Temat: wyrobiona skrzynia biegów a sprzęgło antyhoppingowe
Witam, Jakiś czas temu podczas upalania wysypała mi się skrzynia biegów - objaw taki, ze wszystkie biegi poza 4 trzymały i ciągnęły a 4 bieg pod minimalnym obciążeniem wypadał łapiąc jakiś dziwny luz pomiędzy 3 a 4.
Kiedyś kiedyś podczas jazdy, raz na 3000 zmian biegów zdarzało mi się, że 4 nie zapięła się poprawnie - było króciutkie łututututu i jeb - zapinała się z mega szarpnięciem. Później miałem w międzyczasie taki problem opisywany wcześniej
[url]http://forum.supermoto.pl/topic24951-urwana-sruba-w-wieloklinie-zdawczym-zebatki-p2.html[/url]
Gdzie z KTM w Poznaniu rozebrali mi silnik celem naprawy tego elementu. Po złożeniu silnika na nowo wypadająca czwórka zaczęła pojawiać się znacznie częściej, przyjmijmy, że raz na 500 zmian biegów. Podczas ostatniego upalania częstotliwość wzrosłą lawinowo, aż silnik wylądował u mnie na stole. Mam założone od dłuższego czasu sprzęgło antyhoppingowe STM. Nawykowo wciskam sprzęgło za każdym razem - przy redukowaniu i przy podwyższaniu biegów wyżej. I tu pada pytanie, czy przez to sprzęgło mogło nasilić się takie zjawisko wyszczerbiania się kłów - W zasadzie tylko w jednej z dwóch choinek to się działo, czy sprzęgło nie ma absolutnie nic do tego? Ci co jeżdżą z antyhoppingiem wiedzą, ze przy redukcji z wciśniętym sprzęgłem klamka sprzęgła lekko "oddaje" w palec i to też ponoć jest normalne. Dołączam zdjęcia i czekam na opinie, czym to mogło być spowodowane.