1 Ostatnio edytowany przez felek07 (2017-11-02 00:17:03)

Temat: EXC 525 czy 400?

Witam wszystkich serdecznie, w przyszłym sezonie mam zamiar na poważnie rozpocząć swoją przygodę z supermoto, mianowicie planuję zakup exc 525 lub exc 400. Przez kilka lat latałem na MZ SM 125 więc domyślam się że niektórzy mogą mnie zaraz sprowadzać na ziemię i wybić z głowy 525. Wiem czego mogę spodziewać się po tym sprzęcie, nigdy na nim nie siedziałem jednak sporo się naczytałem, dlatego prosiłbym o unikanie zbędnych komentarzy, będę natomiast bardzo wdzięczny za udzieloną mi pomoc. No to przychodzę do senda sprawy. Tak jak wspomniałem, wcześniej przez kilka lat latałem na 125 w 4t więc jedynie poskładałem się trochę w zakrętach, o gumowaniu nie było mowy, dlatego nowe moto będzie mi służylo głównie do nauki wheelie. Chciałem dorwać 525 z 2006 albo tym bardziej 2007 jeśli by się trafił. W moim przypadku priorytetem są koszty utrzymania dlatego zastanawiam się czy exc 400(nie  450) nie byłby jeszcze trwalszy od 525. Z drugiej jednak strony, jeśli różnica kosztów byłaby niewielka - wolałbym 525 ze względu na ogromną moc. Tak więc chodzi mi o porównanie żywotności, serwisowania exc 400 na RFSie, exc 400 2009/2010 (pomijam 2008 bo ponoc wadliwe, poprawcie mnie jeśli się mylę), no i oczywiście exc 525. Mam nadzieję że rozwiejecie moje wątpliwości :D

2

Odp: EXC 525 czy 400?

EXC 525/530, powodzenia w znalezieniu zdrowej sztuki. A tak naprawdę to DRZ. Co do ogromnej mocy 525 - to ma 44 kunie, zapamiętaj to :).

EXC 525 in progress

3

Odp: EXC 525 czy 400?

Najtrwalsze będzie to co kupisz w lepszym stanie i z mniejszym przebiegiem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: EXC 525 czy 400?

Różnic w serwisowaniu 400 i 525 nie ma - mam na myśli podstawowe czynności - typu olej/regulacja zaworów itp.

Oba kupione w dobrym stanie ( co łatwe nie jest jak nadmienili koledzy ) są uznawane za bardzo dobre silniki.
Ale to już wiekowe sprzęty....więc trzeba się naszukać i wydać pewnie powyżej 12 tys PLN

400 będzie mnie paliła i na pewno mniej zużywała np opony czy napęd - z drugiej strony jest dużo mniej chętna do wstawania na gumę w stosunku do 525  ( wiem bo mam 400 a trochę polałem na 525 kumpla).
Ja szukałem 400 - bo do enduro mocy dla mnie ma w sam raz - a ponoć jest najtrwalsza - ponoć
Ale wg mnie wielkich róznić w interwałach serwisowych ( wymiana zaworów/tloka/korby itp) to nie ma
Wszytko zależy w jakim stanie kupisz

5 Ostatnio edytowany przez RR (2017-11-02 18:22:06)

Odp: EXC 525 czy 400?

Skoro szukasz supermoto to Ci odpowiem, bo mam exc400 właśnie supermotowaną przeze mnie, w okolicy jeździ sporo RFSów. Postaram się być obiektywnym.
A więc tak - jeśli chodzi o serwis - 400 ma żywotniejszy dół, korba jest prawie nieśmiertelna, sprzęgło wytrzymuje dłużej niż w 525. Co do skrzyni biegów raczej nie ma różnicy, KTM robi mocne skrzynie, nawet w 525 są pancerne. Napęd i opony wytrzymują sporo więcej w 400. Spalanie - tak z 20-30% mniejsze w 400. Zawory, tłok, rozrząd zużywają się podobnie.
W kwestii jazdy - 525 rwie zdecydowanie mocniej, ale też w terenie bardziej męczy. Nie jeździłem 525 w supermoto co prawda, ale przypuszczam, że będzie wyczuwalnie zabawniej. Nie zrażaj się jednak do poczciwej 400 - naprawdę daje radę, plusem jest łatwość w kontrolowaniu sprzęta na kole, a mocy wystarcza na spokojnie żeby na dwójce z gazu ją dźwignąć, przebijałem w powietrzu do czwórki więc jak dla mnie wystarcza. A łagodność maszyny ma tą zaletę, że nie próbuje na plecy wyrzucić ;) Na torze kartingowym też w porównaniu do cięższych sprzętów przelatujesz jakby w miejscu stali, więc daje radę jak trzeba.
Na koniec - może mnie zjadą za autopromocję - ale zareklamuję moją 400, rocznik 2006, 2 komplety kółek, zestaw homololo (+stacyjka), zarejestrowana, ubezpieczona, z przeglądem, stan bardzo dobry (i na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach):
[url]http://forum.super-moto.pl/topic38239-zs-ktm-exc-400-2006r.html[/url]
Jak masz wątpliwości najlepiej zadzwoń ;)

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

6

Odp: EXC 525 czy 400?

Dzięki wielkie chłopaki :D RR, już wcześniej zwróciłem uwagę na tą 400 jak przeglądałem oferty na olx, jednak zakup przewiduję dopiero w lipcu, kiedy to odłożę trochę kasy i sprzedam swój sprzęt a do tego czasu pewnie już znajdzie się sporo chętnych  na Twojego KTMa ;)

7

Odp: EXC 525 czy 400?

Spoko, póki co jesień więc ruchu nie ma ;) mimo wszystko jakbyś chciał się coś dowiedzieć to wal śmiało :)

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

8

Odp: EXC 525 czy 400?

A ja bym ci radził poszukać 525 jeśli chcesz jezdzić tylko po ulicy.400 jest lepsza w teren moim zdaniem,a 525 mimo wszystko lepiej się sprawuje na ulicy.A serwis taki sam jak już napisali poprzednicy.

9

Odp: EXC 525 czy 400?

400 teren
525 supermoto
525 supermoto i czasami w teren

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

10

Odp: EXC 525 czy 400?

Ja dzisiaj wyciągnąłem 400 w teren ( błotko zarąbiste) - rewelacja - miałem sprzedawać ale jednak zostawię  ją dla siebie :)

11

Odp: EXC 525 czy 400?

Ja wczoraj pośmigałem ale w opcji supermoto, 150km machnąłem, były asfalty, lekki teren, gumy i stopale, 400 nadaje się do SM ;) Babel ja bym swoją też zostawił, z żoną mam układ, że jak na wiosnę nie będzie chętnych to zostaje :P chociaż czasem aż wstyd, jeżdżę tym jak turystykiem a nie jak na wyczyna przystało..

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

12

Odp: EXC 525 czy 400?

RR napisał/a:

chociaż czasem aż wstyd, jeżdżę tym jak turystykiem a nie jak na wyczyna przystało..

No i co tam  grunt miec fan :) - a Kajtek to mi daje :)

13

Odp: EXC 525 czy 400?

A to fakt, jakoś Katełemy mają wbudowany dobry generator radochy, nawet (nieliczne ;)) wady się chowają zaraz po ruszeniu :)

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

14

Odp: EXC 525 czy 400?

RR napisał/a:

czasem aż wstyd, jeżdżę tym jak turystykiem a nie jak na wyczyna przystało..

Tak jak ja na 525, strach minął, kiedy zaliczyłem pierwszą glebę i zorientowałem się, że to nie boli :), ale mimo to szukam czegoś pojemnościowo mniejszego.

EXC 525 in progress

15

Odp: EXC 525 czy 400?

Paanie, to nie strach, gleb już trochę zaliczyłem w swojej 7-8 letniej motokarierze ;) Aspołeczne zachowania też już mam zaliczone, jakoś kurde nie mam już parcia na ostrą kaskaderkę, chyba spiździałem na starość :P Na torze byłem to nie miałem oporów, na ulicach tylko czasem guma czy stopal. Jak szukasz czegoś mniejszego to kojarzę fajną 400 (wiem, znowu ta reklama) ;)

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)