1

Temat: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Witajcie!
Postanowiłem założyć temat o Husabergu Fe 400 e z 2002 roku, o treści nieco innej niż same pytania o części, będzie to opis remontu, oraz mniejszych prac i modów przy tym już nieco wiekowym sprzęcie.
Bergi są fajne do jazdy i przypiecowania czasem, jak przyjdzie czas remontu dalej jest ciekawie, tylko nie koniecznie z tego samego powodu o zdobywaniu niektórych części lub doborze zamienników wielu właścicieli mogło by książki napisać.
Tak więc po ostatnim remoncie, w którym zmieniłem zawory, tłok, tuleję i inne pierdoły oraz zrezygnowałem z jazdy enduro, wrzuciłem koła od LC4 i się zaczęło. W mojej głowie zrodził się pomysł odciążenia nieco tego silnika i zmiany gaźnika z FCR-a 39 na coś innego mniej wysilonego. Mój wybór padł na dobrze znany z DRZ SM gaźnik Mikuni BSR 36 montaż wymagał co prawda kombinacji ze względu na inną średnicę pod króćce, ale aplikacja się powiodła. Do tego doszedł jeszcze db-killer wykonany chałupniczo, ale całkiem dobrze, spełniający swoje zadania. Przy okazji okazało się, że kolektory już się trochę zmęczyły i jeden pękł, przez co też zostały wymienione. Przy okazji roboty z wydechem poszła nowa wata i berg zrobił się nagle cichy i sporo spokojniejszy, przez co i ja jestem spokojniejszy, co do wytrzymałości co poniektórych podzespołów. Skoro miałem jeździć po ulicy trzeba było zrobić elektrykę, bo oryginalna wyła w opłakanym stanie, choć o dziwo rozrusznik działał, sam od podstaw zrobiłem nową i musiałem coś skopać bo rozrusznik już się nie odzywa, ni nic będzie co robić w zimie. Coś czuję, że kolejne mody się szykują oraz jakieś drobne wymiany, bo berg od remontu zrobił już z 58Mth i jak na razie olej i filterki oraz sprawdzić zawory, wszystko było by cacy gdyby nie to, że skądś sobie zaczął wyciekać olej, po jeździe jak stoi gorący w garażu skapie sobie parę kropel przez noc i ten stan rzeczy mało mi odpowiada. Więc założyłem temat i będę pisał jak mody poprawiające żywotność faktycznie się sprawują oraz co jakiś czas będę wrzucał info o postępach prac. Niestety rzadko ostatnio bywam w domu, ale myślę, że prace będą się posuwać na przód :) Wrzucam parę fotek z prac nad elektryką i jego obecnym wyglądem, jak znajdę zdjęcia z remontu i jakieś fakturki to dodam coś bardziej konkretnego.

2 Ostatnio edytowany przez Wrosiek (2017-06-17 15:12:36)

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Fotki:Z robienia elektryki: https://www.bikepics.com/pics/2017/06/17/bikepics-2800893-984.jpg jeszcze przed zaczęciem robót
https://www.bikepics.com/pics/2017/06/17/bikepics-2800897-984.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2017/06/17/bikepics-2800901-984.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2017/06/17/bikepics-2800895-984.jpg Obecny wygląd
https://www.bikepics.com/pics/2017/06/17/bikepics-2800902-984.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2017/06/17/bikepics-2800903-984.jpg

3

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

[url]http://forum.super-moto.pl/topic19295-how-to-wstawianie-zdjec-obrazkow-na-forum.html[/url]

4 Ostatnio edytowany przez Wrosiek (2017-06-17 15:14:07)

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Fotki jak na razie z Bikepics zobaczymy jak to dalej pójdzie

5

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Wrzuć foty na cos jak pokazywarka.pl

Freeride 350

6

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

To jest niezle :
[url]https://postimage.io[/url]

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

7

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Bardzo fajny motorek

8

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Aktualnie zabieram się za jakieś prace przy nim, tak więc niedługo coś wrzucę z prac które wykonałem

9

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Wycieków... nie opanujesz, z rozrusznika odpalanie... temat jak poemat, regulacja zaworów... jeszcze lepszy temat na kilka tomów powieści przynajmniej, czyli generalnie wszystko w normie. Jedna rzecz tylko sie mi nie zgadza, a mianowicie: jak ku.rwa mozna wstawić do Berga gaźnik Mikuni za FCR-a?! To tak jakbyś człowiekowi kazał oddychać normalnie na 8000n.p.m.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

10

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Wycieków... nie opanujesz, z rozrusznika odpalanie... temat jak poemat, regulacja zaworów... jeszcze lepszy temat na kilka tomów powieści przynajmniej, czyli generalnie wszystko w normie. Jedna rzecz tylko sie mi nie zgadza, a mianowicie: jak ku.rwa mozna wstawić do Berga gaźnik Mikuni za FCR-a?! To tak jakbyś człowiekowi kazał oddychać normalnie na 8000n.p.m.

Czytając wszystkie tematy na temat bergów to faktycznie typowe, a ten mikuni nie jest taki zły to dzięki niemu startował z rozrusznika o czym na Keihinie nie było mowy, to nie jest znowu duża pojemność te 400ccm, z tym mikun sobie jeszcze poradzi, poza tym 400 ma mniejsze sprężanie niż np 450. Jak bym miał więcej jak 500ccm pojemności to faktycznie bym z tego rower zrobił

11

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Nic nie cieknie tylko trzeba z glowa. Ori wymiary zimeringow nie zawsze sa ok. Tak samo oringi. J mnie nic nie cieknie, no i silikon tez idzie reinza

Zawory ja reguluje bez szczelinomierza, na srube
Od 3 lat nic nie robie w moto :)

12

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

Wycieki miałem z pod kopniaka i z pod pokrywy głowicy, pokrywa to bajka, nie ma problemu uszczelnić, tylko ten simering pod kopniakiem...

13

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

kup ciaśniejszy simer i powinno działać na chwile:)

14

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

MAĆKO napisał/a:

kup ciaśniejszy simer i powinno działać na chwile:)

W tym sęk:)  opanujesz tu to zaraz pocieknie tam i tak w kółko:)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

15

Odp: Husaberg Fe 400 SM remont i nieco inny projekt

kup ciaśniejszy simer i powinno działać na chwile:)

0,5mm ciaśniejszy, jeżeli wejdzie powinien pomóc choć, pewnie "na chwilę"
trochę brudu i już puszcza, nie dosyć, że jednowargowy, to jeszcze bez sprężynki