Spidi napisał/a:No to ja nie wiem jakim cudem taki patent przechodzi jakiekolwiek badania...?
Czyli co - inny numer jest na ramie a inny w kwitach i na tabliczce? :))
U nas przepisy są dosyć jasne w tym zakresie a jesteśmy w Unii więc nie sądzę, żeby u Włochów było wszystko postawione na głowie...
Jak wymieniasz ramę(np. po dzwonie) i kupujesz nową, to na stacji musisz nabić na niej numer i dostajesz odpowiednią tabliczkę znamionową, już nie tak ładną jak fabryczna ale urzędową, legalna tabliczkę. Numer na niej musi być identyczny jak na nowej ramie.
Podobnie jest w przypadku zgubienia/zniszczenia tabliczki - występujesz o nową i dostajesz zastępczą.
Moim zdaniem jak pojedziesz z tym u nas do urzędu/na stację to w najlepszej opcji Cię wyśmieją a w najgorszej będziesz się tłumaczył na komendzie...
Inna kwestia, że WR-ka to fabryczne enduro tak jak EXC więc o co biega z tą firmą? Yamaha nie dawała do sprzedawanych motocykli świadectwa homologacji? Mega dziwna historia...
jest tak że numer na ramie jest wybity w tym miejscu, na którym pokazują wyżej załączone zdjęcia... czyli tutaj:
[url]https://www.google.pl/search?q=rgp+srl+yamaha&rlz=1C1GKLB_enPL618PL618&espv=2&biw=1430&bih=773&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjqv5KSndXOAhUH2CwKHUPuB_MQ_AUIBigB#tbm=isch&tbs=rimg%3ACe20Xjl2MHy0IjhuTZeI2qiB2ukW4mGXjQLD3PfHZBvVpBudCCT8Il9K_1mEwaaosqbOU5Cu6W9NuS4uv_1R7NbO0NkioSCW5Nl4jaqIHaEZqQahPuiW-kKhIJ6RbiYZeNAsMRBnna4MOKCwEqEgnc98dkG9WkGxEkeYjZ8rYVBSoSCZ0IJPwiX0r-ESZYPqcJioSAKhIJYTBpqiyps5QRjDn5j_1WIYiIqEgnkK7pb025LixGtA1yojdtjqyoSCa_19Hs1s7Q2SEa0DXKiN22Or&q=rgp%20srl%20yamaha&imgrc=r_0ezWztDZLRTM%3A[/url]
na "oryginalnym" numerze VIN, czyli tu:
[url]https://www.google.pl/search?q=rgp+srl+yamaha&rlz=1C1GKLB_enPL618PL618&espv=2&biw=1430&bih=773&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjqv5KSndXOAhUH2CwKHUPuB_MQ_AUIBigB#imgrc=7bReOXYwfLS4CM%3A[/url]
przyklejona jest naklejka RGP z takim samym numerem jak wybity na ramie, lecz jeżeli odkleisz tą naklejkę, to pod nią będziesz miał numer VIN taki, z jakim Twoja WRka wyjechała z fabryki. W dowodzie masz taki numer VIN, jaki widnieje na tabliczce od RGP.
W moim przypadku jest tak, że to RGP przerobiło moją WRkę na SM, więc w oryginalnym włoskim dowodzie miałem wpisane wymiary opon pod SM :)
WR450F SM 06
kiedyś DT125RE SM plus brudas