Temat: Podwójny wydech DRZ 400 SM - projekt własny :D
Siemka,
Prezentuje Wam przebieg pracy podczas tworzenia podwójnego wydechu w mojej DRZ.
1. W pierwszej kolejności wykonałem pomiary wolnej przestrzeni nad i za kołem w DRZ. Okazuje się, że aby mieć wydech poprowadzony górą, a nie dołem jak w przypadku yoshimury, należy przemieścić akumulator w inne miejsce - ja wybrałem błotnik. Jest to punkt obowiązkowy niestety.
2. Następnie dobieramy trójnik od innego motocykla lub dorabiamy sobie go samemu. W moim przypadku padło na kupienie w ciemno trójnika z hondy crf450 ( po wcześniejszym sprawdzeniu wymiarów ) i szczęśliwie okazało się, że idealnie pasuje :)
Po ściągnięciu wydechu do przymiarki wygląda to tak:
3. Czas na wybór puszek ^^ Jako że, nie wiedziałem czy cały ten projekt wypali, zamówiłem na próbę dwie puszki ala "akrapovic" z aliexpresu. Pozwole sobie zrobić w tym punkcie spojler - z wydeszków jestem niezmiernie zadowolony, jakość co do ceny za jaką je nabyłem jest naprawdę świetna, motocykl chodzi równie płynnie co na moim poprzednim wydechu CRD oraz brzmi całkiem nieźle ( ale to moja opinia, być może Wam się nie spodoba ) . Co do osiągów - niestety nie byłem na hamowni ale w osobistym odczuciu motocykl jest teraz bardziej elastyczny, moc jest równomierniej rozłożona między niskimi a wysokimi obrotami - myślę że ani nie stracił ani nie nabył paru dodatkowych koników ( V-max dalej ten sam: 160 ).
4. Dobra, pojawia się problem - trójnik od kolektora dzieli przepaść około 20cm. Średnica kolektora około 41mm a średnica trójnika około 45mm + kąt między nimi na poziomie 30 stopni. Ciężko dobrać do tego rurę, drogo również dorabiać na zamówienie. Postanowiłem zamówić kilka rurek stalowych przeznaczonych do wspawania w wydechy samochodowe o różnych średnicach wlot/wylot oraz kątach. Rurki przyszły, podocinałem, połączyłem ze sobą i wyszła pasująca do geometri zarówno układu wydechowego jak i motocykla przejściówka. Niestety nie mam fotek z tego etapu.
5. Montujemy wszystko razem. Wydechy przykręcamy do symetrycznych otworów w subframe, orginalną osłonkę co by się nie poparzyć zastąpiamy kocem termicznym ( czy jak to sie tam zwie ) do owijania wydechów lub kombinujemy jak przytwierdzić ją do naszej przejściówki. Wuala !!! Efekt końcowy jaki dostajemy:
6. Reszta to już poprawki. Mi zostało jeszcze wymienienie śrub mocujących wydechy na krótsze, zmiana dystansy dzielących od ramy i pozycjonujących wydechy na jakieś ładne estetyczne ( w tej chwili są to nakrętki ), dospawanie do trójnika zaczepów na które naciaga się sprężyny trzymające wydechy oraz dokładniejsze uszczelnienie połączeń trójnik-puszka.
Zachęcam również do obejrzenia filmiku na którym przedstawiam pracę wydechu ( chodź zaznaczam, że dźwięk który nagrała kamerka sportowa może nieco odbiegać od tego jak naprawdę brzmi ten wydech ). Korzystając z okazji zachęcam również do obejrzenia innych moich filmów i jeśli się spodoba pozostawienia łapki czy też suba - będzie mi niezmiernie miło :D
LINK DO FILMU: [url]https://www.youtube.com/watch?v=CHtppV0BUzs&t[/url]
W razie pytań czy sugestii zapraszam do dyskusji w tym temacie :D Odpowiem na miarę możliwości swojej wiedzy :D