1 Ostatnio edytowany przez TomekRST (2017-06-20 19:43:24)

Temat: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

Wkręciłem się trochę w ten temat czego owocem jest poniższa lista. Oczywiście to taki TOP of the TOP przyczyn.

- zła kompresja,
- uszkodzona wiązka przewodów pod obudową filtra powietrza,
- niesprawna świeca,
- uszkodzona fajka od świecy,
- niesprawna pompa paliwa,
- zasyfiony filtr paliwa,
- zasyfiony wtrysk,
- rozregulowane czujniki przepustnicy,
- brak aktualizacji map po zmianach dolotu i/lub wydechu,
- problemy z chłodzeniem / przegrzewaniem się silnika,
- złe działanie sprzęgła,
- problemy z elektryką (zwarcia / przebicia / brak kontaktu),
- uwalony sterownik (mniejszy moduł)

Fajnie byłoby, abyście w ustandaryzowany sposób umieszczali swoje historie tego problemu według następującego wzoru (przykładu):

Moto: KTM SMR 690 2008
Objawy gaśnięcia: Po rozgrzaniu, około 10 min
Przyczyna: wadliwa pompa paliwa
Rozwiązanie: wymiana pompy.

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

2

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

Luz zaworowy sprawdz.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

3

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

Sprawdzony podczas zimowego przeglądu.
Dziś mały progres, wyłączyłem O2 sensor w mapie i moto pięknie przez 20 min chodziło na wolnych obrotach. Zero czkawek, mniej silnik się grzał, bardzo ładnie równo chodził. Biorąc pod uwagę, że przed tą operacją max 6-8 minut wytrzymywał chodząc nierówno i gasł jest progres.

Niestety, po wyłączeniu i włączeniu gaśnie na wolnych obrotach chociaż rzadziej. Jutro doleję mu 4% benzyny w całym zakresie obrotów i zobaczymy.

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

4

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

U mnie na przelotach jak dałem te 5% to jak był rozgrzany to już nie gasnal :P

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

5

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

Dolanie benzyny nic nie dało. Ale coś konkretnie jest nie tak z napięciami przy otwartej przepustnicy (sprawdzone poprawnie według manuala serwisowego). O ile przy zamkniętej jest u góry i u dołu (okno tuneecu) książkowe 0,72V, o tyle przy pełnym otwarciu jest 4,09 V zamiast spaść do 0,50-0,54V.

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

6

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

0,50-0.54 ma być jak wciśniesz ten motylek od przepustnicy - jak go domkniesz.
Oczywiście przy odłączonym przewodzie dr1

Obczaj [url]http://forum.super-moto.pl/topic33590-strojenie-przepustnicy-ktm-lc4-690-sm-tps-sensor-falowanie-obrotow.html[/url]

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

7

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

Tak jak napisałem zrobiłem pomiar według manualna serwisowego i również napisałem, że powinno być 0,5-0,54, a u mnie 4,09 V - to nie jest różnica to jest kolosalna różnica, i to jeszcze zamiast maleć przy otwieraniu to rośnie.

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

8

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

najłatwiejszym sposobem będzie chyba założenie świecy colortune i sprawdzenie jaka tam mieszanka hula na wolnych obrotach.

Do Twojej listy dodałbym jeszcze uszkodzoną fajkę/przewód zapłonowy.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

9

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

Jak rosną napięcia przy otwieraniu przepustnicy to właśnie jest wszystko dobrze, tak powinno być.
Ustawiasz obydwa na wartości 0,70-0,74, a przy dociśnięciu (zamknięciu całkowitym) palcem przepustnicy górna wartość powinna być 0,50-0,54, tak jak to jest opisane w linku od @MarcinAkaMariano.
Po ustawieniu polecam wgranie map od nowa w celu zresetowania ECU.

10

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

trochę źle napisałem, bo stan otwarta / zamknięta referowałem do pozycji motylka w przepustnicy. Także dla jasności bez palucha jest 0,72, a z paluchem 4,09V zamiast 0,50-0,54V.

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

11

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

A to rzeczywiście coś bardzo dziwnego.

12

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

Masę tematów na forach polskich i zagranicznych przeczytałem w związku z nierówną pracą 690 i gaśnięcia. Generalnie bardzo dużo ludzi pisze, że większość tego typu problemów sprowadza się do nieseryjnego wydechu. Te silniki są podobno bardzo wybredne jeżeli chodzi o wydech i bardzo często zmiana mapy tutaj nic nie pomoże. Tym bardziej, że z tego, co wiem, to do 690 mapy są dwie: seria albo akrap ;) Cała reszta to jakieś samoróbki, które mogą, ale nie muszą działać (niech mnie ktoś poprawi, jeżeli ma coś więcej do powiedzenia w tym temacie). Ode mnie dwie rzeczy - robiłeś kalibrację przepustnicy oraz reset mapy na jałowym biegu?

Trochę więcej na ten temat pod linkiem: [url]http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-690/Stalling-and-throttle-issues[/url]

Ps. Ja mam przelot dominatora i moja sztuka 2008 chodzi ładnie, bardzo rzadko zgaśnie albo się zdławi (a jeżeli już, to z mojej winy).

13

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

poświęciłem wiele godzin na lekturę tematów o gaśnięciu. Oczywiście, że resety i kalibracje robiłem.
Doszedłem do momentu, w którym zmierzyłem napięcia na przepustnicy i jak opisałem zachowuje się ona mega dziwnie. W stanie spoczynku ma książkowe wartości, po naciśnięciu paluchem motylka zamiast spadać do okolic pół volta, rośnie do ponad 4V.

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa

14

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

no to tez musisz ustawic :)

https://www.instagram.com/mdesign_projects/
                      SMCR 2016 <3

15

Odp: Lista przyczyn gaśnięcia LC4 690 na wolnych obrotach

z chęcią bym ustawił, ale moja wiedza jest taka, że ustawia się kosmetyczne odchylenia, a nie parę V i co najgorsza napięcie idące w odwrotnym kierunku

KTM SMR 690 2008 + Leo Vince + K&N + mapa Akrapa