16

Odp: Sxv czy exc ?

Powiem kilka słów o Aprilii.

2011r. to ostatni wypust, z masą poprawionych błędów. W zasadzie nie ma co tam się popsuć, oprócz zużycia się uszczelniacza pompy oleju - tej usterki nie spodziewałbym się jednak przed 10 tyś km.

Co do samej wymiany oleju, to nie róbmy już scen. Pamiętajmy, że jest to motocykl wyczynowy, który raczej nie nadaje się do jazdy po bułki. Mimo to, wytrzymuje spore przebiegi.

Wymiana olejów to 10-15 min roboty, gdzie oleju silnikowego idzie 1.2L a do skrzyni 0.5L. Olej w skrzyni wymienia się 2x rzadziej niż silnikowy.

Wymianę robi się głównie po to, żeby zweryfikować, czy uszczelniacz na pompie oleju jest ok, a nie dlatego, że olej tego wymaga.

Po drugie, jest to nowy motocykl, nikt w kanapę nie pierdział.

Do tego ma bardzo dobre zawieszenie, pod wagę 65-75kg, ostry hebel i jest stosunkowo lekka, jak na motocykl drogowy.

Nie ma antyhoppa, ale hamowanie silnikiem jest 2x lżejsze niż w singlu, więc i bez tego da się jeździć.

Ktoś tutaj przywołał temat Husaberga - osobiście po przeczytaniu przygód Hackera i innych patentów chociażby w temacie Kompana dom Picia - musiałbym to mocno przemyśleć...

Dla porównania - moja SXV, mimo tego, że to jedna z pierwszych wypuszczonych jednostek - nie ma w nim żadnych patentów - wymienione są tylko szklanki zaworowe, bo te z pierwszych lat produkcji były po prostu chujowe.

Wybór jest Twój - myślę, że zależy po prostu od tego, do czego potrzebujesz motocykl.

tutaj na zachętę:D

[url]https://www.youtube.com/watch?v=tuYNsbnVAA8[/url]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

17

Odp: Sxv czy exc ?

Moto bede uzywal mozna powiedziec do wszystkiego bo do jazdy po torze , terroru oraz chcialbym od czasu do czasu zalozyc kola enduro i polatac po lesie takze tutaj sklaniam sie w strone ktma bo wydaje mi sie ze jest wrecz idealny do tego typu jazdy . Ale z drugiej strony wiekszosc czasu bede spedzal na sm co przewaza na strone Aprili bo jest do tego stworzona i rzeczywiscie wyglada lepiej :) musze przejechac sie na obydwu sprzetach wtedy bede pewny ;) lecz to dopierooo 1 sierpnia . na olx jest exc 450 z 2008 z przebiegiem 600 km za 20 , a za 5 mozna by go niezle doposazyc . Co o tym myslicie ?

18

Odp: Sxv czy exc ?

levis napisał/a:

Ktoś tutaj przywołał temat Husaberga - osobiście po przeczytaniu przygód Hackera i innych patentów chociażby w temacie Kompana dom Picia - musiałbym to mocno przemyśleć...

To są zupełnie inne silniki!!! Bergi po 2009r mają już silnik o "klasycznej" konstrukcji a 80% części do ich budowy pochodzi z różnych KTMów, jedyne co w nich jest "inne" to to że cylinder jest pochylony pod kątem ~70 stopni.

Husaberg FS650 > Husaberg FS570 :D > KTM 950SM

19 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-07-04 08:11:20)

Odp: Sxv czy exc ?

EmoKah napisał/a:
mallly200sx napisał/a:
EmoKah napisał/a:

Jak jedziesz to się na nią nie patrzysz :D

Apka jest mocniejsza i to gotowe Supermoto. Do exc trzeba jeszcze furmankę pieniędzy a nowsze silniki podobno nie sa już tak dobre jak rfs.

To też trzeba brać pod uwagę. Ja za taki hajs brałbym Husaberga.

Tutaj prawie nówka + Akrap. Większego dzika w lesie nie znajdziesz.
[url]http://olx.pl/oferta/husaberg-fs-570-supermoto-jak-nowy-akrapovic-3tys-km-przebiegu-2010r-CID5-IDgmlzj.html#cff14136a5[/url]

Te moto spełni wszystkie twoje wymagania i przy nim ekstremalnie się nie upaciasz, a i cenę bedą bardzooo długo te sprzęty trzymały i tak jak Piotrekmm pisze ze 75 % czesci dostaniesz w ktm-ie. A sprzęt jest pierwsza liga jezeli chodzi o fabryczne SM i myśle ze przewyższa tu wszystko o czym piszecie. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

20

Odp: Sxv czy exc ?

a to sorki, nie znam tak dokładnie nowych Husabergów

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

21

Odp: Sxv czy exc ?

Jak chcesz latać po lesie na dużych kołach i nie zmieniać zawieszenia to w grę wchodzi tylko enduro przerobione na sm.
Jak kupisz gotowe sm z radialnym zaciskiem z przodu to założenie dużych kół będzie praktycznie nie możliwe bez wymiany zawieszenia.
Więc tak tutaj lepszy będzie ktm.
Zresztą i tak singiel będzie lepszy do lasu niż ten v2.
Serwisów KTM-a masz na pęczki, aprilie nie wiem kto ci naprawi?
Druga sprawa ilość dodatków, akcesoriów itp do pomarańczy jest wręcz nieskończona. Plastiki, dźwignie, dostaniesz w każdym lepszym sklepie motocyklowym - to tak w razie jakiejś gleby.
Jak będziesz potrzebował pomoc techniczną to pół tego forum i pół forum ktmracing ci pomoże.
W przypadku sxv są tutaj chyba tylko dwie osoby z doświadczeniem z czego jedna już tu nie zagląda.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

22

Odp: Sxv czy exc ?

Wniosek?! Kupuj Apke, super sprzęt:P

23

Odp: Sxv czy exc ?

Jak na dłużej to był wziął apkę bo jednak nówka. Jak na krótko to exc lub tego husa bo łatwiej sprzedać i pewnie mniej straci na wartości.

24

Odp: Sxv czy exc ?

Jak chcesz mieć duala, czyli supermoto z drugim kompletem kół enduro to 570 jest strasznie chujowym pomysłem, testowałem, wiem i jeździłem na zmienionych kołach, lagach i hamulcach. Po przesiadce na 525 teren się robi przyjemny, a teraz na ćwiarze, jest ZAJEBIŚCIE. Jeśli chodzi o uniwersalność, mam porównanie tylko z 525, enduro OK, supermoto super, więc i dużo nowsza 500, z lepszym zawiasem i wtryskiem będzie najbardziej uniwersalna, kupisz, później sprzedasz, serwis do ogarnięcia, części w 3 dni i kupa zamienników.

EXC 500 - będzie Pan zadowolony.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.