Odp: Ciekawe motocykle na allegro/ebay
Nie wiem jak często luz zmienia się w ktm i co ile tam zawory się zmienia ale u figle w wr od mocno ponad 400mth a u mnie od 115 stoją jak staly. Podobno to norma w wr. A w exc zawory to chyba stalowe? Z tym że kolega Łukasz co zmiana oleju coś tam w nich reguluje.
mally ,o mnie mowa?
W EXC sa fabrycznie stalowe zawory. W dodatku sa one dostepne we w miare przystepnej cenie jako OEM.
Ja w swoim 525 od kapitalki sprawdzalem je doslownie 3 razy. 2mth po ich zalozeniu oraz pozniej co ok 20mth. Jedynie od razu po remoncie przy pierwszym sprawdzeniu trzeba bylo delikatnie podregulowac ssace bo sie ulozyly. Od tego czasu wymiary sie nie zmieniaja. Moto pali z pierwszego, pracuje cicho, nie klepie. Niestety w RFS wielkosc silnika wymusza spuszczenie plynu chlodniczego i zdjecie chlodnic zeby miec dobry dostep podczas regulacji. Takze cala procedura jest dosyc irytujaca :)
Co do tytanow... Z doswiadczenia - sa one bardziej delikatne od stali. Tutaj wystarczy raz zaniedbac kwestie filtra powietrza i moze sie okazac ze mamy juz po zaworach. Tytan jak juz raz "siądzie" to trzeba powoli szykowac sie juz na jego wymiane. Zaleta ich jest waga a co za tym idzie, silnik powinien lepiej reagowac na gaz. W praktyce ja jednak nigdy nie odczuwalem wielkiej roznicy miedzy tytanami a stalowkami. Nawet w motocrossie na 250 4t po zmianie oryginalow na stal. Jedynie co to silnik ciut glosniej pracuje na stali.
https://www.facebook.com/SUMOsupermotoTEAM/
Było: DERBI SENDA 50 '00 < EXC 125 '03 < HM CRE 250 2t '06 < KXF 250 '06 < YZ 125 '06 < CRF 250 '10 < YZ250F '09 < YZ250F '08 < EXC 525 SM '05
Jest: CR 250 2000, KX 125 1987 :)