16

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

gierwi napisał/a:
Bartolini2721 napisał/a:

I jak to zrobiłeś?

No poszedłem do WK, powiedziałem: Dzień dobry, ja tu ten tego, motór chcę zarejestrować, a pani na to OK. I tyle. Dane z papierów holenderskich, poparte naszymi jakimiś Eurotaxem czy coś tam. Żadnych machlojek.

Da rade jakos sprawdzić w tym eurotaxie?

17

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

Otóż tak. Byłem w firmie zakładającej blokady powiedzieli, że mogą zablokować ale musi być zarejestrowany w PL. Pojechałem na 1 stacje diagnostyczną, która nic nie wiedziała o zmianie mocy motocykla. Pojechałem na drugą, która zażyczyła sobie zaświadczenia od rzeczoznawcy, więc pojechałem do rzeczoznawcy. Rzeczoznawca powiedział że nie może zmieniać mocy technologicznych i zażyczył sobie zaświadczenia o blokowaniu + wykresu z hamowni i odesłał mnie do firmy blokującej, w której byłem na początku. TO JEST POLSKA... Żeby zblokować motocykl o 1KM (lc4 ma dokładnie 35,8kW) trzeba wydać 1000zł i poświęcić miesiąc czasu jazdy motocyklem. To jest chore.

18

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

Jakbyś miał znajomości w urzędzie (albo by się trafił ktoś normalny) to by wpisali bez problemu, a tak to niestety trochę to będzie kosztować.

19

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

Bartolini2721 napisał/a:

Otóż tak. Byłem w firmie zakładającej blokady powiedzieli, że mogą zablokować ale musi być zarejestrowany w PL. Pojechałem na 1 stacje diagnostyczną, która nic nie wiedziała o zmianie mocy motocykla. Pojechałem na drugą, która zażyczyła sobie zaświadczenia od rzeczoznawcy, więc pojechałem do rzeczoznawcy. Rzeczoznawca powiedział że nie może zmieniać mocy technologicznych i zażyczył sobie zaświadczenia o blokowaniu + wykresu z hamowni i odesłał mnie do firmy blokującej, w której byłem na początku. TO JEST POLSKA... Żeby zblokować motocykl o 1KM (lc4 ma dokładnie 35,8kW) trzeba wydać 1000zł i poświęcić miesiąc czasu jazdy motocyklem. To jest chore.

Dokładnie. Nie wiem po co "wprowadzili możliwość blokowania" mocy, skoro robią tak, że "nie można" tego zrobić, hehe. Znam Twój ból, bo też mam w lc4 36kW w papierach :)

KTM 690 SMC

20 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-03-12 04:22:56)

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

A ja nie wiem po co płakać nad rozlanym mlekiem. Skoro tak koledze prawo w PL nie pasuje i oburza wręcz to niech ogarnie to u podstaw czyli w Beneluxach skąd pochodzi moto. Ch.uja tam ewentualnie sobie ogarnie, nawet chiński odblokowany skuter nie przeskoczy ichtamniejszemu systemu.  Nie dość ze słaby wybór czarnosilnikowy zakupił to jeszcze płacz i żal na cały Kraj wylewa. To jest Polska 2017r a nie 1990 ze za flaszkę wszystko mozna było ogarnąć i nie powielajmy debilizmów przez 0,8kW za dużo.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

21

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

Chyba Cię trochę poniosło.

KTM 690 SMC

22 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-03-12 04:24:12)

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

Spidzior napisał/a:

Chyba Cię trochę poniosło.

Nic mnie nie poniosło z wyjątkiem "TO JEST POLSKA". Sytuacja z tym 1kW za dużo wynikła przypadkowo (tak przypuszczam bynajmniej) i wg. mnie nie zasadne jest rzucanie takich haseł ze względu na trudności z tego wynikające, a w dzisiejszych czasach nikt karku nie nadstawi bo sie poprostu nie opłaca stąd wynika cała procedura powyżej przez was opisana.
PS. A ze garnek należało by juz przewietrzyć to jak najbardziej słuszna rada bo nosi:)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

23 Ostatnio edytowany przez Spidzior (2017-03-12 04:41:11)

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

No wiesz, jeżeli wprowadzają debilną kategorie A2, to nie powinieneś mieć TAKICH trudności jakie wynikają z chęcią obniżenia mocy. Niestety dla mnie to jest straszna paranoja że egzamin na A i A2 zdajesz w taki sam sposób i na tym samym motocyklu. A co z tym "to jest polska" to ma trochę racji, bo jest problem zdławić motocykl. Sam byłem na 3 stacjach diagnostycznych i mnie odesłali z kwitkiem dlatego pie.. i będę jeździł z tym 1Kw więcej. Nie twierdzę, że tylko w polsce, ale u nas cokolwiek załatwić, to jest PROBLEM i robią pod górke człowiekowi. A co do "nadstawiania" karku, to jeżeli dobrze myślę i masz na myśli procedure dławienia, że się boją na stacji, to w takim razie po chu... można dławić motocykl. fcl.

//Dodatkowo "za granicą" znajdziesz pełno 600rr na A2, w Polsce niemożliwe żeby taki motocykl zblokować. I tylko proszę mi nie mówić, że jak mi coś nie pasuję, to żebym się przeprowadził do innego kraju, bo żyje niestety tutaj i raczej tak zostanie :)) Choć nie twierdzę, że jest też niesamowicie źle, bo "mają gorzej" Pozdro z fartem

KTM 690 SMC

24

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

Po 1 nie wiem co wy piszecie że są trudności z dlawieniem jak są już od tego firmy którym płacisz i ci dlawią moto ;) Na olxie widziałem kilka ogłoszeń od firm które to robią.
Po 2 motocykl na A2 nie jest ten sam na egzaminie. Bo jest zablokowany.

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

25

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

Spidzior napisał/a:

//Dodatkowo "za granicą" znajdziesz pełno 600rr na A2, w Polsce niemożliwe żeby taki motocykl zblokować.

Zablokować nie problem, gorzej z dopiskiem w przepisach, że nie może być zdławiony o ponad połowę mocy fabrycznej.

Przy LC4 warto zwrócić też uwagę na stosunek mocy do masy. Może się okazać, że mimo przepisowych 35kW, stosunek przewyższy 0,2kW/kg i odpowiedzialność karna i tak nas nie ominie.

PBM

26

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

To jest taki problem, że ktoś napisał ustawę nie precyzując dokładnie procesu blokowania i nikt nie wie kto ma to zrobić i zatwierdzić. Diagności odsyłają do rzeczoznawcy, rzeczoznawca do Pani w WK. Jeżeli chodzi o firmy blokujące, blokują motocykle zarejestrowane w pl, gdyż w motocykl musi być już w ewidencji żeby zaznaczyć blokadę. Powiedzieli mi, żebym sie do nich zgłosił po rejestracji, oni zablokują i zapłacę drugi raz za zmianę parametrów w dowodzie. Chciałem to jakos zrobić przy pierwszej rejestracji motocykla w kraju, podeprzeć się jakimiś dokumentami np wykresem z hamowni albo coś, żeby było taniej. Pojeżdżę poszukam jeszcze jakiegoś sposobu ale wątpię żebym coś ugrał.
A co do czarnego silnika, każdy pisze bezmyślnie, że aby high-flow, a może 10% ludzi zna różnice między tymi silnikami. Ja celowałem w czarny z pewnych względów konstrukcji tego silnika. Poza tym 7900zł po generalnym remoncie silnika to chyba dobra cena, nie?

27 Ostatnio edytowany przez Spidzior (2017-03-12 19:08:57)

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

JohnnyQulaweOkO napisał/a:

Po 1 nie wiem co wy piszecie że są trudności z dlawieniem jak są już od tego firmy którym płacisz i ci dlawią moto ;) Na olxie widziałem kilka ogłoszeń od firm które to robią.
Po 2 motocykl na A2 nie jest ten sam na egzaminie. Bo jest zablokowany.

Po chu... zblokowany. U mnie w WORDzie niczym się nie różni gladius do egzaminu A oraz A2. A nie twierdze, że firm nie ma tylko pisałem o stacjach diagnostycznych, które się pod tym nie chcą podpisać, a inne o tym nie słyszały.

Bartolini2721 napisał/a:

To jest taki problem, że ktoś napisał ustawę nie precyzując dokładnie procesu blokowania i nikt nie wie kto ma to zrobić i zatwierdzić. Diagności odsyłają do rzeczoznawcy, rzeczoznawca do Pani w WK. Jeżeli chodzi o firmy blokujące, blokują motocykle zarejestrowane w pl, gdyż w motocykl musi być już w ewidencji żeby zaznaczyć blokadę. Powiedzieli mi, żebym sie do nich zgłosił po rejestracji, oni zablokują i zapłacę drugi raz za zmianę parametrów w dowodzie. Chciałem to jakos zrobić przy pierwszej rejestracji motocykla w kraju, podeprzeć się jakimiś dokumentami np wykresem z hamowni albo coś, żeby było taniej. Pojeżdżę poszukam jeszcze jakiegoś sposobu ale wątpię żebym coś ugrał.
A co do czarnego silnika, każdy pisze bezmyślnie, że aby high-flow, a może 10% ludzi zna różnice między tymi silnikami. Ja celowałem w czarny z pewnych względów konstrukcji tego silnika. Poza tym 7900zł po generalnym remoncie silnika to chyba dobra cena, nie?


Pewnie. A co do czarnego silnika, to nie wiem po chu.. ktoś się wypowiada. Według mnie obydwa silniki są w porządku. Miałem na czarnym, teraz mam HF.

KTM 690 SMC

28

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

Otóż tak. Na hamowni motocykl wydmuchał 42kW i 86nM <ups>. Został zablokowany i na drugim wykresie pokazał 34kW i 60nM. Z wykresem z hamowni udałem się na Okręgową Stację Diagnostyczną, gdzie diagnosta zmienił mi moc pojazdu na podstawie wykresu z hamowni. Przegląd mam zrobiony na 34kW. Zobaczymy czy przejdzie w WK, jeżeli tak, to kosztem 150zł zablokowałem motocykl pod tą kategorię. Można? Można!

29

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

Bartolini2721 napisał/a:

Otóż tak. Na hamowni motocykl wydmuchał 42kW i 86nM <ups>. Został zablokowany i na drugim wykresie pokazał 34kW i 60nM. Z wykresem z hamowni udałem się na Okręgową Stację Diagnostyczną, gdzie diagnosta zmienił mi moc pojazdu na podstawie wykresu z hamowni. Przegląd mam zrobiony na 34kW. Zobaczymy czy przejdzie w WK, jeżeli tak, to kosztem 150zł zablokowałem motocykl pod tą kategorię. Można? Można!

No jeden co konkret robi, jak zblokowałeś?

EXC 525 in progress

30

Odp: Ktm lc4 36kW i A2?

W fcr 41 jest śruba regulujaca maksymalne otwarcie przepustnicy.  Zmieniłem ja na taką długości 5cm dzięki czemu przepustnica otwiera się w 50%.