1

Temat: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Witam stałem się nieszczęśliwym posiadaczem Duka 690 2008r. ;))
Założyłem wydech Dominator i została wgrana mapa Akra i motor po dwóch przejazdach przestał odpalać. Aktualnie motor stoi u mechanika i bedzię z nim walczył bo moja wiedza się skończyła.
Zamówiłem właśnie kabel 6 pin do Ktma

[url]https://www.aliexpress.com/item/KTM-6-pin-to-obd-16-pin-adapter-cable-for-TuneECU-software-to-Motorcycle-motorbikes-ECU/32776780517.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.BOIKU5[/url]
I mam pytanie czy bedzię on współpracował z interfejsem DS 150 link dam niżej
[url]https://www.aliexpress.com/item/2015-r1-free-activated-single-green-board-DS-NEW-VCI-TCS-CDP-pro-plus-NO-Bluetooth/32810087098.html?spm=2114.search0104.3.25.Sf2qhj&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10065_10151_10068_10344_10342_10343_10340_10341_10304_10307_10301_10137_10060_10155_10154_10056_10055_10054_10059_10534_10533_10532_100031_10099_10338_10339_10103_10102_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10171_10326_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_143_10312_10313_10314_10078_10079_10073,searchweb201603_16,ppcSwitch_5&btsid=c303e188-4f19-4420-a82d-4d98f69c8360&algo_expid=14a82f60-cd77-4093-b13c-9ca17a2a2b5d-3&algo_pvid=14a82f60-cd77-4093-b13c-9ca17a2a2b5d[/url]

Chce sciagnać TuneEcu w celu usunięcia sondy i ustawieniu TPSa jest to ciężki temat jeśli moto mi się połączy z kompem??
Jakieś porady ? Ciężki temat ?
Ten co mi wgrywał mape to mówił mi że jest jeszcze coś związane ze spalinami i idzie też to wyłączyć lecz trzeba coś zaślepić przy głowicy. Wie ktoś może co miał na myśli ?

2

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

SAS zwany SAI

KAT 990 SM 
XT 660 R

www.bikepics.com/members/slawkomax/

3

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Jeśli jesteś ze śląska to chętnie Ci to ogarnę, zajmuje się na co dzień duzymi katami LC8 i LC4.
Nie jest to na 100% kwestia SAS, niewyłączony SAS będzie powodował jedynie głośne strzały przy schodzeniu z obrotów z racji na dodatkowe dawki powietrza - jest to na dłuższą metę szkodliwe dla zaworów - system został wykonany na potrzeby katalizatora i ogólnie pojętej ekologii.
Jak coś to masz tel na PW.

4

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Okej to jednak zostanie ten system. Jestem z Poznania więc niestety mi nie pomożesz

5

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Maćko, a czy po założeniu sportowego kolektora z przelotowym wydechem, jest jakiś sens w zostawianiu czujnika spalin?

Może masz kogoś z Warszawy godnego polecenia jeśli chodzi o strojenie dawki paliwa pod konkretny wydech i filtr powietrza? Szerokopasmowa sonda AFR i hamownia.

kamilos.net

6

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Wąskopasmowa sonda powinna wylecieć przy wyrzuceniu katalizatora i całej ekologii.
Strojenie na hamowni moim zdaniem nie ma sensu;) Sprawdza się jedynie dla WOT a cierpią pośrednie zakresy.

7

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

To podbić tylko z 5-10% paliwa poniżej 4000 rpm? Czytałem, że mapa z Akrapa jest trochę uboga w tym zakresie.

kamilos.net

8

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Tego nie powie Ci nikt:) Tylko sonda szerokopasmowa ew. sprawny diagnosta po odczuciach z jazdy z tym że bardzo +/-:)
Temat skomplikowany i nie da się na niego udzielić odpowiedzi na zasadzie dolej 5% i będziesz zadowolony:P Jest szansa że w Twoim moto akurat trzeba odjąć w tym zakresie 5%... tak to działa.

9 Ostatnio edytowany przez kamilos (2019-08-12 16:44:34)

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Hej, chciałem wrócić do tematu, bo ostatnio udało mi się dojść do jednej rzeczy w moim 690 SM R 2008.

Miałem problem z mocą tuż po zmianie biegów, podczas ruszania oraz na wyjściach z zakrętu z gazem. Okazało się, że standardowe mapy przepustnicy są ustawione podobnie jak mapa deszczowa w innych 690. Skorygowałem te mapy według wartości Performance z Duke z tego rocznika.

Stara mapa:
[url=https://postimg.cc/jw9gVPrQ]https://i.postimg.cc/7hPp2nsc/690-old.png[/url]

Nowa mapa:
[url=https://postimg.cc/QV9YQ4p6]https://i.postimg.cc/2j2pfg3f/690-new.png[/url]

Jest już dużo lepiej, bo jak przekręcę manetkę - tyle dostaję gazu, ale w dalszym ciągu wydaje mi się, że ECU komplikuje dynamiczny start przy ruszaniu ze sprzęgła. Czy powodem może być niezmieniona jeszcze mapa Neutral, która nawet przy pełnym odkręceniu manetki przycina gaz do 62,5%?
[url=https://postimg.cc/QKT6jC8L]https://i.postimg.cc/Wz9x6qx4/690-n.png[/url]

Spróbuję też tutaj wgrać wartości Performance, ale jestem ciekawy Waszych doświadczeń :)

kamilos.net

10 Ostatnio edytowany przez kamilos (2019-08-22 22:22:50)

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Podmieniłem też mapę Neutral aby szła liniowo do 100%, i moto w końcu jedzie tak jak powinno :) Polecam ten mod.

Jak uda mi się znaleźć kogoś w Warszawie z szerokopasmówką, którą można wkręcić w kolektor, to wezmę się za mapy paliwa. A może ktoś z Was ma aby odpłatnie użyczyć do badania AFR?

Świeca teraz wygląda tak (mapa Akrapovic KM750EU0800231FIMap.hex, wkład filtra KN, przelot SC project, wywalona sonda, SAS i odpowietrzenie pokrywy zaworów):
[url=https://postimg.cc/0K1pcypZ]https://i.postimg.cc/prpqV9yN/20190810-172702.jpg[/url]
[url=https://postimg.cc/JDkNNkBG]https://i.postimg.cc/RFPgz1SQ/20190810-172856.jpg[/url]

przy takich mapach:
[url=https://postimages.org/]https://i.postimg.cc/28Y7XX7R/mapa-f.png[/url]
[url=https://postimages.org/]https://i.postimg.cc/59LmgMvS/mapa-l.png[/url]
[url=https://postimages.org/]https://i.postimg.cc/3NXCxg7c/mapa-i.png[/url]
[url=https://postimages.org/]https://i.postimg.cc/NFqktNhX/mapa-fl.png[/url]

Czy próbował ktoś na sztywno ustawić mapę główną F, aby FL switch nie przełączał moto na mapę L?

kamilos.net

11

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Ja latałem na 10/10/0/0/0/0/0/0 nie zauważałem zbyt różnicy

KTM SMC 690 - niestety sold
MT09 - sercem nadal w supermoto!

12

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Nadal walczysz? Jak coś, to mam SM, parę swoich map, jak chcesz, to możemy się zgadać, wymienić doświadczenia.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

13

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Dzięki, odezwę się odnośnie map :)

kamilos.net

14

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Czy po zmianie mapy neutrala nie miałeś wrażenia, że moto wolniej schodzi z obrotów po szybkiej przegazówce na postoju? Zrobiłem kilka modów na raz i próbuję dojść czy tak ma być czy nie :D Zmieniłem wydech, sonda i SAS off, mapa Akrap KM756EU11B0231, no i ta mapa neutrala skopiowana z performance. Po tym adaptacja przepustnicy i dopasowanie 15 minut na postoju. Fakt faktem reakcja na gaz okrutna, ale schodzi z obrotów jakby miał lekką nieszczelność w dolocie.

690 Duke '11

15

Odp: TuneEcu KTM 690 pare pytań

Z obrotów schodzi mi tak samo jak przed zmianą map przepustnicy. Wolne schodzenie z obrotów zazwyczaj świadczy o zbyt ubogiej mieszance.

kamilos.net