1

Temat: pytanko exc 500

Wie ktos ile wynoszą mniej wiecej interwały serwisowe i jaka jest zywotnośc silnika w jeździe po czarnym exc 500 ?

drz y/sm 434

2

Odp: pytanko exc 500

Olej 10W50 wg. manuala zmieniany co 15mth, wchodzi 1.5 litra, na oko jak w RFS-ie czyli na czarnym jak niektórzy piszą bez jazdy pizda-hamulec-pizda spokojnie 1200 kilosów. Kiedyś tam się interesowałem 500-tką, to wyczytałem, że bardzo wytrzymały, jak każda duża pojemność w 4T, no i jeden obieg oleju co jest plusem.

EXC 525 in progress

3

Odp: pytanko exc 500

czyli jest w miare okej :D   a   wie ktos jak z  zywotnością tłoka i korby  ?

drz y/sm 434

4

Odp: pytanko exc 500

Wytłumaczcie mi jak nie jeździć takim motocyklem w systemie "pizda, hamulec, pizda" ? Przecież to jest niewykonalne.

5

Odp: pytanko exc 500

bardziej mnie ciekawi co jest plusem w posiadaniu jednego obiegu oleju :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

6

Odp: pytanko exc 500

MAĆKO napisał/a:

Wytłumaczcie mi jak nie jeździć takim motocyklem w systemie "pizda, hamulec, pizda" ? Przecież to jest niewykonalne.

Wykonalne, czyli pyr pyr pyr ;P

levis napisał/a:

bardziej mnie ciekawi co jest plusem w posiadaniu jednego obiegu oleju :)

A no taki, że jest go więcej a przez to wolniej się zużywa, i nie występuje ryzyko przelania się oleju jak w EXC 530 2008.

EXC 525 in progress

7

Odp: pytanko exc 500

Ja w 530 2009 miałem ten problem i absolutnie nic nie było w stanie go wyeliminować (na koniec obstawiałem jakieś mikropęknięcia karterów). Ostatecznie samemu przerobiłem to na jeden obieg.

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

8

Odp: pytanko exc 500

ja tam wole mieć osobny zasyfiony olej od tarcz sprzęgłowych w skrzyni biegów, a czysty w silniku :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

9

Odp: pytanko exc 500

Pablo_87 napisał/a:

Ja w 530 2009 miałem ten problem i absolutnie nic nie było w stanie go wyeliminować (na koniec obstawiałem jakieś mikropęknięcia karterów). Ostatecznie samemu przerobiłem to na jeden obieg.

Możesz napisać co trzeba zrobić? Słyszałem, że to dość skomplikowane.

levis napisał/a:

ja tam wole mieć osobny zasyfiony olej od tarcz sprzęgłowych w skrzyni biegów, a czysty w silniku :)

A filtr oleju papierowy + siatkowe to od czego?

EXC 525 in progress

10

Odp: pytanko exc 500

Dziku napisał/a:
Pablo_87 napisał/a:

Ja w 530 2009 miałem ten problem i absolutnie nic nie było w stanie go wyeliminować (na koniec obstawiałem jakieś mikropęknięcia karterów). Ostatecznie samemu przerobiłem to na jeden obieg.

Możesz napisać co trzeba zrobić? Słyszałem, że to dość skomplikowane.

levis napisał/a:

ja tam wole mieć osobny zasyfiony olej od tarcz sprzęgłowych w skrzyni biegów, a czysty w silniku :)

A filtr oleju papierowy + siatkowe to od czego?

Chyba że masz filtr siatkowy zabunkrowany w kraterach, tak że nie da się go wyjąć bez rozpoławiania silnika. Ale takie kwiatki to chyba tylko w Suzuki :)

Ja tam bym wolał mieć 2 obiegi. Nawet po wymianie oleju trochę syfu ze sprzęgła zostaje.

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

11

Odp: pytanko exc 500

Tzn. gdzie jest ten syf? Filtr tego nie wyłapuje czy jak? Więcej oleju=niższa jego temperatura i mniejsze ryzyko przegrzania, dobrze myślę?

EXC 525 in progress

12 Ostatnio edytowany przez Pablo_87 (2018-03-29 13:07:54)

Odp: pytanko exc 500

Dziku napisał/a:

Możesz napisać co trzeba zrobić? Słyszałem, że to dość skomplikowane.

U mnie skończyło się na wycięciu fragmentu karteru, dokładnie jak na zdjęciu. Dodatkowo przez wzgląd na inne ciśnienie po przeróbce wymiana hydraulicznego napinacza rozrządu na manualny dirt tricks'a. Żadnych niedogodności poza błednym wskazywaniem poziomu oleju w oczku nie stwierdziłem.
https://photos.smugmug.com/Motorcycles/2009-KTM-530-EXC/i-6B2SkX8/0/L/CloseUp_zps3bebb8b5-L.jpg

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/

13

Odp: pytanko exc 500

Tak też myślałem, że polega to na zrobieniu zwykłej dziury, a czytałem, że mało kto się podejmuje, i żeby najlepiej w NASA to zrobić ;) :D

EXC 525 in progress

14

Odp: pytanko exc 500

Na zagranicznych forach strasznie straszyli, nie wiem jedynie czy przeróbka nie ma wpływu na żywotność pomp oleju, ja nie stwierdziłem żeby cokolwiek złego się działo po takim zabiegu.

Husqvarna SM450R & Yamaha YZ 250
było KTM Exc-r 530 Yamaha WR400F  Ducati Monster 800 S.i.e.
http://www.bikepics.com/members/pablo87/