1

Temat: Tłok Wossner HC

Siema, szukałem ale nie znalazłem nigdzie satysfakcjonującej odpowiedzi...

Pytanie : Czy warto zakładać tłok wysokoko-kompresyjny do motocykla Supermoto ?

Tak się zastanawiam i zdaje mi się, że w SM bardziej potrzebny jest moment, a ten łatwo uzyskać cięższym tłokiem, zatem tłok HC powinien odjąć momentu a dodać mocy u góry... No i ta góra powinna być ostrzejsza…  czy to jest pożądane w SM ?  - Pytanie czy się nie mylę... jeśli tak wyprowadźcie z błędu… 

Czy ktoś z Was zmieniał tłok z normalnego na HC i porównywał osiągi na hamowni ?? Jeśli nie na hamowni to jakie były odczucia w głowie :) ??

Jak z wytrzymałością ? O ile skraca się wytrzymałość korby ? tak mniej więcej :)

Generalnie pytanie – czy warto ?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

2

Odp: Tłok Wossner HC

Z tego co mówił mi poprzedni właściciel mam założonego Wossnera. Ale czy tak jest, powiem Ci Tegma dopiero przy wymianie.
Jeśli to prawda... o żywotność możesz być spokojny. :)

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

3

Odp: Tłok Wossner HC

Ja też mam teraz taki tlok, ale w RM-z nie jeździłem na normalnym :) zastanawiam się czy wsadzić znowu HC czy jednak może zwykły... przy zwykłym powinna spaść moc a zwiększyć się Nm

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

4

Odp: Tłok Wossner HC

panowie mozecie zapytac zagora on w swojej crfie ma zalozony tlok w powloce ceramicznej podobno po sezonie zagladal do tloka i nie mial zadnych sladow zuzycia.znalazlem tka stronke ciekawa lekturka [url]http://www.hipeco.com/?s=tloki[/url]

Motocyklizm- Choroba dziedziczna, niestety niewyleczalna. Objawia się już od najmłodszych lat chorego, w postaci "rogala twarzowego"

5

Odp: Tłok Wossner HC

W jednym z numerów Supermoto International Magazine opisują CRF 450 z założonym kitem Falicon Long-Rod i mówią o nim "the perfect SM engine". Nie tak wściekły u góry jak seria, ale z potężnym ciągiem od dołu. Piszą że świetny na asfalcie. Więc pewnie droga wiedzie dłuższym korbowodem i przeróbkami wału i cholera wie czego jeszcze!?

[url]http://www.faliconcranks.com/faq.html[/url]

[url]http://www.mwracing.net/Falicon/falicon.html[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

6

Odp: Tłok Wossner HC

Podsyłąm swoje obliczenia co zamieściłem na SMJunkie o ile wzrasta moc z tłokiem podwyższającym kompresję.

BTW I'm so bored, that I calculate the HP incerease when using a 10,5:1 piston with serial bore.
Calculating from :

new power =old power*(E2/E1)^(0,365*n)

E2 = 10,5 (new compression ratio)

E1 =9 (old compresion ratio)

n = 1 (number of cylinders)

Increasing the compression ratio up to 10,5 You will take 2,3 HP.

jol

7

Odp: Tłok Wossner HC

gierwi napisał/a:

W jednym z numerów Supermoto International Magazine opisują CRF 450 z założonym kitem Falicon Long-Rod i mówią o nim "the perfect SM engine". Nie tak wściekły u góry jak seria, ale z potężnym ciągiem od dołu. Piszą że świetny na asfalcie. Więc pewnie droga wiedzie dłuższym korbowodem i przeróbkami wału i cholera wie czego jeszcze!?
[url]http://www.faliconcranks.com/faq.html[/url]

z tego co wiem to zagor zmienil cylinder tlok i chyba korbowod i nie wiem czy wszystko nie bylo w porcelanie.ale tak jak napisalem po sezonie zagladnal do tloka i podonbno zadnych oznak zuzycia nie bylo.napewno jesli nie sprzedam crfy to kolo wakacji zmienie na porcelane

Motocyklizm- Choroba dziedziczna, niestety niewyleczalna. Objawia się już od najmłodszych lat chorego, w postaci "rogala twarzowego"

8

Odp: Tłok Wossner HC

Falicon to dobra firma ;)  Przerabia standardowe wały korbowe od DRZ 400 z kopniakiem na takie +4mm +5mm (moje marzenie):D
Niestety bardzo dużo kosztuje taka przeróbka :/

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Tłok Wossner HC

Ja mam w swoim kacie wossnera, z podwyzszonym st. sprezania, Warto!! mocniejszy dół ma zdecydowanie, a jesli chodzi o korbe, to daje rade, nie ma obawy o zywotność.

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

10 Ostatnio edytowany przez karol128 (2014-10-20 21:35:35)

Odp: Tłok Wossner HC

Mi nerwowość by (chyba) odpowiadała. U mnie też odpala od strzała na serii ale bardziej chodzi mi czy nie jest ciężko odpalać pod względem, że pewnie więcej siły trzeba w to włożyć.

A i jak z gaźnikiem - trzeba coś mieszać z dyszami czy wszytko może zostać po staremu?

11 Ostatnio edytowany przez karol128 (2014-10-20 12:44:27)

Odp: Tłok Wossner HC

Ma ktoś jakieś nowe doświadczenia z  HC. Za kilka godzin (przejechanych) wymieniam u siebie tłok w crf 450 i zastanawiam się czy nie zapakować sobie podwyższonego sprężania. Zakładał ktoś taki tłok do crf - interesuje mnie czy poprawa osiągów będzie zauważalna i czy nie będzie problemów z odpalaniem.

12

Odp: Tłok Wossner HC

Moge sie jeszcze wypowiedzieć w tym temacie, bo temat bardzo stary, ale powiem Ci jeszcze ze na tym tłoku HC zrobiłem 120 MTH i zero objawów zuzycia. Osiągi bez zmian, odpalanie bez zmiam, mi nawet na seyjnym tłoku palił od strzała, korba dała rade i do samego konca użytkowania u mnie nie brał oleju... Jedyny nminus jeśli moge tak napisać, to taki że silnik staje sie bardziej nerwowy , ma szybszą reakcje na gaz, jedni to lubią inni nie...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

13 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2014-10-21 07:32:00)

Odp: Tłok Wossner HC

Powiem Ci ze chyba nie bedziesz w stanie wyczuc róznicy jesli założysz HC pod względem użycia wiekszej siły...
A jesli chodzi o gaznik, to owszem trzeba, mało tego, ja zauważyłem taką rzecz że motor był tez bardziej czuły na zmiane temperatury otoczenia... tz. jak był ustawiony np. w ciepły dzień a sie ochłodziło o powiedzmy 10st. to juz inaczej chodził i na odwrót. Ja radziłem sobie w ten sposób że wystarczała regulacja składu mieszanki ( np 1/4 -1/5 obrotu) i pomagało, a dysze wymieniałem raz podczas pierwszej regulacji..
Ps. Jeśli lubisz nerwowość to ok, ale mi to przeszkadzało w pewnych sytuacjach terenowych. Jedyny plus tego był taki że mało kto z moich znajomych prosił mnie o przejażdżkę, bo moje stare 525 było naprawde "ostre" Wrzuce kiedyś filmik jak znajomemu wystrzelił z pod tyłka przy zwykłej nawrotce, aż mi kierownice z pułek urwał...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

14 Ostatnio edytowany przez karol128 (2015-02-08 15:43:47)

Odp: Tłok Wossner HC

Aktualizuje:

Wyciągnąłem swój tłok, porównałem z oryginałem i wychodzi na to, że od początku jeździłem na HC:) Czyli teraz muszę założyć zwykły żeby zobaczyć czy jest jakaś różnica:)

W każdym razie poszperałem i mam teraz 100% pewności, że hc zwiększa moc na  niskich/średnich obrotach - czyli dokładnie odwrotnie niż jest napisane w pierwszym poście.

Jako ciekawostkę dodam, że nigdy nie zalałem 98 i jak widać nic z tego powodu się nie stało.

15

Odp: Tłok Wossner HC

tegma napisał/a:

w SM bardziej potrzebny jest moment, a ten łatwo uzyskać cięższym tłokiem

Pierwsze słyszę by cięższy tłok wpływał pozytywnie na cokolwiek.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL