1

Temat: Coś seryjnego

Zaglądam tu już dosyć często ale niestety nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie - Jakie seryjnie produkowane supermoto kupić?

Szczerze mówiąc, z tego co widziałem, nie mam zbyt szerokiego wyboru :( W grę nie wchodzą raczej te większe i cięższe modelu typu Huska 701 czy KTM SMCR 690. Interesuje mnie TM Racing, modele SMR i SMM, jest bardzo szeroki wybór w 2t i 4t. Jednak to u Nas w Polsce egzotyka, odradzano mi je ze względu na dostępność części i ich ceny. Ale jak to wygląda w praktyce? Poprosiłbym o jakieś opinie na temat tejże marki i ich supermociaków. Dodam, iż moto nie będzie używane na torze.

2

Odp: Coś seryjnego

Czesci dostepne bez wiekszego problemu. Roznica od japoncow jest tylko w czasie realizacji zamowienia. Seedni czas oczekiwania na czesci to 10dni. Ceny czesci sa bardzo podobne do innych marek, a nawet czasem tansze. Zywotnosc tych motocykli jest porownywalna z japoncami

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

3

Odp: Coś seryjnego

Dziękuję bardzo :) Dłuższe czekanie na części mnie zbytnio nie przeraża. Miałem możliwość kupna używanej SMM-ki, rocznik 2006 ale się nieco przestraszyłem kosztów eksploatacji, choć teraz bardziej skłaniam się ku nowemu sprzętowi.
Na zawodach MP i PP w kraju widziałem sporo włoskich maszyn, jednak na ulicach to ciągle rzadkość.

4

Odp: Coś seryjnego

Z Włoskimi rzeczami jest jeden problem. Panowie w środku sezonu robią sobie 2-4tygodni urlopu. I czekasz bo oczywiście nasi dealerzy nic nie maja na stanie. Dodatkowo sprawdził bym jednak ceny części w aso, bo do Japonii jest dużo zamienników i np. Zawory za 3tys a 1,5tys to juz różnica.  No i używane części do tm-a to rarytas ;)

Jeżeli to ma byc nowe i seryjne to tylko 690/701.
Ewentualnie z Włoch jakaś zarejestrowana, przerobiona "seryjnie" Japonia -> redmoto Honda, Suzuki valenti

Stojąc przed takim problemem w zeszłym roku padło na enduro i przeróbka... Tylko ja szukałem czegoś uniwersalnego.

Pozdrawiam,
Piotrek

5 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-09-12 18:58:56)

Odp: Coś seryjnego

np. korba do TMa za 555 Euro, tłok 400+Euro, zawory po 160-170Euro/sztuka, łańcuch rozrządu 135Euro, sprzęgło (podkładki-hopping itp ) 179Euro, uszczelka pod głowicę 60euro, chłodnice po 300euro/sztuka, łożyska kiwaczki 110euro,

Tak 2x drożej niż w Japońskim ASO albo 4x drożej niż w zamiennikach.

[url]http://www.rawmotorsports.net/en/category?millesime=2016&modele=Engine+450+Fi[/url]

Pozdrawiam,
Piotrek

6

Odp: Coś seryjnego

mallly200sx napisał/a:

np. korba do TMa za 555 Euro, tłok 400+Euro, zawory po 160-170Euro/sztuka, łańcuch rozrządu 135Euro, sprzęgło (podkładki-hopping itp ) 179Euro, uszczelka pod głowicę 60euro, chłodnice po 300euro/sztuka, łożyska kiwaczki 110euro,

Tak 2x drożej niż w Japońskim ASO albo 4x drożej niż w zamiennikach.

[url]http://www.rawmotorsports.net/en/category?millesime=2016&modele=Engine+450+Fi[/url]

Podaj model motocykla i rocznik. Ja podam tobie polskie ceny na re czesci. Tłok oem to koszt ok 1150zl pokaz mi prosze tlok do crf o zwiekszonej kompresji. Vertexa mozna kupic do TM'a za 800zl

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

7 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-09-12 19:18:23)

Odp: Coś seryjnego

Podaj ceny do SMXa, takiego którym się ścigasz. Ja podałem ceny z internetu do SMX-a. Przyznam, że do tej pory nigdy nie spotkałem się z tym, żeby u nas było taniej niż w europie. Może importer TM-a ma inną politykę i sprzedaje z minimalną marżą i jest rzeczywiście taniej.

Tłok do YZ450 w aso to 380zł

Nazwa:    PISTON ASSY
Numer cześci:    1SL116A00000
Dostępność:    TAK
Pakowane po:    1 szt.
Cena:    380.53 PLN

Tłok HC do CRF to 630zł a spokojnie da się z tego urwać 20-30%.
[url]http://sklep.olekmotocykle.pl/wossner-tlok-honda-crf-450r-09-11-hc-13-51,559735.html[/url]
Tłok seryjny to koło 90-100dolarów w ASO.

Vertex CRF [url]http://sklep.olekmotocykle.pl/vertex-tlok-honda-crf-450r-13-15-95-95mm-hc13-21-pierscienie-590296000003-x-1-kpl,561945.html[/url] 700 i też da się to kupić dużo taniej.

Pozdrawiam,
Piotrek

8

Odp: Coś seryjnego

Do smx vertex u olka 840zl

Ceny podam jutro OEM

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

9

Odp: Coś seryjnego

Jest chyba jeszcze do kupienia Aprilia sxv 450 z 0 przebiegiem z 2012roku za 26 tys.

Ten rocznik jest juz bezawaryjny i robi spore przebiegi jak na wyczyna.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

10

Odp: Coś seryjnego

Włosi z Redmoto robią ekstra przeróbki CRF-ki ale koszta sprowadzenia takiego cuda mogą być znaczne, bo u Nas tego nie kupi, brak dilera. Wybór faktycznie bardzo wąski :(
Części mają jeszcze nasi południowi sąsiedzi, jest tam kilku dealerów TM-a. I też może się skończyć na przerabianiu enduraka w moim przypadku.

11

Odp: Coś seryjnego

Jak patrzyłem ceny u Mańka w wyszukiwarce na stronie dla SMR 530 to oprócz tłoka i korbowodu pozostałe graty były jak na egzotyk zajebiście tanie. Cztery zawory ok 800 zł, obczaj Pan Husqvarnę ;), rewizja tłoka co 130 mth no i cena gotowego moto bajka.

EXC 525 in progress

12

Odp: Coś seryjnego

Dziku napisał/a:

Jak patrzyłem ceny u Mańka w wyszukiwarce na stronie dla SMR 530 to oprócz tłoka i korbowodu pozostałe graty były jak na egzotyk zajebiście tanie. Cztery zawory ok 800 zł, obczaj Pan Husqvarnę ;), rewizja tłoka co 130 mth no i cena gotowego moto bajka.

No to wlałeś sporo optymizmu w moje serce :) Tłok to faktycznie ponad 1100 zł ale to jednak 4t i musi być drożej. A ten interwał 130 mth to zapewne zalecenia producenta, co w praktyce da się nieco wydłużyć :)

I jeszcze co do włoskich przeróbek Hondy lub Suzuki - pomyślałem czy nie dałoby się takich sprowadzić np. przez polskiego dealera Hondy, w końcu Redmoto to przybudówka Japońców.

13

Odp: Coś seryjnego

szukasz coś seryjnego, w rozsądnej cenie, gotowe na drogę jak i na tor - [url]http://otomoto.pl/oferta/aprilia-sxv-aprilia-sxv-450-supermoto-fabrycznie-nowy-nierejestr-przebieg-0-km-ID6yk8EW.html[/url]

za 25k pewnie sprzedadzą. Jest to ostatni wypust po wszystkich poprawkach:
- poprawne czarne uszczelnienie karterów
- szklanki zaworowe DLC
- śruby magneta wkręcone na klej
- nowe przełożenia na mechaniźmie rozrusznika
- nowy typ przepustnic ułatwiający rozruch
- nowy typ regulatora ciśnienia paliwa
- podwójna mapa (o ile się nie mylę, bo czasem ich nie było)

Nic tylko wsiadać i latać. Chcesz pojeździć na torze - nie ma sprawy - w 15 min demontujesz lampę, tylny stelaż i lustrka.

Seryjne graty wytrzymują ponad 300 motogodzin, jedyne co, to olej trzeba wymieniać co 1500-2000km przy drogowym użytku i zawory sprawdzić po 6000 km/ 100 godzinach.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

14 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-09-14 12:56:01)

Odp: Coś seryjnego

XmirasX napisał/a:

No to wlałeś sporo optymizmu w moje serce :) Tłok to faktycznie ponad 1100 zł ale to jednak 4t i musi być drożej. A ten interwał 130 mth to zapewne zalecenia producenta, co w praktyce da się nieco wydłużyć :)

Do Hondy/ Yamaha tłok to 400zł. i to też nadal 4t ;)  Z tym wydłużaniem, to może się źle skończyć. To nie Yamaha, gdzie 400mth na tłoku to nic ;)

XmirasX napisał/a:

I jeszcze co do włoskich przeróbek Hondy lub Suzuki - pomyślałem czy nie dałoby się takich sprowadzić np. przez polskiego dealera Hondy, w końcu Redmoto to przybudówka Japońców.

Dealer Ci tego nie sprowadzi.
Raczej bym zadzwonił do "równoległego importera"  [url]http://bushpig.pl/[/url] Jak ja szukałem, to mieli kiedyś Valenti.
Tylko taka CRF-a wyjdzie Cię z 50k i to jest wyczyn. Pewnie bez akumulatora i ze "ściemnionymi" światłami, gdzie normalnie to przeglądu nie powinno przejść.

A czego Ty oczekujesz od moto?  Jak tylko ulica to 701/690 jest jedynym słusznym wyborem :)

Pozdrawiam,
Piotrek

15

Odp: Coś seryjnego

Bo np. taki KTM to chyba ma 2 lata gwarancji i jest kilka serwisów ASO wPL. A wozić moto np. do Poznania na przegląd to lipa, o ile taki TM ma więcej gwarancji niż 3 miesiące.

Pozdrawiam,
Piotrek