16

Odp: Tłok Wossner HC

Majster128 napisał/a:

Pierwsze słyszę by cięższy tłok wpływał pozytywnie na cokolwiek.

a cięższe sprzęgło od seryjnego jak będzie wpływać na prace silnika ?

Husqa smr 570

17

Odp: Tłok Wossner HC

Widziałem cięższy wał i cięższe magneto.
Cięższego sprzęgła nie widziałem w supermoto.

Co do tłoka to można wsadzić sobie cięższy tłok, cięższy korbowód albo lżejszy tłok i lżejszy korbowód ale trzeba wtedy na nowo wyważyć cały układ korbowy.
Ponieważ przeciwwagi na wale korbowym są ściśle wyważone z korbowodem i tłokiem co do grama.
Czasami nawet powinno się to robić przy zmianie tłoke z OEM na nie OEM. Ponieważ mogą się one różnić wagą.

Motocykl oczywiście będzie działać czy wyważony czy nie ale pojawią nam się wibracje silnika przy jakiś obrotach lub wibracje przesuną z niskich obrotów na wysokie obroty lub na odwrót.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

18

Odp: Tłok Wossner HC

Będzie działało jak dodatkowa masa koła zamachowego. Czyli będzie stanowiło akumulator dla zmiennego w funkcji owk momentu obrotowego. Dzięki temu na wyjściu otrzymać wyższą jego wartość.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

19

Odp: Tłok Wossner HC

Samo zakładanie tłoka o podwyższonej kompresji nie jest dobrym rozwiązaniem w SM oraz zakładanie Big borów.
Motocykl staje się agresywny i nerwowy w niskim zakresie obrotów, tracisz stabilność w zakrętach i trakcję na wyjściach, podnosi ci koło w ostateczności okazuje się ze kolej na furze dużo słabszej wyprzedza cię na końcu prostej bo osiągnął większą prędkość końcową na prostej wtedy zadajesz sobie pytanie jak to możliwe.
To ze odczujesz po modyfikacji niby więcej mocy i motocykl będzie bardziej nerwowy to tylko odczucie bo zmieniłeś przebieg krzywej i zyskałeś większy moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów ale to nie przekłada się na czas okrążenia.
Założenie tłoka  o podwyższonej kompresji to za razem większe obciążenie do korby to jest logiczne że skraca jej żywotność.

https://www.facebook.com/tsunamiagataipiotr?ref=hl
# 86 Wuju - Tsunami SM

20

Odp: Tłok Wossner HC

ktm36213621 napisał/a:

Samo zakładanie tłoka o podwyższonej kompresji nie jest dobrym rozwiązaniem w SM oraz zakładanie Big borów.
Motocykl staje się agresywny i nerwowy w niskim zakresie obrotów, tracisz stabilność w zakrętach i trakcję na wyjściach, podnosi ci koło w ostateczności okazuje się ze kolej na furze dużo słabszej wyprzedza cię na końcu prostej bo osiągnął większą prędkość końcową na prostej wtedy zadajesz sobie pytanie jak to możliwe.
To ze odczujesz po modyfikacji niby więcej mocy i motocykl będzie bardziej nerwowy to tylko odczucie bo zmieniłeś przebieg krzywej i zyskałeś większy moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów ale to nie przekłada się na czas okrążenia.
Założenie tłoka  o podwyższonej kompresji to za razem większe obciążenie do korby to jest logiczne że skraca jej żywotność.

cieszy mnie ta teoria :D

sprzedam części
EXC 520 /  LC4 620 - całe na części - koła enduro - koła KTM DUKE SM
DRZ 400 - części zawieszanie, elektryka, air box, sprzęgła, elementy silnika
gg 6777220            tel 698 - 672 - sto jeden

21

Odp: Tłok Wossner HC

Miałem w Crf 450 tłok o zwiekszonej kompresji. Różnice było czuć, bo kolega taka sama crfa normalny tlok slabsza, mniej narwana. Co kto lubi.

Ale efekt był taki że korba urwana została. 10mth po zakupie ...
dodam że tłok i korbe niby wymieniał poprzedni własciciel :)

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998