1 Ostatnio edytowany przez johny_55 (2017-04-22 20:24:22)

Temat: KTM 690SMC kilka pytań, pomoc w ocenie pracy silnika

Witam,
mam możliwość zakupu KTM SMC 690.
Byłem dziś oglądnąć moto i prosiłbym o ocenę pracy silnika - krótki filmik (już jak jest ciepły silnik):
[url]https://www.youtube.com/watch?v=3vXcyQ2_z_w&feature=youtu.be[/url]

Może ktoś akurat coś wychwyci, ja pierwszy raz słuchałem LC4 i na zimnym byłem przerażony.
Po pierwsze nierówno chodził - falował od ponad 1k obrotów do prawie 3k. Przyspieszał, zwalniał i tak co chwilę. Było słychać metaliczny dźwięk.
O dziwo nie zgasł (akcesoryjny wydech, nie akrap, wgrana jakaś akcesoryjna mapa pod wydech w aso KTM).
Po kilku minutach się uspokoił ale zostało charakterystyczne cykanie.
Na ciepłym zero problemów z trzymaniem obrotów, nabieraniem i schodzeniem z obrotów. Pali też bez problemu.
Właściciel przyznał, że na zimnym gaśnie, trzeba poczekać aż złapie "jedną kreskę" odnośnie temp i jest w porządku.
Po ściągnięciu db killera zjawisko gaśnięcia się nasila.

Poza tym drugie pytanko.
Na przedzie rozumiem, że jest tarcza pływająca? Tylko jak bardzo ona ma pływać? Bo na postoju przy wciśniętej klamce hamulca i ruszaniu zawiechą góra -dół ona się przesuwa jakieś około milimetra. To chyba za dużo nie? Podczas jazdy wszystko wydaję się w jak najlepszym porządku.

I tak z ciekawości jak moto należycie serwisowane to wymaga otwarcia silnika (przebieg prawie 50k)?
Z wymienionych rzeczy jakieś 20tys km temu -rozrząd, kompletne sprzęgło, dźwigienka zaworowa, bodajże płytki zaworowe (?)chyba że coś sprzedającemu się pomyliło. Zawory na bieżąco sprawdzane. Olej motorex 10w60 . Od wymiany do wymiany ani grama oleju nie bierze.
Pozdrawiam i dzięki za wszelkie informacje i rady

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2

2 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-04-22 20:29:58)

Odp: KTM 690SMC kilka pytań, pomoc w ocenie pracy silnika

Czy wymaga otwarcia pytasz? Dla mnie to ten silnik prosi się o stół reanimacyjny, a pytanie czy 50tysi to dużo? Singiel to nie R4, 100tysi nie przelata, zapomnij chyba ze good price to mozna sie zastanowić. Pozdro
Edit. Posłuchałem na słuchawkach i sam nie wiem. Nagrywanie dźwięku silnika telefonem nic nie wnosi, jest taki pogłos ze naprawdę cieżko ocenić. Najlepiej jak bys przytknął tłumik i nagrywał z drugiej strony to wtedy cos tam wiecej mozna by usłyszeć i wywnioskować, a tak to koło fortuny.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

3

Odp: KTM 690SMC kilka pytań, pomoc w ocenie pracy silnika

Aż tak źle sądzisz po oglądnięciu filmiku? Mógłbyś napisać co zauważyłeś niepokojącego?

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2

4

Odp: KTM 690SMC kilka pytań, pomoc w ocenie pracy silnika

Ok rozumiem, no jestem świadomy, że filmik jest średniej jakości :/.
Dodam, że właściciel kupił moto na początku ubiegłego roku i zrobił nim około 22tys km.
Dzień w dzień do pracy i nie tylko, stąd taki duży przebieg. Wyżej wymienione rzeczy wymienił zaraz po zakupie motocykla.
Cały czas serwis w KTM.

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2

5

Odp: KTM 690SMC kilka pytań, pomoc w ocenie pracy silnika

Moim zdaniem nic nie słychać niepokojącego. Standardowo jedynie głosna głowica. Ale to tylko po filmiku więc wiesz...
Jak falują obroty to TPS'a trzeba przebadać i ogólnie warto sprawdzić cały układ zasilania, nie kierowałbym się tym przy zakupie jedynie potraktowałbym jako kartę przetargowa. Jak korba nie puka, silnik nie kopci to bierz za dobrą kase i nie wnikaj. Najlepiej podjedź z kimś ogarniętym żebyś miał pewność bo jak zadajesz takie pytania to wnioskuje że masz małe pojęcie techniczne a przy KATcie jest specyficzny dźwięk silnika i sie mozna pomylic:)

6

Odp: KTM 690SMC kilka pytań, pomoc w ocenie pracy silnika

Korba nie puka, dymków zero.
Ale żeby aż tak nie równo chodził na zimnym i falował? Oczytałem się, że są tego typu problemy po zmianie wydechu, ale nie myślałem że aż tak.  Niestety nie znam nikogo kto by posiadał podobny sprzęt i obadał co i jak:/

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2