1 Ostatnio edytowany przez Tomalo (2017-07-16 22:37:28)

Temat: Problem z czujnikiem biegu jałowgo/luzu KTM 690 SM

Witam
Od ok półtora miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem KTM 690 SM (dziobaka). Moto kupiłem w całkiem dobrym stanie, bez większych "baboli", z którymi nie wiedziałbym jak sobie poradzić. Jak się okazało w praniu, poza jednym. Gdy go kupowałem to nie działał czujnik biegu jałowego, nie wyświetlał mi się luz "N" kiedy był wbity. Wtedy stwierdziłem, że to albo styki na kostce albo czujka wiec tragedii nie ma.. Już w domu sprawdziłem masę na kostce łączącej z czujką i luz się wyświetlił. Zatem myślę sobie, że to pewnie czujka - tak podpowiadała serwisówka.. Zaszalałem ;) kupiłem oryginalną nową, zadowolony montuje i.... zonk.. dalej nie świeci się luz. Jakby nie było przepływu miedzy czujką, a miejscem jej montowania. Przez to wszystko mając "na luzie" moto myśli ze jest wbity bieg i nie da się zostawić go włączonego na stopce. Na fotkach (fot A) pokazana jest zdemontowana nowa (ciągle podłączona na kostce) czujka. Za luz odpowiada najmniejsza kropka. Kiedy zetknę ją przy pomocy jakiegoś przewodu np ze sprężyną stopki to luz się zaświeca. Jednak kiedy wkręcę czujkę na miejcie to nic z tego :( Zauważyłem, że stara czujka miała taki jakby odcisk (fot B), ślad okręgu przechodzący m.in przez luz. Może tam jeszcze coś ma być, coś co zgubiłem i nie zauważyłem jak ją wykręcałem.
Będę wdzięczny za jakaś pomoc, może któryś z kolegów na forum miał podobny problem, lub chociaż ktoś może polecić jakiegoś speca z okolic Sosnowca/Katowic i nie tylko, co jest w stanie ogarnąć temat. Pozdrawiam i z góry dzięki.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/18ed4277794a92b7

2 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2017-07-17 09:33:55)

Odp: Problem z czujnikiem biegu jałowgo/luzu KTM 690 SM

Sprawdzałeś może, czy z "bolca" który daje sygnał na czujnik dochodzi masa?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

3

Odp: Problem z czujnikiem biegu jałowgo/luzu KTM 690 SM

Chodzi Ci o te takie dwa bolce wystające z rolki zmiany biegów (czy jak to się tam fachowo nazywa)? Hmm..nie pomyślałem o tym. Jak wrócę z pracy to zbadam temat. Dzięki za podpowiedź.

4

Odp: Problem z czujnikiem biegu jałowgo/luzu KTM 690 SM

Nie wiem czy dwa, czy jeden, chodzi konkretnie o ten stycznik, który podaje masę na czujnik luzu. W silniku nie ma sterowania plusem - za duże ryzyko zwarcia, więc czujnik luzu (z tego co wiem) realizowany jest przez zwarcie obwodu masowego, Jeżeli wszystko znajduje się w odpowiednich pozycjach, a stycznik nie ma masy to luzu nie będzie.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

5

Odp: Problem z czujnikiem biegu jałowgo/luzu KTM 690 SM

W końcu miałem trochę czasu i pogrzebałem przy czujce i się udało. Wcześniej moto było nawet w serwisie i tam nie dali rady twierdząc, że z instalacją jest wszystko ok "tylko czujka musi być zła, pewnie nie od tego modelu". Zgłupiałem trochę bo kupiona w sklepie ktm do tego dokładnie modelu. Kiedy po serwisie wybrałem się na przejażdżkę okazało się, że luz się zaświeca kiedy wbijam jedynkę :D LOL Myślałem wtedy, że to może, któraś z dwóch sprężyn wybijające bolce do czujki jest wybita. Trochę je porozciągałem, ale efekt ten sam. Wrzucam jedynkę - świeci się luz, daje luz to znika. Okazało się ze wystarczy cały shift roller (cześć 27) [url]https://ktmsklep.pl/oryginalne-czesci-zamienne/11797/690-supermoto-prestige/284747/skrzynia-biegow-automat-zmieniajacy#part-title[/url]
obrócić lekko jakby o 2 godziny zegarowe. Wyciągnąć sprężyny z bolcami i lekko szczypcami czy czymś obrócić go w dól.
Nie wiem czy dobrze to opisałem bo mechanik ze mnie żaden, ale mam nadzieje, że nie odwaliłem żadnej januszczyzny bo na razie działa.

6

Odp: Problem z czujnikiem biegu jałowgo/luzu KTM 690 SM

Tomalo dobrze zrobiłeś. Ważne aby to rozwiązanie było trwałe.