Jeździłem na feldze 4,5 cala w DR, latałem na oponach 150 i 160 różnych. Do latania na codzień nie widziałem kompletnie żadnej różnicy pomiędzy nimi, na torze również oba zestawy bdb. się spisywały i nie narzekałem. Dużo zależy jeszcze od samych opon, niektóre 150 były po montażu szerokości niektórych 160 (opona oponie nie równa pomimo deklarowanego rozmiaru).
Kumpel lata na feldze 4,25 i oponach 160 (tylko miasto i offroad) i nie narzeka. Nie przesadzajmy z wpływem szerokości felgi na prowadzenie przy jeździe na codzień, wątpię by ktoś latając po mieście składał się do rantu opony czy do podnóżków.
Osobiście brałbym 4,25 i oponę 150 bo można znaleźć taniej, jest duży wybór, a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać (co innego do użytku na torze tutaj 4,5 cala to minimum, pod slicki 5,0 cali potrzeba). Co do składania się w zakręt to dużo większą różnicę zrobi geometria samej opony i jej właściwości niż to na jakiej feldze jest zamontowana. Do tego jeszcze kolosalny wpływ ma ustawienie zawiasu.
DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie szybsza ; -)