Temat: Kolejne EXC 525 na SM
W końcu znalazłem trochę czasu, wiadomo - jak Polak na urlopie to robi remont, ja też coś w ten deseń.
Na warsztat idzie znane i powszechnie lubiane KTM-isko EXC 525 2005 z bardzo ciekawą historią.
Poniżej krótka historia motocykla jeszcze za poprzedniego właściciela:
Został zakupiony jako 450 EXC ładnie doposażony:
[url]http://hf-tech.pl/p,11,motocykl-rally----baza.html[/url]
4 lata temu motocykl przeszedł gruntowny remont / przeróbka na rajdówkę do rajdów nawigacyjnych / przeróbkę silnika na 525.
Tu opis i zdjęcia przebudowy:
[url]http://hf-tech.pl/p,14,przebudowa-motocykla-rally.html[/url]
Tu przeróbka i remont silnika:
[url]http://hf-tech.pl/p,15,silniczek-bzyczek.html[/url]
Ostateczna druga wersja rajdówki wyglądała tak:
[url]http://www.orangepower.pl/viewtopic.php?f=34&t=1034[/url]
W zeszłym roku we wrześniu zakupiłem moto z mnóstwem fajnych gratisów, fajnie, bo łapie się na A2 i ma w dowód wbite 2 osoby, wyglądało tak:
Początek rozbiórki, miałem mały problem z wyjęciem silnika, ale okazało się to prostsze niż wydawało się na początku:
Przymiarka stelaża stuntowego zakupionego od Raka, pasuje, ale NA RAZIE z niego zrezygnowałem. Rama ma pójść w proszek (są już zabezpieczone wszystkie gwinty), kolor - czarny pół-mat, plastiki mają być nowe (pomarańczowe) + czarna okleina, lampa z rocznika 2015:
Silnik ma nalatane 145 mth od remontu, najprawdopodobniej będzie szedł do majster128 na wymianę korbowodu i tłoka oraz ogólną ocenę stanu, nic nie stuka i nic nie puka, ale póki silnik jest wyjęty, to chciałbym po prostu ''zrestartować'' jego przebieg i wydłużyć na max czas do kolejnej generalki. Przed wysyłką silnika oba dekle pójdą do proszkowania, kolor do uzgodnienia, hm...szary młotkowy?
Komplet biżuterii, mam jeszcze sety w tym kolorze ;)
Talon + Goldspeed w rozmiarach 3.5 i 5.0 cali, zakupione tu na forum, jadą do Króla:
Zawieszenie przód - półki Suter Racing z innym offsetem + lagi od SMR-a z mocowaniem na radialny zacisk.
Zawieszenie tył - amortyzator z KTM SMS (nie mylić z SMR)
Oba graty zakupione od Hackera, zawias przód idzie na serwis, zamorek tył też + wymiana dolnego łożyska pod PDS bo teraz jest od Husaberga.
Sprzęgło STM
Pompa przód z Aprilii SXV, mam do wyboru zacisk FTE i Magura, który lepszy?
Ta kierownica to już do wymiany, co nie? To przez brak smaru?
Wahacz idzie do szkiełkowania/piaskowania, zależy co spec zaleci, swoją drogą chciałem skontrolować łożyska wahacza - jak zabezpieczyć gniazda łożysk przed piaskowaniem?:
Tłumik dobrze tłumi, ale czy to przebarwienie nie jest spowodowane miejscowym wydmuchaniem waty i spaliny walą w jedno miejsce?
Sprzęgło lekko się poci, trzeba będzie dać zestaw naprawczy:
Czy ktoś wie jak nazywają się takie konektorki, albo gdzie je można dostać? Kable do instalacji gdzie kupić, a raczej - jakie konkretnie? Bo chyba nie głośnikowe? ;) Muszę zrobić instalację pod długie/krótkie, klakson, kierunkowskazy. Mam pełen zestaw homologacyjny.
Dopiero jeden dzień prac, jutro z rana wio robić dalej.