1

Temat: SMR 511 nowy nabytek

Siemka.
Stałem się szczęśliwym:)? posiadaczem Husqvarny smr 511. Z pełną świadomością kupiłem uszkodzoną do roboty bo po pierwsze i tak nosiłem się z zamiarem znalezienia czegoś mocniejszego niż mam, a po drugie nigdy nie wiadomo co się kupi i czy się zaraz nie rozleci albo coś. Trafiła się sytuacja na tańsze moto z budżetem na remont i z późniejszą świadomością na czym się jeździ.
Silnik na stole podczas diagnozy w serwisie motocyklowym. Ze wstępnych oględzin wygląda tak:
Tłok do wymiany
Cylinder do honowania
Korba z łożyskami do wymiany.
Głowica jeszcze nie przemierzona pewnie na dniach, skrzynia wstępnie wygląda ok ale i tak będzie pomierzona.
Szukając i przeglądając katalogi z częściami element występuje jako cały wał korbowy tzn nie ma osobno korby. Czy ktoś się orientuje czy może gdzieś są w ofercie np zestawy naprawcze wału?
Patrzyłem jeszcze pod kątem silnika z bmw g450x podobno te same silniki ale czy na pewno identyczne a nie tylko podobne? Numer w skatalogowaniu wału w husqvarnie i bmw jest inny. Jakby ktoś miał informacje, doświadczenie gdzie takie coś szukać i ewentualnie posiadał jakieś rabaty to będę ogromnie wdzięczny. Wysłałem zapytanie do serwisu husqvarny i czekam też na odpowiedź.

Pozdro

Hsq SMR 511
#511

2

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Gratulacje. A co dokładnie było uszkodzone w silniku? Bo to co wymieniłeś to raczej pożądny serwis. Ta Huska była na forum?

DRZ400 SM -> WR250X-> CR 250 R -> RMZ450 RR -> nicość

3

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Zatarta na dolnym łożysku korby.
[url]http://forum.super-moto.pl/topic37827-shusqvarna-511-smr-uszkodzony-silnik.html[/url]

Hsq SMR 511
#511

4

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Zawsze jest opcja dokładnego zmierzenia korby i dobrania czegoś od innego modelu. Może akurat się uda.

PBM

5

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Już po remoncie. Powiedzcie mi czy ktoś się orientuje czy w tym sprzęcie po wciśnięciu sprzęgła zaczyna coś halasowac w silniku a po puszczeniu jest cisza? Mam założony antyhopping. Na stole wszystko wyglądało ok.

Hsq SMR 511
#511

6 Ostatnio edytowany przez Husqvarna 510 (2017-08-13 10:53:44)

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Witam . Też jestem świeżym posiadaczem Husqvarny smr 510.
Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej odnośnie eksploatacji  tego motocykla . Co ile wymiana oleju ,filterkow itp co tam sie wgl wymienia ?  Szukałem instrukcji obsługi do tego modelu ale są dostępne tylko w języku angielskim . Może ktoś coś pomoże jakieś informacje odnośnie serwisu albo instrukcję po Polsku . Byłbym wdzięczny za jakieś informacje.

7 Ostatnio edytowany przez 1qazse4 (2017-08-13 13:30:01)

Odp: SMR 511 nowy nabytek

511 to zupełnie co innego niż 510. wymiana oleju w zależności od sposobu użytkowania, 5 mth (supermoto) do 15mth (enduro). Zwykle w starych husqvarnach zalecany olej to eni 10w60. Regulacja zaworów pewnie ok 20mth. wymiana tłoka 40mth - mx 80mth enduro

8

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Wymieniaj olej co 500-600 kilometrów, papierowy filtr oleju co drugą zmianę. Regulacja zaworów wtedy, jak wymaga regulacji. Sprawdzanie zaworów co zmianę oleju. Technika wymiany oleju według manuala, o ile dobrze pamiętam masz tam 3 filtry, olej 10w60.

Swoją drogą co za problem użyć translatora? Manual czyta się przed zakupem motocykla, przy zakupie sprawdzałeś poziom oleju i jego stan, czy nie wiedziałeś jak? Kiedy olej był zmieniany? Sprawdzałeś już luz zaworowy? Jaki to rocznik?

EXC 525 in progress

9

Odp: SMR 511 nowy nabytek

O czym wogole piszecie? Temat tyczy 511 a nie 510 także jak ktoś ma coś do powiedzenia w temacie 511 to zapraszam a jak nie to proszę nie robić offtopu.

Hsq SMR 511
#511

10

Odp: SMR 511 nowy nabytek

[url=http://zapisz.net/view.php?filename=512_screenshot_20171019_210504.png]http://zapisz.net/images/512_screenshot_20171019_210504_tn.jpg[/url]

Jako że zakończyłem już sezon szykuje się do przygotowania sprzętu na nowy. Będę zamieszczał tu informacje na temat tego motocykla dla potomnych gdyż samemu szukając gdziekolwiek czegokolwiek ciezko było coś znaleźć.

Hsq SMR 511
#511

11

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Stary kisielin, najlepszy tor w PL :D

12

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Ładna, dawaj więcej fot i opis co tam masz ciekawego na pokładzie

https://www.bikepics.com/members/81

13

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Możesz napisać coś więcej o tym systemie zamontowania osi wahacza na wałku zdawczym i łożyskach w ramie? W BMW jest porażka z łożyskami stożkowymi, a jak tutaj? Miałem kiedyś rozkminę na tym i nie mogłem pojąć jak to się kręci i że się nie wytrze.

14

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Sprzęt aktualnie ma na wyposażeniu:
-Zawias przód MARZOCCHI
-Zawias tył SACHS
-Zacisk przód radialne BREMBO 4tłoczkowe
-Zacisk tył BREMBO 1tłoczkowy
-Półki z offsetem 13mm
-Antyhopping STM EVOLUZIONE RACING
-Wydech kompletny tytanowy AKRAPOVIC z wgraną mapą
-Pompa sprzęgła MAGURA
-Pompa hamulca przód BREMBO 12 promieniowa
-Obręcz tył 5.5cala od KTM SMR
-Kierownica PRO TAPER fat bar
-Rolgaz łożyskowany o delikatnie krótszym skoku
-Handbary ACCERBIS z rdzeniem aluminiowym

W planach jest trochę przeróbek ale zobaczymy co z tego wyniknie.

Co do łożyskowania tylnego wahacza jeszcze nie mogę się na ten temat wypowiedzieć. Z tego co wiem w Husqvarnie poprawili to względem BMW.

Co mogę aktualnie powiedzieć z uwag odnośnie tego sprzętu to:
-Fabrycznie tylna obręcz to 4.25cala
-Można by wymienić pompę hamulca przedniego na jakąś lepiej dozowalną/mocniejszą
-Można by podwyższyć kierownicę albo przesunąć do przodu przez dowiercenie dodatkowych otworów na uchwyty bo nogi w mocnych zakrętach mi się nie mieszczą a mam tylko 180cm
-Sprawdzanie poziomu oleju w tym silniku tylko po przeczytaniu z manuala jak to prawidłowo robić! Do pustego układu wchodzi 1.15l a przez nieodpowiedni odczyt różnica to do 0.4l!
-Przewód odmy jest od karterów i idzie do puszki airboxa. Ciśnienie wywala olej do airboxa na filtr powietrza gdzie ten się gromadzi i co jakiś czas trzeba go zlewać z wężyka spustowego bądź zamontować zbiorniczek na zlewki na stałe. Problem we wszystkich tych sprzętach. Jest na to jakiś patent do kupienia za ok 150dolarów.
-Nie ma możliwości montażu kabla licznika mth na cewkofajce. Nie ma tam nawet 0.5mm miejsca. Jedyny sposób to licznik wibracyjny bądź liczenie km na mth.
-Zmiana zębatki zdawczej np między jazdą na różnych torach.... Lepiej wymieniać zbiorczą pomimo że jest kilkakrotnie droższa.


Poza małymi minusami sprzęt prezentuje się bdb i zapie**la jak należy. Delikatnie do czego się jeszcze można przyczepić to lekka nadwaga. Niby 118kg bez paliwa.....

Hsq SMR 511
#511

15

Odp: SMR 511 nowy nabytek

Dziś byłem na hamowni sprawdzić co to wypluwa. Myślałem że będzie trochę lepiej ale nie ma tragedii. Zastanawiam się nad mapowaniem po pierwsze żeby wyprostować wykres i po drugie podnieść moce. Mimo wszystko i tak najpierw zacząłbym od zmian mechanicznych tzn przerobienie airboxa oraz porting głowicy. To czy jednak będę to robił okaże się wkrótce, bo wydaje mi się że będzie to przerost formy nad treścią (czyt. "więcej sprzętu jak talentu"). Jak ktoś się zna to chętnie dowiem się komentarzy na temat wykresu i chętnie przyjmę pożyteczne rady:)

[url=http://imageshack.com/f/plXoyM4lj]https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/921/XoyM4l.jpg[/url]

Hsq SMR 511
#511