łożysk silnika
Wygenerowano w 0.041 sekund, wykonano 72 zapytań