Odp: Jakie gumy?
Pytanie do specjalistów - opona przód 120/60 vs 120/70 - co daje wyższy profil? Albo co zabiera?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Co kupić? » Jakie gumy?
Strony Poprzednia 1 … 47 48 49 50 51 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pytanie do specjalistów - opona przód 120/60 vs 120/70 - co daje wyższy profil? Albo co zabiera?
Wyższy profil daje 70 i taki polecam. Łatwiej motocykl skręca na takiej gumie.
Co myślicie o pilot powerach do mtka,lub jaki odpowiednik?
Moto lżej jedzie na wyższym profilu, środek bieżnika zużywa się szybciej przy ruszaniu, hamowaniu na wprost. Przyczepność może być też gorsza przy jeździe na wprost. Wchodzenie w zakręty teoretycznie lepsze, skręcanie na gumie również. Opona jest cięższa, więc straty energii na kole są większe. Ogólnie przyjmuje się, że masa wirująca zabiera 4x więcej energii niż masa statyczna umieszczona w/na pojeździe. Czyli 0,5kg większa waga koła to jak 2kg doczepionego bagażu, jeżeli chodzi o straty energii. Zwiększy się też prędkość motocykla, przy tych samych obrotach, na najwyższym biegu (zależy od przełożenia) może utworzyć się nadbieg bardziej odczuwalny.
Profi wytłumaczone:)
Pilot power nie jest oponą najwyższych lotów. Lepiej poszukać np. Rosso 3 / corsa ew. Angel GT, Metzeler M5/M7.. Wszystko tylko nie PP :P
no prawda PP sa raczej słabe. Rosso 3 nie znam ale poznać chce bo Rosso 2 są rewelacyjne. Lubie jeszcze qualifiery 2 z takich przyziemnych opon
Zapomniałbym dodać najważniejszego. Zmniejsza się podatność na aquaplanning ale pogarsza się jazda w terenie/piachu.
Czyli warto dzwonić i mówić, że jednak nie chcę 120/60 tylko 120/70? :D
Zdecydowanie
Zależy czego oczekujesz. Ja akurat często jeżdżę rekreacyjnie, dotychczas około 50/50 fun/rekreacja, w tym sezonie zapowiada mi się lekka trasa, więc będzie pewnie spokojniej, dlatego cenię sobie niższy profil.
Ogólnie na wyższym profilu ciężej pogiąć felgę. Jeżeli jeździsz mocno dynamicznie i w zakrętach to wziąłbym 70. Jeżeli nie lubisz szaleć i skręcać na gumie, to stabilniej jedzie się na 60tce.
W planach mam zakręty ;), dobra, dzwonię za 120/70.
PS. U mcienkiego w Motocyklonie nie ma Goldspeed-ów Street Sport Ultra i nie wiadomo, kiedy będą.
no prawda PP sa raczej słabe. Rosso 3 nie znam ale poznać chce bo Rosso 2 są rewelacyjne. Lubie jeszcze qualifiery 2 z takich przyziemnych opon
PP chyba bedzie lepsze od P Road ? Jeszcze nie jezdze całkiem w poziomie i nie chce odrazu opon ( wyczynowych) a moje seryjnej P road z przodu już nie ma.Mozna zostawić tył road?
Wrzuć sobie diablo rosso II to nie jest opona wyczynowa a trzyma jak szatan:) Kup rocznik 2015/2016 to zapłacisz za nią 300-350zł. Nie ma co przepłacać za nowe opony, nie ma różnicy.
Ja w 950 SM miałem z przodu Pilot Power a z tyłu Pilot Power 2 CT. Trzymały rewelacyjnie, moto było bardzo zwrotne w porównaniu z OE Pirelli Scorpion Sync, ale z rozmów z kolegami na jogurtach wynikało że przy wysokich prędkościach robiły się niestabilne. Ja tego nie doświadczyłem, ale moje moto jechało max. 215 km/h.
Jak na zakręty, to brałbym Michelin PP, ale zwróciłbym uwagę na indeks prędkości. Jak będzie bardzo wysoki, to opona będzie raczej do cięższych i szybszych motocykli a co za tym idzie będzie twardszy karkas i nie będzie się dość szybko nagrzewać i tak ładnie układać pod lżejszym moto.
Strony Poprzednia 1 … 47 48 49 50 51 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Co kupić? » Jakie gumy?
Wygenerowano w 0.067 sekund, wykonano 81 zapytań