Temat: DRZ 400 SM problem ze sprzęgłem.
Witam serdecznie. Zacznę od tego, że w tym roku kupiłem DR-Z 400 SM. Po bezproblemowym przejechaniu około 1500km trafiła mi się awaria. Jakieś 40km od domu przestało kleić sprzęgło. Obawiałem się najgorszego ale okazało się, że to wina prawie przerwanej linki. Po jej wymianie problem znikł, sprzęgło działało jak ta lala - szybko zabierało, nie miałem najmniejszego problemu z wrzuceniem biegu czy znalezieniem luzu. Niestety dzisiaj, po około 300 km od wymiany problem znów się pojawił. Ni z tego ni z owego po zatrzymaniu się na poboczu poczułem duży luz na klamce sprzęgła. Tak duży, że sprzęgło w ogóle nie "chwytało". Aby doprowadzić linkę do stanu używalności musiałem ją bardzo mocno naciągnąć. Niestety to też wiele nie pomogło bo po zrobieniu jakiś 20km znów pojawił się luz a sprzęgło brało dopiero na samym dole. Operację powtarzałem dwukrotnie za każdym razem z tym samym skutkiem (za niedługo nie będę miał już czego naciągać ;)).
I tu kilka lamerskich pytań do Was drodzy forumowicze:
1. Jak rozpoznać czy linka jest uszkodzona? Jeśli chodzi o poprzednią to widać to było od razu ponieważ rozerwała się przy samej klamce...
2. Czy problem ten nie jest spowodowany zużytym sprzęgłem? Sprzęt, według licznika ma przejechane 32kkm, chodź pewnie w praktyce może to być wyższa wartość.
3. Jak rozpoznać zużyte sprzęgło i jeśli jest zniszczone to ciężko je wymienić? Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o mechanikę i boje się, że problem mnie przerośnie.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc!