1

Temat: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Cześć, ostatnio próbuje coś zrobić z moim zawieszeniem. Chciałbym się was dopytać jak macie ustawioną ilość klików w zawieszeniu, żebym miał jakiś punkt odniesienia.

Moje zawieszenie.
Przód WP suspension USD 4860 MXMA PA , olej motorex 7,5W
tył WP suspension PDS 5018 DDC


Ilość klików mam ustawioną ''sport" według serwisówki, ale jak wiadomo w serwisówce są ustawienia pod jazdę enduro. I mam wrażenie, że zawieszenie nie tłumi płynnie.

Możecie podać swoje ustawienie lub ktoś może dać mi jakiś punkt odniesienia. Jeżdżę tylko po drodze. Z góry dzięki

2

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Jeśli nie działa płynnie to najpierw bym się przyjrzał czy technicznie jest w porządku, kiedy olej wymieniony, czy dolne półki nie są za mocno skręcone itp. Nie pamiętam moich ustawień, jak nie zapomnę to później policzę kliki, chociaż to nie będzie do końca miarodajne bo mam lekko zmodyfikowany zawias i to pod kątem enduro. Jak ustawisz na +- 3/4 skali (w kierunku mocniejszego tłumienia) i dołożysz trochę napięcia wstępnego powinno być przynajmniej jakotako, ale raczej nie poprawi to płynności tłumienia. Tak jak pisałem, najpierw sprawdź czy technicznie wszytko jest tak jak powinno.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

3 Ostatnio edytowany przez lee1818 (2017-08-16 11:27:16)

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Olej jest świeży może z 10-15mth ma. Zawieszenie w stanie dobrym bo dawałem je do serwisu żeby mi uszczelniacze wymienili i nic nie mówili że coś jest źle (moto nie całe 100mth). A napięcie wstępne sprężymy to ustawić tą dużo płaską śruba na końcu lagi ? Teraz mam to skręcone na maxa.

Jeszcze obstawiam, że może to być trochę wina opony. Mam gumy metzeler sportec m5 i gadałem z gościem co handluje opona i mówił, że nie nadaje się ona do supermoto bo ciężko ją dogrzać na tak lekkim sprzęcie. Ostatnio zaliczyłem glebę przez przednio zawias/oponę. Dlatego próbuję coś z tym zrobić bo przy dużych złożeniach przód cię kiepsko trzyma. Jak już jestem dość nisko przód zaczyna podskakiwać i fiu gleba :/

4

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Robiąc z zawieszenia enduro zawieszenie do supermoto skręcając wszystko na max nie dziw się, że pracuje ono dupowato.
Ciekawe czy Twoja waga mieści się chociaż w fabrycznym ustawieniu zawieszenia pod teren.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Hacker, masz rację, że zawias z enduro będzie zawsze inaczej zestrojony niż do SM. I nie radzę skręcać na max, tylko na 3/4 - będzie miękko, ale sama płynność działania powinna zostać zachowana. Jeśli to coś da ważę ok 75kg i fakt, przydałoby mi się trochę zawias utwardzić ale nie nazwałbym tego tragedią.Trzeba jeździć płynnie i nawet to idzie. Co do opony którą masz - nie mam z nią doświadczenia, a wrażenie podskakiwania raczej kojarzę ze sztywno skręconego szosowego zawieszenia na kiepskim asfalcie (a może rzeczywiście guma nie trzyma?), ale nie jestem na tyle doświadczony żeby coś konkretnego na teraz doradzić.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

6

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Skręconą mam tylko ta dużą śrubę na gorze lagi bo według serwisówki na ustawieniu sport tak ma być. Ale odkręcę kilka obrotów i zobaczę jak będzie. Piszesz ze mam skręcić na 3/4 obrotów. Z tego co myślałem to im bardziej skręcone będzie to będą twardsze, mam rację czy się mylę ? Co do szlifa to zaliczyłem go na izdebkch gdzie asfalt jest bardzo dobry wiec nie ma mowy o złym asfalcie.  Jeszcze może w najbliższym czasie zmienię oponę z przodu i zobacze czy będzie różnica w sumie też podobna sytuacje miałem w wcześniejszym moto gdzie na oponach diablo roso przód puszczał a po zmienianie na Bridgestone s20 problem zniknął.

7

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Nie tyle twardsze co zmieniasz tłumienie dobicia i odbicia, czyli jak bardzo tłumi (spowalnia akcję sprężyny) podczas składania i prostowania amortyzatora. Na górze masz akurat odbicie (REB od rebound), czyli powrót, dobicie (COMP od compression) jest na dole lagi. To są w sumie bypassy oleju w zawieszeniu, część idzie przez zestaw blaszek stawiających mu opór a część przez ten bypass, dlatego ustawienie wszystkiego na sztywno (zamknięcie zaworka obiegowego) powoduje szybkie wykończenie tych blaszek. Na szosie generalnie lepsza jest wolniejsza, mocniej tłumiona akcja zawieszenia stąd można przestawić trochę klikacze w kierunku "hard", jednak tak jak pisałem, nie chcesz tego wykończyć, stąd nie przesadzaj. A jak chcesz mieć wszystko na pico bello to niestety, oddaj na setting i wymianę sprężyn, samym klikaniem masz ograniczony zakres wpływu na zawias.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

8

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Jeszcze mam pytanie. Jak będzie leżeć opona 150 na feldze 5cali ? aktualnie mam 160 oponkę i łańcuch zdarł mi z 8mm opony na boku :/ Jak wsadzę 150 to nie będzie za bardzo płaska ?

9

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Osobiście nigdy nie robiłem takich kombinacji ale raczej bym nie polecał, guma raczej będzie się źle układać. Ale też 160 wbrew pozorom są różne w zależności od modelu, jedne szersze inne węższe. Teraz mam Battlaxa BT016 Pro (160) i jest spoko, ale ośka musi być przynajmniej w połowie regulacji. Ja mam tak w 3/4 i jest nawet sporo do łańcucha, nic nie trze. W LC4 miałem między innymi któregoś Heidenaua (K80 prawdopodobnie) i też było wporzo. Przejrzyj forumowy wątek o oponach, pewnie znajdziesz info.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

10 Ostatnio edytowany przez RR (2017-08-23 08:02:20)

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Wiem, że post pod postem i trochę przyofftopię ale dzisiaj pierwszy raz byłem na torze i mam podobną akcję ale z tyłu (aczkolwiek gleby nie było ;P). Przy pewnych  złożeniach zaczyna tyłem trząść, jeśli wtedy złożę się odrobinę bardziej to tył odjeżdża, kilka razy tak miałem, temat jest powtarzalny. Smaczku dodaje fakt, że wcześniej domykam przód niż tył - na ulicy przód dawno był domknięty a tył nie, myślałem, że na torze go domknę ale nie, koniec przyczepności i tyle. Póki co zrzucałem to na inne modele opon ale może robię coś nie tak? Ciśnienie 1,8 przód i tył mierzone na zimno przed wyjazdem. Ktoś podpowie? Zła technika jazdy, źle dobrane opony, złe ciśnienie, jeszcze coś innego? Dodam, że do momentu w którym urywa się przyczepność klei spoko, punkt "końca" jest jakieś 5mm od krawędzi tylnej opony z obydwu stron. Przód trzyma przy takim pochyle pomimo, że domyka się wcześniej.
Edit: dobra, juz chyba wiem o co chodzi, mam fele 4,25'' na tyle i 160 sie zle uklada :/

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

11

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Miałem to samo w DRZ jak na 4.5 nakładałem oponę 160. Motocykl walił się w zakrętach.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

na 4,25 idealnie siada 150

13

Odp: Wasze ustawienia zawieszenia ktm exc

Wiem, po prostu myślałem, że mam 5'' jakkolwiek głupio by to nie brzmiało (fele były malowane więc nie widać oznaczeń).. A akurat w zakręty się nie wali, jakby nie to, że w pewnym punkcie mam skokowy koniec przyczepności to nie byłoby najgorzej. Widać guma się jakoś musi załamywać w tym punkcie, nic to, się dojedzie a następna wpadnie 150 ;)

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)