1

Temat: Kolejne EXC 525 na SM

W końcu znalazłem trochę czasu, wiadomo - jak Polak na urlopie to robi remont, ja też coś w ten deseń.
Na warsztat idzie znane i powszechnie lubiane KTM-isko EXC 525 2005 z bardzo ciekawą historią.
Poniżej krótka historia motocykla jeszcze za poprzedniego właściciela:

Został zakupiony jako 450 EXC ładnie doposażony:
[url]http://hf-tech.pl/p,11,motocykl-rally----baza.html[/url]

4 lata temu motocykl przeszedł gruntowny remont / przeróbka na rajdówkę do rajdów nawigacyjnych / przeróbkę silnika na 525.

Tu opis i zdjęcia przebudowy:
[url]http://hf-tech.pl/p,14,przebudowa-motocykla-rally.html[/url]

Tu przeróbka i remont silnika:
[url]http://hf-tech.pl/p,15,silniczek-bzyczek.html[/url]

Ostateczna druga wersja rajdówki wyglądała tak:
[url]http://www.orangepower.pl/viewtopic.php?f=34&t=1034[/url]

W zeszłym roku we wrześniu zakupiłem moto z mnóstwem fajnych gratisów, fajnie, bo łapie się na A2 i ma w dowód wbite 2 osoby, wyglądało tak:

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20170503_004.jpg
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20170503_003.jpg
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20170503_005.jpg
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20170503_009.jpg

Początek rozbiórki, miałem mały problem z wyjęciem silnika, ale okazało się to prostsze niż wydawało się na początku:

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20170503_012.jpg
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20170503_016.jpg

Przymiarka stelaża stuntowego zakupionego od Raka, pasuje, ale NA RAZIE z niego zrezygnowałem. Rama ma pójść w proszek (są już zabezpieczone wszystkie gwinty), kolor - czarny pół-mat, plastiki mają być nowe (pomarańczowe) + czarna okleina, lampa z rocznika 2015:

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/rnt594.jpg

Silnik ma nalatane 145 mth od remontu, najprawdopodobniej będzie szedł do majster128 na wymianę korbowodu i tłoka oraz ogólną ocenę stanu, nic nie stuka i nic nie puka, ale póki silnik jest wyjęty, to chciałbym po prostu ''zrestartować'' jego przebieg i wydłużyć na max czas do kolejnej generalki. Przed wysyłką silnika oba dekle pójdą do proszkowania, kolor do uzgodnienia, hm...szary młotkowy?

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/zxg270.jpg

Komplet biżuterii, mam jeszcze sety w tym kolorze ;)

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20161216_015.jpg

Talon + Goldspeed w rozmiarach 3.5 i 5.0 cali, zakupione tu na forum, jadą do Króla:

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20161216_017.jpg

Zawieszenie przód - półki Suter Racing z innym offsetem + lagi od SMR-a z mocowaniem na radialny zacisk.
Zawieszenie tył - amortyzator z KTM SMS (nie mylić z SMR)
Oba graty zakupione od Hackera, zawias przód idzie na serwis, zamorek tył też + wymiana dolnego łożyska pod PDS bo teraz jest od Husaberga.

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20170503_002.jpg

Sprzęgło STM

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20170502_002.jpg

Pompa przód z Aprilii SXV, mam do wyboru zacisk FTE i Magura, który lepszy?

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/WP_20170710_008.jpg
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/vne86.jpg

Ta kierownica to już do wymiany, co nie? To przez brak smaru?

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/aer244.jpg

Wahacz idzie do szkiełkowania/piaskowania, zależy co spec zaleci, swoją drogą chciałem skontrolować łożyska wahacza - jak zabezpieczyć gniazda łożysk przed piaskowaniem?:

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/jbg867.jpg

Tłumik dobrze tłumi, ale czy to przebarwienie nie jest spowodowane miejscowym wydmuchaniem waty i spaliny walą w jedno miejsce?

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/idb957.jpg

Sprzęgło lekko się poci, trzeba będzie dać zestaw naprawczy:

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/mnf835.jpg
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/itq943.jpg

Czy ktoś wie jak nazywają się takie konektorki, albo gdzie je można dostać? Kable do instalacji gdzie kupić, a raczej - jakie konkretnie? Bo chyba nie głośnikowe? ;) Muszę zrobić instalację pod długie/krótkie, klakson, kierunkowskazy. Mam pełen zestaw homologacyjny.

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/hww1000.jpg

Dopiero jeden dzień prac, jutro z rana wio robić dalej.

EXC 525 in progress

2 Ostatnio edytowany przez delta (2017-07-11 08:42:08)

Odp: Kolejne EXC 525 na SM

Może być ciekawy kat z takimi gratami. Lipa tylko że drogówka:P

Przy kablach to złączki hermetyczne.

jak zabezpieczyć gniazda łożysk? nie wyjmować starych

https://www.bikepics.com/members/81

3

Odp: Kolejne EXC 525 na SM

Dziku napisał/a:

Czy ktoś wie jak nazywają się takie konektorki, albo gdzie je można dostać? Kable do instalacji gdzie kupić, a raczej - jakie konkretnie? Bo chyba nie głośnikowe? ;) Muszę zrobić instalację pod długie/krótkie, klakson, kierunkowskazy. Mam pełen zestaw homologacyjny.

Ktoś ostatnio podrzucał na forum: [url]https://inelsc.pl/pl/c/Zlacza-samochodowe-hermetyczne/261[/url]

4

Odp: Kolejne EXC 525 na SM

Z powodu mojej rzadkiej obecności w domu wszystko idzie jak krew z nosa. Ale idzie. Zacisk montuję FTE z racji tego, że ma większe tłoczki niż Magura (zakładam, że jest większa siła hamowania), mam rację? Serwis i wymiana dolnego mocowania tylnego amorka jest aktualnie przeprowadzana w NMR Lublin (podobnie jak obszycie siedzenia i honowanie cylindra 450ccm). Elektrykę lepi mi przyszły śwagier. Koła już są zaplecione (u Króla). Niestety, ponieważ jestem na chacie max 1.5 tygodnia, dają się we znaki rozmaite fuck-upy typu nierzetelni dostawcy, kurier nie przyjechał, ja czegoś nie dopatrzyłem. Do zrobienia jest jeszcze masa rzeczy, ale na wiosnę powinien być :D. Na pewno zdejmę cylinder przy okazji wymieniając łańcuch rozrządu + uszczelniacze pompy wody (może i wiatrak).

Zapodałem sobie podnośnik, po prostu wolę trochę dopłacić niż robić na wpół schylonym czy na klęczkach.
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/IMG_20180202_201855.jpg

Ekipa.
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/IMG_20180203_123251.jpg

Coś tam coś tam już zaczyna wyglądać.
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/IMG_20180203_161536.jpg

https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/IMG_20180203_161547.jpg

Tylna elektryka.
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/20180217_132514.jpg

Tak wygląda tłok ELKO po 90 Mth.
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/IMG_20180205_174542.jpg
https://pro.zapodaj.net/uploads/hakkuh/72848/IMG_20180205_174558.jpg

Chciałbym zamontować chłodnicę oleju celem zwiększenia ogólnej jego ilości w silniku, a tym samym zwiększyć interwały serwisowe. Znalazłem coś takiego:

[url]https://www.ebay.co.uk/itm/2000-2007-KTM-RFS-OIL-COOLER-KIT-BY-HT-RACING-KTM-400-450-520-525-EXC-MXC-XC/391945028775?hash=item5b41be84a7:g:XwYAAOSwU-pXrQjX[/url]

Ale jest to w chooj drogie, może macie jakieś pomysły?

EXC 525 in progress

5

Odp: Kolejne EXC 525 na SM

Sztos projekt, bazy nie potrzeba reklamować wiadomo, a nic lepszego nizeli 525 nie wymyślono do tej pory także trzymam kciuki:)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

6

Odp: Kolejne EXC 525 na SM

Widelec zajebisty.