Odp: Tłok Wossner HC
Pierwsze słyszę by cięższy tłok wpływał pozytywnie na cokolwiek.
a cięższe sprzęgło od seryjnego jak będzie wpływać na prace silnika ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Tłok Wossner HC
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pierwsze słyszę by cięższy tłok wpływał pozytywnie na cokolwiek.
a cięższe sprzęgło od seryjnego jak będzie wpływać na prace silnika ?
Widziałem cięższy wał i cięższe magneto.
Cięższego sprzęgła nie widziałem w supermoto.
Co do tłoka to można wsadzić sobie cięższy tłok, cięższy korbowód albo lżejszy tłok i lżejszy korbowód ale trzeba wtedy na nowo wyważyć cały układ korbowy.
Ponieważ przeciwwagi na wale korbowym są ściśle wyważone z korbowodem i tłokiem co do grama.
Czasami nawet powinno się to robić przy zmianie tłoke z OEM na nie OEM. Ponieważ mogą się one różnić wagą.
Motocykl oczywiście będzie działać czy wyważony czy nie ale pojawią nam się wibracje silnika przy jakiś obrotach lub wibracje przesuną z niskich obrotów na wysokie obroty lub na odwrót.
Będzie działało jak dodatkowa masa koła zamachowego. Czyli będzie stanowiło akumulator dla zmiennego w funkcji owk momentu obrotowego. Dzięki temu na wyjściu otrzymać wyższą jego wartość.
Samo zakładanie tłoka o podwyższonej kompresji nie jest dobrym rozwiązaniem w SM oraz zakładanie Big borów.
Motocykl staje się agresywny i nerwowy w niskim zakresie obrotów, tracisz stabilność w zakrętach i trakcję na wyjściach, podnosi ci koło w ostateczności okazuje się ze kolej na furze dużo słabszej wyprzedza cię na końcu prostej bo osiągnął większą prędkość końcową na prostej wtedy zadajesz sobie pytanie jak to możliwe.
To ze odczujesz po modyfikacji niby więcej mocy i motocykl będzie bardziej nerwowy to tylko odczucie bo zmieniłeś przebieg krzywej i zyskałeś większy moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów ale to nie przekłada się na czas okrążenia.
Założenie tłoka o podwyższonej kompresji to za razem większe obciążenie do korby to jest logiczne że skraca jej żywotność.
Samo zakładanie tłoka o podwyższonej kompresji nie jest dobrym rozwiązaniem w SM oraz zakładanie Big borów.
Motocykl staje się agresywny i nerwowy w niskim zakresie obrotów, tracisz stabilność w zakrętach i trakcję na wyjściach, podnosi ci koło w ostateczności okazuje się ze kolej na furze dużo słabszej wyprzedza cię na końcu prostej bo osiągnął większą prędkość końcową na prostej wtedy zadajesz sobie pytanie jak to możliwe.
To ze odczujesz po modyfikacji niby więcej mocy i motocykl będzie bardziej nerwowy to tylko odczucie bo zmieniłeś przebieg krzywej i zyskałeś większy moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów ale to nie przekłada się na czas okrążenia.
Założenie tłoka o podwyższonej kompresji to za razem większe obciążenie do korby to jest logiczne że skraca jej żywotność.
cieszy mnie ta teoria :D
Miałem w Crf 450 tłok o zwiekszonej kompresji. Różnice było czuć, bo kolega taka sama crfa normalny tlok slabsza, mniej narwana. Co kto lubi.
Ale efekt był taki że korba urwana została. 10mth po zakupie ...
dodam że tłok i korbe niby wymieniał poprzedni własciciel :)
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Tłok Wossner HC
Wygenerowano w 0.047 sekund, wykonano 74 zapytań