Odp: Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek
Opona czy z dętka czy bez musi sie tak samo trzymać felgi...
Jedynie czasami w miejscu spawania obręczy trzeba spaw lekko zeszlifować na równo.
Piotrek
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 10 … 19 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Opona czy z dętka czy bez musi sie tak samo trzymać felgi...
Jedynie czasami w miejscu spawania obręczy trzeba spaw lekko zeszlifować na równo.
Jak ktoś rzadko przekłada opony to raczej nie warto, jak często to można się bawić.
Jak ktoś rzadko przekłada opony to raczej nie warto, jak często to można się bawić.
Ja po jednym sezonie w którym poszły mi 3 dętki, podziękowałem im za współprace.
Warto zostawiać sobie trochę taśmy, bo miałem już sytuację, że wulkanizator musiał przyłapać kawałek taśmy i schodziło powietrze- musiałem wyciąć uszkodzony kawałek i wstawić nowy.
no i bez dętki znacznie przyśpiesza się czas potrzebny na wymianę opony.
Niby tak ale jak czytam, że co chwilę komuś ucieka powietrze to mam wątpliwości co do tej wygody. Wsadzić nową dętkę jednak jest łatwiej niż od nowa zaklejać taśmą.
Niby tak ale jak czytam, że co chwilę komuś ucieka powietrze to mam wątpliwości co do tej wygody. Wsadzić nową dętkę jednak jest łatwiej niż od nowa zaklejać taśmą.
Nie zaklejasz od nowa. Sprawdzasz z której szprychy ucieka i wymieniasz 5cm taśmy.
Oczywiście jeżeli się ona uszkodzi. Jak na razie na 7 zmian miałem 1 poprawkę.
Dętkę też raz mi wulkanizator przebił.
Z kół nie schodzi powietrze. Mi przez zimę nie ubyło nawet 0,1.
Jest też opcja zaklejenia szprych klejem do szyb- taki patent też widziałem.
Koledzy, czy szerokości 38mm na przód i 62mm na tył by Wam pasowały? Jak tak, to może będę miał dla Was dobrą nowinę.
Mój wulkanizator mi powiedział, że felga przeznaczona do dętki nie posiada rowka jak w felgach kół bezdętkowych i opona może zjechać z felgi.
Prawda to? Wart cały ten zachód w czynieniu felgi bezdętkową?
Trochę jak "nie znam się, ale wypowiem".
Felgi do motocykli dzielą się na dwie kategorie.
1. Felgi do opon dętkowych, to takie jak przy komarkach i WSKach, kawałek zawiniętej blachy z rantami, inaczej mówiąc koła do taczki. Szerokości do 2.5 cala. Obecnie stosowane wyłącznie w crossach i chińskich wypierdach.
2. Felgi do opon bezdętkowych, oznaczone jako MT. Z powodu konstrukcji opony felga musi mieć określony kształt. Średnica wewnętrzna opony jest mniejsza niż dętkowej, dlatego środek felgi ma głębokie przetłoczenie aby oponę dało się założyć. Dodatkowo rant opony jest trzymany przez niewielki nadlew na powierzchni felgi, po to aby opona w stanie permanentnego przebicia nie spadła z felgi i nie doszło do wypadku. Nie wszystkie wersje felg MT mają taki nadlew, taka konstrukcja powstała dopiero w latach 80 parę lat po wprowadzeniu kół bezdętkowych w motocyklach.
Co jest ważne.
Na felgę dętkową nie można założyć opony bezdętkowej (opona nie mieści się we feldze), więc nie ma co liczyć na przeróbkę koła na Tubeless. Obecnie niewielu producentów produkuje jeszcze opony dętkowe, a jak już to tylko do crossów albo do zabytków. Na pewno nie znajdziesz opon o średnicy 17 cali.
W SM stosuje się wyłącznie felgi bezdętkowe, bo przecież masz opony od motocykli szosowych i na niskim profilu. Tyle że przez ilość dziur we feldze musisz założyć dętkę. Na felgę bezdętkową da się założyć oponę dętkową, ale to dotyczy bardziej posiadaczy skuterków ze względu na szerokość felgi i szerokość opon dętkowych.
Przy okazji zapytam, jak się dobiera dętkę do opon bezdętkowych na niskim profilu? Nieraz się spotkałem że dętka się składa w oponie jak harmonijka, co z czasem powoduje powstanie dziury na zagięciu i kapcia.
saanny to jest forum supermoto i mówimy o kołach supermoto.
dętka czy bez dętki to tylko zależy od właściciela motocykla a nie od obręczy (poprawnie obręcze, felgi są w samochodach)
tak jak napisałeś już pod koniec obręcz supermoto przyjmuje opony bezdętkowe bez problemu jedyna różnica to gorzej obrobione spawy i tu często ucieka powietrze
wielu producentów już od wielu lat oferuje zestawy do przerabiania obręczy na bezdętkowe - są to głównie różnego rodzaje taśmy
excel był chyba pierwszym producentem który coś takiego oferował
z tą dętką i oponą o niskim profilu to nie rozumiem pytania - łączysz w poście chyba wszystkie obręcze świata i wszystkie opony świata
dętkę ma mieć takim sam rozmiar jak opona
jak do opony 160/60 załadujesz dętkę 180/60 albo 190/60 to mogą dziać się cuda
wiadomo, że dętki od ścigów są łatwiej dostępne, a u wulkanizatora jeszcze można usłyszeć, że tak będzie lepiej bo dętka nie będzie tak naprężona (sam byłem tego świadkiem)
czepiasz się hacker, przecież saanny na samym początku uprzedził że się nie zna.
Koledzy, czy szerokości 38mm na przód i 62mm na tył by Wam pasowały? Jak tak, to może będę miał dla Was dobrą nowinę.
czy ktoś kto ma rozebrane koła i suwmiarkę ?
jakiej średnicy są zagłębienia na nyple ?
goldspeed 18mm
przód i tył ?
no to chyba spkojnie wyda taśma 38mm...
jaki jest cel stosowania dwóch róznych szerokości taśmy dla przodu i tyłu ?
Haker33, z dętkami chodzi o to że wymiary są dostosowane do rozmiaru opon w calach (klasycznych), np. 3.00 cala, 4.00 cala itd. Jak to przełożyć na oponę która ma wysokość równą 60% szerokości? Przecież nie ma dętek jajowatych w przekroju. Aby nie zrobiła się harmonijka to zakładać dętkę o jeden numer mniejszą?
W zasadzie to istnieją felgi szprychowe bezdętkowe które konstrukcyjnie są szczelne i nie trzeba ich przerabiać, np. w BMW.
przód i tył ?
no to chyba spkojnie wyda taśma 38mm...
jaki jest cel stosowania dwóch róznych szerokości taśmy dla przodu i tyłu ?
Ano taki, że z przodu nyple wchodzą jakby bardziej w rządku, a z tyłu szerzej, naprzemiennie. O szerokości obręczy nie wspomnę.
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 10 … 19 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Tubeless - how to, czyli robimy koła bez dętek
Wygenerowano w 0.047 sekund, wykonano 69 zapytań