1

Temat: Koła Supermoto

Siema

Pytanie jest następujące , mam mozliwośc kupienia od jednego z forumowiczów kół supermoto do mojego berga 450 2011r , i tylnia obręcz ma szerokość 4,25, czy nie będzie ona za wąska i czy nie lepiej poszukać 4,5 lub 5,0 ? Będzie upalany głównie po mieście może raz na jakoś czas jakiś tor i w wakacje górskie winkle :D

Z góry wielkie dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam !

Yamaha Wr 250f 2002 -> Yamaha Wr 450f 2006 -> Husaberg Fe 450 2011 narazie brudas

2

Odp: Koła Supermoto

Będzie za wąska.

EXC 525 in progress

3

Odp: Koła Supermoto

ja wiem... 4.25 i fajnie 150 siada. Do miasta i na trasy bym zakładał jak masz w dobrej kasie. 5.0 jest ok ale po co Ci to?  Moto jest słabsze i mniej zwinne z taką felgą i szeroką oponą. Fajnie wygląda - to prawda:) Na torze warto mieć szerszego laczka bo można mocnie moto położyć ale na drogę to szkoda pieniędzy.

4 Ostatnio edytowany przez Dziku (2018-03-06 01:44:11)

Odp: Koła Supermoto

No właśnie 150, 160 na 4.25 to pomyłka, a prawie każde dobre linie opon zaczynają się od 160. Nie przesadzajmy, że między 150 a 160 są jakieś straty mocy, na 180 to jeszcze można by odczuć. Każdy kto może daje na tył 5 cali, nawet kosztem darcia opony przez łańcuch. Nikt nie chce 4.25 z tyłu, dlatego na allegro i olx praktycznie wszystkie zestawy są z taką obręczą, kupno samej używanej obręczy 5 cali w PL praktycznie niemożliwe. Zestaw SM z obręczą 4.25 to koszt max. 1600zł, sam sprzedałem ori koło do EXC 4.25 z pocałowaniem ręki za +/-500zł, bo nikt przez pół roku tego nie chciał i nie dziwota, że zestawy na alle i olx w cenach +/- 2 kafle stoją jak stały. Oblukałem alle i olx i poniżej jest JEDYNY zestaw wart swojej ceny, gdzie oferuje się zajebiste koła + zajebiste opony (trzeba by poprosić o fotki tylnego kapcia) i to jeszcze wszystko dedykowane pod KTM-a i Husaberga.

[url]https://www.olx.pl/oferta/kola-supermoto-sm-ktm-yamaha-kawasaki-suzuki-tm-honda-sx-exc-yzf-CID5-IDpfe5h.html#18040441cc[/url]

EXC 525 in progress

5 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2018-03-06 02:24:29)

Odp: Koła Supermoto

160 na 4,25 wyglada jak balon przecież. Na 160 wydaje mi się ze większe złożenie w zakręcie, na 150 (na odpowiednich felgach oczywiście) szybciej rant opony łapiemy czyli koniec przyczepności.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

6

Odp: Koła Supermoto

jakie felgi ma DRZ 400SM ? chyba właśnie 4.25, oponę 150 i radzi sobie bardzo dobrze - tak przynajmniej twierdził Jakubek.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

7

Odp: Koła Supermoto

Dziku napisał/a:

No właśnie 150, 160 na 4.25 to pomyłka, a prawie każde dobre linie opon zaczynają się od 160. Nie przesadzajmy, że między 150 a 160 są jakieś straty mocy, na 180 to jeszcze można by odczuć. Każdy kto może daje na tył 5 cali, nawet kosztem darcia opony przez łańcuch. Nikt nie chce 4.25 z tyłu, dlatego na allegro i olx praktycznie wszystkie zestawy są z taką obręczą, kupno samej używanej obręczy 5 cali w PL praktycznie niemożliwe. Zestaw SM z obręczą 4.25 to koszt max. 1600zł, sam sprzedałem ori koło do EXC 4.25 z pocałowaniem ręki za +/-500zł, bo nikt przez pół roku tego nie chciał i nie dziwota, że zestawy na alle i olx w cenach +/- 2 kafle stoją jak stały. Oblukałem alle i olx i poniżej jest JEDYNY zestaw wart swojej ceny, gdzie oferuje się zajebiste koła + zajebiste opony (trzeba by poprosić o fotki tylnego kapcia) i to jeszcze wszystko dedykowane pod KTM-a i Husaberga.

[url]https://www.olx.pl/oferta/kola-supermoto-sm-ktm-yamaha-kawasaki-suzuki-tm-honda-sx-exc-yzf-CID5-IDpfe5h.html#18040441cc[/url]

I o taka odpowiedź mi chodziło , dzieki DZIKU niestety koła z ogłoszenia są sprzedane :C

Yamaha Wr 250f 2002 -> Yamaha Wr 450f 2006 -> Husaberg Fe 450 2011 narazie brudas

8

Odp: Koła Supermoto

Dziku napisał/a:

No właśnie 150, 160 na 4.25 to pomyłka, a prawie każde dobre linie opon zaczynają się od 160. Nie przesadzajmy, że między 150 a 160 są jakieś straty mocy, na 180 to jeszcze można by odczuć. Każdy kto może daje na tył 5 cali, nawet kosztem darcia opony przez łańcuch. Nikt nie chce 4.25 z tyłu, dlatego na allegro i olx praktycznie wszystkie zestawy są z taką obręczą, kupno samej używanej obręczy 5 cali w PL praktycznie niemożliwe. Zestaw SM z obręczą 4.25 to koszt max. 1600zł, sam sprzedałem ori koło do EXC 4.25 z pocałowaniem ręki za +/-500zł, bo nikt przez pół roku tego nie chciał i nie dziwota, że zestawy na alle i olx w cenach +/- 2 kafle stoją jak stały. Oblukałem alle i olx i poniżej jest JEDYNY zestaw wart swojej ceny, gdzie oferuje się zajebiste koła + zajebiste opony (trzeba by poprosić o fotki tylnego kapcia) i to jeszcze wszystko dedykowane pod KTM-a i Husaberga.

[url]https://www.olx.pl/oferta/kola-supermoto-sm-ktm-yamaha-kawasaki-suzuki-tm-honda-sx-exc-yzf-CID5-IDpfe5h.html#18040441cc[/url]

I o taka odpowiedź mi chodziło , dzieki DZIKU niestety koła z ogłoszenia są sprzedane :C

Yamaha Wr 250f 2002 -> Yamaha Wr 450f 2006 -> Husaberg Fe 450 2011 narazie brudas

9

Odp: Koła Supermoto

A 4,5 by się nadawało z kapciem 160 ?

Yamaha Wr 250f 2002 -> Yamaha Wr 450f 2006 -> Husaberg Fe 450 2011 narazie brudas

10

Odp: Koła Supermoto

Wszystko zależy jak się ułoży opona, tego nigdy nie wiesz, chyba, że ktoś miał 160-tkę na obręczy 4.5 i potwierdzi, że było git. Drz 400 SM miały w poszczególnych rocznikach obręcze 4.25 i 4.5. Teraz w manualu dedykowana opona na tył to 140/70. Ten zestaw z mojego linku jest sprzedany?

EXC 525 in progress

11

Odp: Koła Supermoto

160 na 4.25 to za dużo ale 150/60 np. qualifier 2 układa się perfekcyjnie. Straty mocy są całkiem spore wbrew pozorom, zważ sobie koło z całym zestawem 5' i koło 4.25 z zestawem. Ja wole SM do miasta na 4.25 zdecydowanie.

12

Odp: Koła Supermoto

Wiem, że 150 na 4.25 to idealne połączenie, bo takie zestawy w SM wychodziły fabrycznie chociażby w Husqvarnie. Mi chodzi o to, że na 160/5 cali moto lepiej skręca, i jest większy wybór opon. Żeby nie było, że wybór jest jakiś tam mocno ograniczony, w rozmiarze 150 są:

Pilot Power 2CT
Diablo Rosso II/III
Power RS
Pilot Road
Sportmax Road Smart
Qualifier 2 i chyba też 3

EXC 525 in progress

13 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2018-03-06 13:15:16)

Odp: Koła Supermoto

i mitasy force + :D  moim zdaniem zajebista guma do lekkiego moto za niesamowite pieniądze.

14

Odp: Koła Supermoto

Jeździłem na feldze 4,5 cala w DR, latałem na oponach 150 i 160 różnych. Do latania na codzień nie widziałem kompletnie żadnej różnicy pomiędzy nimi, na torze również oba zestawy bdb. się spisywały i nie narzekałem. Dużo zależy jeszcze od samych opon, niektóre 150 były po montażu szerokości niektórych 160 (opona oponie nie równa pomimo deklarowanego rozmiaru).

Kumpel lata na feldze 4,25 i oponach 160 (tylko miasto i offroad) i nie narzeka. Nie przesadzajmy z wpływem szerokości felgi na prowadzenie przy jeździe na codzień, wątpię by ktoś latając po mieście składał się do rantu opony czy do podnóżków.

Osobiście brałbym 4,25 i oponę 150 bo można znaleźć taniej, jest duży wybór, a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać (co innego do użytku na torze tutaj 4,5 cala to minimum, pod slicki 5,0 cali potrzeba). Co do składania się w zakręt to dużo większą różnicę zrobi geometria samej opony i jej właściwości niż to na jakiej feldze jest zamontowana. Do tego jeszcze kolosalny wpływ ma ustawienie zawiasu.

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

15

Odp: Koła Supermoto

Ja na 4.25 miałem supercorsa 150 i układała się idealnie. Kumpel też na 4.25 w tym samym czasie miał d211 albo d212 z tym że 160 i profil opony wyglądał identycznie jak mój. Co do przyczepności to na feldze 4.25 i oponie 150 czasy regularne na kisielinie to okolice 55s a na Bydgoszczy 57s. Dodam że przy tych czasach jeszcze nie doszedłem do granicy przyczepności tyłu. Dopiero jak zszedłem poniżej tych czasów coś zacząłem odczuwać ale myślę że w dużej mierze to wina kierownika a nie gumy:) Jeszcze nie miałem sposobności jechać na przygotowanych na ten sezon 5.5 i 165.

Hsq SMR 511
#511