16 Ostatnio edytowany przez XmirasX (2016-09-14 15:44:44)

Odp: Coś seryjnego

mallly200sx napisał/a:

Bo np. taki KTM to chyba ma 2 lata gwarancji i jest kilka serwisów ASO wPL. A wozić moto np. do Poznania na przegląd to lipa, o ile taki TM ma więcej gwarancji niż 3 miesiące.

I to jest jeden z głównych argumentów odstraszających od TM-a :) KTM i Huska jest u mnie w mieście, więc serwis nie byłby uciążliwy. Co do moich oczekiwań to celowałem w moto możliwie uniwersalne (choć idealnie uniwersalny sprzęt to marzenie) ale z przewagą zabawy ulicznej, tor tylko okazyjnie, raz na jakiś czas a na takie warunki torowe 690 czy 701 są już za ciężkie.
Jest jeszcze opcja dostania używki nie za starej i przeróbki ale kwota finalna wyjdzie jak za kupno nowego seryjnego.

levis napisał/a:

szukasz coś seryjnego, w rozsądnej cenie, gotowe na drogę jak i na tor - [url]http://otomoto.pl/oferta/aprilia-sxv-aprilia-sxv-450-supermoto-fabrycznie-nowy-nierejestr-przebieg-0-km-ID6yk8EW.html[/url]

za 25k pewnie sprzedadzą. Jest to ostatni wypust po wszystkich poprawkach:
- poprawne czarne uszczelnienie karterów
- szklanki zaworowe DLC
- śruby magneta wkręcone na klej
- nowe przełożenia na mechaniźmie rozrusznika
- nowy typ przepustnic ułatwiający rozruch
- nowy typ regulatora ciśnienia paliwa
- podwójna mapa (o ile się nie mylę, bo czasem ich nie było)

Nic tylko wsiadać i latać. Chcesz pojeździć na torze - nie ma sprawy - w 15 min demontujesz lampę, tylny stelaż i lustrka.

Seryjne graty wytrzymują ponad 300 motogodzin, jedyne co, to olej trzeba wymieniać co 1500-2000km przy drogowym użytku i zawory sprawdzić po 6000 km/ 100 godzinach.

Pytanie zasadnicze - czy nie będę musiał śmigać przez pół Polski do serwisu :) A moto zapewne nieźle zapiernicza, ma kawał mocy no i ten kapitalny, agresywny design. Tylko Apka to chyba dwucylindrowiec, więc i koszty przy remoncie podwójne.  Uff...spodziewałem się, że będzie ciężko wybrać ale żeby aż tak :D

17

Odp: Coś seryjnego

podstawowe prace serwisowe w Apce zrobisz w każdym dobrym serwisie. Akurat w Lublinie dobrych serwisów nie brakuje.

A te bardziej zaawansowane - cóż, do stolicy nie masz daleko.

Koszty remontu są takie same jak nie niższe w porównaniu do singla wyczynowego. Nie zmieniasz korbowodów, tłoki są po 130$, cylindry dużo tańsze od cylindrów z singli...

Za 1300-1400$ kupisz części do full remontu.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

18 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-09-14 16:17:21)

Odp: Coś seryjnego

Ja rok temu wybrałem tak:
WR450 z salonu + używane koła Sm+ nowy hamulec(3tys) + hoping((2tys)
Te wrki (2012-2015) to ostatnie modele z pancernym 5cio zaworowym silnikiem.
Używki sa za koło 20tys. W 30 spokojnie sie można zmieścić z kitem Sm Na "bogato"

I masz moto w teren, na ulice, na tor.
Nie za ciężkie, na wtrysku z kopka i rozruchajka.
Nie jest to może yz mocowo ale dużo jej nie brakuje i można walki z yz wstawić :)

Pozdrawiam,
Piotrek

19

Odp: Coś seryjnego

mallly200sx napisał/a:

Ja rok temu wybrałem tak:
WR450 z salonu + używane koła Sm+ nowy hamulec(3tys) + hoping((2tys)
Te wrki (2012-2015) to ostatnie modele z pancernym 5cio zaworowym silnikiem.
Używki sa za koło 20tys. W 30 spokojnie sie można zmieścić z kitem Sm Na "bogato"

I masz moto w teren, na ulice, na tor.
Nie za ciężkie, na wtrysku z kopka i rozruchajka.
Nie jest to może yz mocowo ale dużo jej nie brakuje i można walki z yz wstawić :)

Mally to ile ta wr kosztowała w salonie? Bo bylem i oglądałem teraz wr450f 37 tys nowa.

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

20

Odp: Coś seryjnego

XmirasX napisał/a:

Zaglądam tu już dosyć często ale niestety nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie - Jakie seryjnie produkowane supermoto kupić?

Szczerze mówiąc, z tego co widziałem, nie mam zbyt szerokiego wyboru :( W grę nie wchodzą raczej te większe i cięższe modelu typu Huska 701 czy KTM SMCR 690. Interesuje mnie TM Racing, modele SMR i SMM, jest bardzo szeroki wybór w 2t i 4t. Jednak to u Nas w Polsce egzotyka, odradzano mi je ze względu na dostępność części i ich ceny. Ale jak to wygląda w praktyce? Poprosiłbym o jakieś opinie na temat tejże marki i ich supermociaków. Dodam, iż moto nie będzie używane na torze.

Mam do opchnięcia Berga FS570 2010r. 115mth za które ręczę i mogę Ci zagwarantować w umowie, silnik nie otwierany. Fabryczne supermoto, sporo dodatków. Będzie Pan zadowolony.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

21

Odp: Coś seryjnego

ŁukaszG napisał/a:

Mally to ile ta wr kosztowała w salonie? Bo bylem i oglądałem teraz wr450f 37 tys nowa.

36 brutto.
Z tym, że WR450 2016, 2017 to już zupełnie inne moto.

Pozdrawiam,
Piotrek

22

Odp: Coś seryjnego

A wiesz juz cos o tych nowych silnikach? W salonie koleś (raczej obeznany w temacie) mówił mi ze one maja dwa typy serwisowe drogowy i wyczynowy,podobno jest w manualu nawet napisane i w koło komina to ma być pancerny piec Hmmm

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

23 Ostatnio edytowany przez Dziku (2016-09-14 21:26:00)

Odp: Coś seryjnego

Tytanowe zawory - brzmi drogo, brak suchej miski - brzmi źle. Coś ciekawego [url]http://www.olx.pl/oferta/ktm-450-exc-model-2016-8-mth-okazja-homologacja-CID5-IDhbrhx.html#1f710e48e8;promoted[/url]

EDIT: No nie tak źle, zawory wydech/dolot w USA po 64$, coś tani ten tytan.

EXC 525 in progress

24 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-09-14 22:06:56)

Odp: Coś seryjnego

Dziku napisał/a:

Tytanowe zawory - brzmi drogo, brak suchej miski - brzmi źle. Coś ciekawego [url]http://www.olx.pl/oferta/ktm-450-exc-model-2016-8-mth-okazja-homologacja-CID5-IDhbrhx.html#1f710e48e8;promoted[/url]

EDIT: No nie tak źle, zawory wydech/dolot w USA po 64$, coś tani ten tytan.

To zobacz sobie co w KTM 450 EXC zrobili! korba na panewkach!!!!  i dolotowe zawory już też tytanowe...

Wracając do WR
Nie wiem jak jest z tą, ale pewnie tak samo jak z moją.
Moja  seryjnie ma 15KM! Z taką mocą można robić serwis co 2tys km jak w manualu. I nie przewidują wymiany tłoka- co mnie nie dziwi.
Po odblokowaniu takim "prawdziwym" ma dużo więcej koni i ja bym się na serwis co 2tys km (40-60mth) nie zdecydował.
W mojej WR w manualu "wyścigowym" zalecają otwieranie silnika co 3 wyścigi :)  Ja mam 116mth i przed liczbą 200-300mth mam nadzieję, że nie będzie potrzeby tego otwierać. W USA robią po 400mth, otwierają, stwierdzają, że wszystko w nominale i składają z powrotem ;)

Myślałem nad wymianą na taką 2016- bo jest minimalnie lżejsza, nowa rama itp... ale... nie ma już np. suchej miski olejowej no i silnik nie jest już takim pewniakiem. W USA z 450 cross YZ ma najlepsze opinie ale to i tak proponują  zmiany tłoka co 100MTH...

Silnik w nowej WR to silnik z YZ ze zmienionymi wałkami, wydechem (komorowy) i mapami zapłonu- już ten 4 zaworowy.
Pewnie też jest zamulony do 15koni żeby to przeszło "spaliny".

Na oponie o żywotności tego silnika trzeba poczekać z 2-3 lata... być może też będzie pancerny ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

25 Ostatnio edytowany przez Dziku (2016-09-14 22:14:13)

Odp: Coś seryjnego

mallly200sx napisał/a:

To zobacz sobie co w KTM 450 EXC zrobili! korba na panewkach!!!! (1300zł) tłok aso (1300zł)  i dolotowe zawory już też tytanowe...

No tak, tylko ten z linku to nie jest ten najnowszy KTM 2017, a cena zestawu zawory + talerze + inne graty do niego to 1100 zł. Dostajesz jeszcze hydrauliczne sprzęgło, suchą miskę, pojedynczy wałek na łożysku, mega serwis i dostępność części od ręki w Polsce. No i od razu ma jebnięcie, nic nie musisz odblokowywać.

Drugi typ - [url]http://www.olx.pl/oferta/kawasaki-klx-450-r-2016r-faktura-vat-homologacja-nie-yamaha-wr-450-CID5-IDh6t5l.html#5414873719[/url]

EXC 525 in progress

26 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-09-14 22:28:59)

Odp: Coś seryjnego

Dziku napisał/a:
mallly200sx napisał/a:

To zobacz sobie co w KTM 450 EXC zrobili! korba na panewkach!!!! (1300zł) tłok aso (1300zł)  i dolotowe zawory już też tytanowe...

No tak, tylko ten z linku to nie jest ten najnowszy KTM 2017, a cena zestawu zawory + talerze + inne graty do niego to 1100 zł. Dostajesz jeszcze hydrauliczne sprzęgło, suchą miskę, pojedynczy wałek na łożysku, mega serwis i dostępność części od ręki w Polsce. No i od razu ma jebnięcie, nic nie musisz odblokowywać.

Korba na panewkach to już ten z linku... te nowe silniki nie mają już takich fajnych opinii jak RFS...
Jak sprzęgło ma działać tak jak w innych KTMach, co miałem okazję sprawdzać, to zostaję ze swoja linka ;)
Mokra miska wjechała do WR dopiero w 2016r- też wolałbym suchą ale w EXC 2016+ też chyba nie ma suchej miski? Ma dwie pompy i prawie suchą miskę, bo za zbiornik oleju robi skrzynia biegów ( piszę o RFS)

Pozdrawiam,
Piotrek

27

Odp: Coś seryjnego

Dziku napisał/a:

Drugi typ - [url]http://www.olx.pl/oferta/kawasaki-klx-450-r-2016r-faktura-vat-homologacja-nie-yamaha-wr-450-CID5-IDh6t5l.html#5414873719[/url]

To  jest na gaźniku jeszcze. Zapomniany motocykl Kawasaki.

Pozdrawiam,
Piotrek

28

Odp: Coś seryjnego

mallly200sx napisał/a:
Dziku napisał/a:

Tytanowe zawory - brzmi drogo, brak suchej miski - brzmi źle. Coś ciekawego [url]http://www.olx.pl/oferta/ktm-450-exc-model-2016-8-mth-okazja-homologacja-CID5-IDhbrhx.html#1f710e48e8;promoted[/url]

EDIT: No nie tak źle, zawory wydech/dolot w USA po 64$, coś tani ten tytan.

To zobacz sobie co w KTM 450 EXC zrobili! korba na panewkach!!!!  i dolotowe zawory już też tytanowe...

Wracając do WR
Nie wiem jak jest z tą, ale pewnie tak samo jak z moją.
Moja  seryjnie ma 15KM! Z taką mocą można robić serwis co 2tys km jak w manualu. I nie przewidują wymiany tłoka- co mnie nie dziwi.
Po odblokowaniu takim "prawdziwym" ma dużo więcej koni i ja bym się na serwis co 2tys km (40-60mth) nie zdecydował.
W mojej WR w manualu "wyścigowym" zalecają otwieranie silnika co 3 wyścigi :)  Ja mam 116mth i przed liczbą 200-300mth mam nadzieję, że nie będzie potrzeby tego otwierać. W USA robią po 400mth, otwierają, stwierdzają, że wszystko w nominale i składają z powrotem ;)

Myślałem nad wymianą na taką 2016- bo jest minimalnie lżejsza, nowa rama itp... ale... nie ma już np. suchej miski olejowej no i silnik nie jest już takim pewniakiem. W USA z 450 cross YZ ma najlepsze opinie ale to i tak proponują  zmiany tłoka co 100MTH...

Silnik w nowej WR to silnik z YZ ze zmienionymi wałkami, wydechem (komorowy) i mapami zapłonu- już ten 4 zaworowy.
Pewnie też jest zamulony do 15koni żeby to przeszło "spaliny".

Na oponie o żywotności tego silnika trzeba poczekać z 2-3 lata... być może też będzie pancerny ;)

Ta w salonie ma roll gas zablokowany to pewnie tez 15 koni ma,tak czy siak to mi troche drogo wszystko wychodzi...znowu nowa 250 niewiele mniej bo 30 tys ehhh...

Było MT-09,WR125X,jest MT-07-SP

29 Ostatnio edytowany przez Dziku (2016-09-14 22:39:18)

Odp: Coś seryjnego

Wiem, że na gaźniku, ale cenowo warty uwagi. I nie wysilony tak jak KX, mniejsze zawory, FCR 40 bodajże. Za tą cenę to można zrobić 4 remonty. Co do tematu - nie ma seryjnego SM w popularnych markach. Przeróbka wyczyna to jedyna droga, zależy jeszcze kto czego oczekuje.   
Ja oczekiwałem od moto wagi na sucho poniżej 120 kg, dobrego i taniego serwisu z dostępem do szerokiej gamy części używanych, sprawdzonej konstrukcji i jebnięcia na wejściu. Dlatego wybrałem 525, chociaż jeszcze rok temu w ogóle pomarańczy nie brałem pod uwagę.

EXC 525 in progress

30

Odp: Coś seryjnego

Jak nie kupujesz tego na firmę, to bym szukał 2latka. 22tys i masz już "zmodzony" sprzęt:
[url]http://otomoto.pl/oferta/yamaha-wr-yamaha-wr450f-13-polska-salon-f-vat-ID6yrQjD.html[/url]

Pozdrawiam,
Piotrek