1 Ostatnio edytowany przez kusy32 (2016-05-19 16:41:00)

Temat: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum [url=http://www.supermoto.pl]www.supermoto.pl[/url], nigdy nie myślałem że odważę się założyć własny temat, ale uznałem ze będzie to fajne jeżeli uwiecznię swoje starania prace itp właśnie tutaj  :)

Motocykl jaki posiadam to Husaberg Fe501 00r, którego zakupiłem po wcześniejszej sprzedaży Yamaha Thundercat 600, Berg został zakupiony z kompletem dokumentów w okolicach Przemyśla od Pana który używał go jako hard enduro, sprzedawca uprzedzał mnie ze motocykl bierze olej było to spowodowane uszkodzonym uszczelniaczem zaworowym, po przyjeździe do sprzedawcy byłem mile zaskoczony min nowymi oponami i stanem plastików które były zapuszczone brudem itp, ale nie były popękane ani tym bardziej klejone, po wcześniejszych długich namysłach odważyłem się kupna, ponieważ uważałem ze jest to ciekawa baza na odbudowę ale i również budowę supermoto.

https://imagizer.imageshack.us/v2/707x530q50/921/KuJS0Q.jpg
https://imagizer.imageshack.us/v2/707x530q90/923/QRnQgv.jpg

Mimo ze Berg dymił jak ruski czołg udało mi się nim przejechać parę metrów i usłyszeć jak chodzi, i po raz kolejny byłem mile zaskoczony motorek chodził cicho nie nic nie wzbudziło moich podejrzeń do wału jak i łożysk i innych podzespołow


Od razu po kupnie postanowił przejść od porządnego mycia myjką ciśnieniową i doprowadzeniu motocykla do jakiegokolwiek wyglądu :) oraz dobrania się do cylindra głowicy tłok.


http://imageshack.com/a/img924/2587/2Wl1ey.jpg
http://imageshack.com/a/img923/740/DXRsZ8.jpg


Po ciężkiej walce z typową prowizorką, zniszczonymi gwintami udało mi się dobrać do silnika, pierwsze co przyszło mi na myśl to,  "jak można doprowadzić motocykl do takiego stanu" co prawda przestraszyłem się kosztów i nakładów pracy jakie trzeba będzie włożyć w naprawę, ale w głowie wciąż miałem cenę za jaką go kupiłem

http://imageshack.com/a/img923/5148/GyeKNU.jpg
http://imageshack.com/a/img923/6530/tVc2zS.jpg
http://imageshack.com/a/img922/2663/hjXDoq.jpg
http://imageshack.com/a/img923/8820/0v7TLC.jpg
http://imageshack.com/a/img923/4215/WD5g4n.jpg



Na drugi dzień po kupnie i rozbiórce i wykonałem kilka telefonów do pobliskich zakładów zajmujących się regeneracją głowic, cylindrów, oczywiście bez skutków.

http://imageshack.com/a/img924/2953/YlDpwZ.jpg

Szperając po grupach motocyklowych dostałem namiary na firmę MOTOR-TECH Katowice (polecam serdecznie) , po rozmowie i oszacowaniu kosztów cylinder i głowica został wysłany do Katowic, padł wybór na wbicie tulei żeliwnej + tłok firmy WOSSNER, a do głowicy wstawienie tytanowych zaworów i kompleksowa naprawa.

Na wszystkie regeneracje czekałem około miesiąc

http://imageshack.com/a/img921/6443/Ea69Zt.jpg

Koszt wbicia nowej tulei i Tłoka wossner wyniósł mnie 1300 zł :)

Co do głowice koszt będzie podobny :)


W miedzy czasie czekając na regenerację, postanowiłem zakupić koła supermoto, szukając długi czas napotkałem koła Firmy Behr 5 cali oryginalne od husaberg'a wraz z oponami Pirelli MT60, montaż przebiegł bez najmniejszych problemów ośki dystanse pasowały jak ulał
Koła wyniosły mnie 1100 zł + tarcze i dystanse :D
http://imageshack.com/a/img921/8932/emWfsj.jpg
http://imageshack.com/a/img923/6793/ZgW1js.jpg


  501 na kołach sm :)

http://imageshack.com/a/img923/7652/c2xfPJ.jpg
http://imageshack.com/a/img921/4138/BmNDIM.jpg
http://imageshack.com/a/img921/5913/B2r2Hb.jpg
http://imageshack.com/a/img923/7491/AdN5Vi.jpg
http://imageshack.com/a/img922/7127/5m7pFX.jpg
http://imageshack.com/a/img924/2953/YlDpwZ.jpg
Aktualnie berg czeka na głowice

http://imageshack.com/a/img923/9884/WKxYtM.jpg


Wszelkie prace wykonane przy Husabergu będę umieszczać właśnie tutaj.

Proszę o wyrozumiałość, ze względu na mój start na forum, Dzięki i do usłyszania !
Pozdrawiam, Paweł :) :) :)

Romet 747 swap p/g, Yamaha DT 74/50, Yamaha Yz125 full cross, Yamaha Thundercat 600, HUSABERG FE 501 SM
husaberg fe 501 project !
http://forum.supermoto.pl/topic34978-husaberg-fe-501-supermoto-project-00r-by-kusy.html

2 Ostatnio edytowany przez JACA (2016-04-03 16:05:07)

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

Siema, siema. Działaj z projektem a nie bądź taki skromny ;)

Czekaj, żeby była jasność. 1200 zł. za Berga z papierem na, powiedzmy, chodzie? Panie, za tyle to teraz dobrego simsona s51 ciężko dostać :v

Jak jeszcze powiesz, że dół silnika nie wymaga nakładów i będzie dobrze hulać po zrobieniu top-endu to stwierdzę, że MEGA okazja!

3 Ostatnio edytowany przez kusy32 (2016-04-03 16:42:55)

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

JACA napisał/a:

Siema, siema. Działaj z projektem a nie bądź taki skromny ;)

Czekaj, żeby była jasność. 1200 zł. za Berga z papierem na, powiedzmy, chodzie? Panie, za tyle to teraz dobrego simsona s51 ciężko dostać :v

Jak jeszcze powiesz, że dół silnika nie wymaga nakładów i będzie dobrze hulać po zrobieniu top-endu to stwierdzę, że MEGA okazja!



Dzięki za miłe słowa na sam start :) :)

Zakupiony pocztą "pantoflową" na szczęściu udało mi się go kupić przed wystawieniem na olx bo zapewne ktoś by mnie ubiegł, co do korbowodu nie wzbudza moich podejrzeń standardowe luzy na boki ale gór dół ani milimetr luzu :) :), Pozdrawiam !!

Romet 747 swap p/g, Yamaha DT 74/50, Yamaha Yz125 full cross, Yamaha Thundercat 600, HUSABERG FE 501 SM
husaberg fe 501 project !
http://forum.supermoto.pl/topic34978-husaberg-fe-501-supermoto-project-00r-by-kusy.html

4 Ostatnio edytowany przez norvitsch (2016-04-03 16:56:37)

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

Łooo panie dobry temat. Za 1200zł to chyba można co najwyżej dostać gołą ramę z papierami a ty dorwałeś taką okazję.

Fajnie by było jak byś pisał co ile kosztowało. Ile za regenerację cylka, głowicy, tłoka, koła itd.


@edit to prawda co piszą w danych berga, że waży tylko 105kg?

5

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

Tu chyba jakaś pomyłka w cyferkach jest :D Będziesz to rejestrował?

RMX 450Z

6

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

Na prawdę wstawiasz tytanowe zawory?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

hacker33 napisał/a:

Na prawdę wstawiasz tytanowe zawory?

Tak :)

Romet 747 swap p/g, Yamaha DT 74/50, Yamaha Yz125 full cross, Yamaha Thundercat 600, HUSABERG FE 501 SM
husaberg fe 501 project !
http://forum.supermoto.pl/topic34978-husaberg-fe-501-supermoto-project-00r-by-kusy.html

8

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

Ayahuasca napisał/a:

Tu chyba jakaś pomyłka w cyferkach jest :D Będziesz to rejestrował?


Myślałem o rejestracji na A2 gdyż papiery mam Szwedzkie, ale ze względu na brak prawka pozostaje mi tylko założyć rejke od 50 cm3 i  robić "fuck the polic" :D

Romet 747 swap p/g, Yamaha DT 74/50, Yamaha Yz125 full cross, Yamaha Thundercat 600, HUSABERG FE 501 SM
husaberg fe 501 project !
http://forum.supermoto.pl/topic34978-husaberg-fe-501-supermoto-project-00r-by-kusy.html

9

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

norvitsch napisał/a:

Łooo panie dobry temat. Za 1200zł to chyba można co najwyżej dostać gołą ramę z papierami a ty dorwałeś taką okazję.

Fajnie by było jak byś pisał co ile kosztowało. Ile za regenerację cylka, głowicy, tłoka, koła itd.


@edit to prawda co piszą w danych berga, że waży tylko 105kg?


Dzięki za podrzucenie pomysłu na pewno skorzystam, w większości serwisowek wyczytałem ze waży on dokładnie 109 kg, jest mega lekki mimo że nie jest Pudzianowskim sam daje rade go podnieść i dać na stołek :) :), Pozdrawiam

Romet 747 swap p/g, Yamaha DT 74/50, Yamaha Yz125 full cross, Yamaha Thundercat 600, HUSABERG FE 501 SM
husaberg fe 501 project !
http://forum.supermoto.pl/topic34978-husaberg-fe-501-supermoto-project-00r-by-kusy.html

10

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

kusy32 napisał/a:
Ayahuasca napisał/a:

Tu chyba jakaś pomyłka w cyferkach jest :D Będziesz to rejestrował?


Myślałem o rejestracji na A2 gdyż papiery mam Szwedzkie, ale ze względu na brak prawka pozostaje mi tylko założyć rejke od 50 cm3 i  robić "fuck the polic" :D

No to na co czekasz, rób papiery jak możesz :)

RMX 450Z

11

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

http://imageshack.com/a/img921/2490/AuRrVt.jpg

Kolega już zrobił przymiarki czy nada się na stunt :D

Romet 747 swap p/g, Yamaha DT 74/50, Yamaha Yz125 full cross, Yamaha Thundercat 600, HUSABERG FE 501 SM
husaberg fe 501 project !
http://forum.supermoto.pl/topic34978-husaberg-fe-501-supermoto-project-00r-by-kusy.html

12

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

Moja Pani mechanik również uznała ze to dobry interes :D

http://imageshack.com/a/img923/8030/fUrTNl.jpgpimg]

Romet 747 swap p/g, Yamaha DT 74/50, Yamaha Yz125 full cross, Yamaha Thundercat 600, HUSABERG FE 501 SM
husaberg fe 501 project !
http://forum.supermoto.pl/topic34978-husaberg-fe-501-supermoto-project-00r-by-kusy.html

13

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

Moja Pani mechanik również uznała ze to dobry interes :D

http://imageshack.com/a/img923/8030/fUrTNl.jpg

Romet 747 swap p/g, Yamaha DT 74/50, Yamaha Yz125 full cross, Yamaha Thundercat 600, HUSABERG FE 501 SM
husaberg fe 501 project !
http://forum.supermoto.pl/topic34978-husaberg-fe-501-supermoto-project-00r-by-kusy.html

14

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

Chyba każdy z forum ci powie, że najlepiej kupić padake za pół darmo i wyremontować ją po Bożemu niż wydawać po 10k na ,,IGŁY" XD

A możesz przybliżyć proces rejestracji 500ccm na 50ccm?

15

Odp: Husaberg FE 501 / Supermoto project 00r caly na części !

norvitsch napisał/a:

Chyba każdy z forum ci powie, że najlepiej kupić padake za pół darmo i wyremontować ją po Bożemu niż wydawać po 10k na ,,IGŁY" XD

A możesz przybliżyć proces rejestracji 500ccm na 50ccm?



Co prawda to prawda, warto kupić padaczkę złożyć własnymi rękami i wiedzieć na czym się stoi :D i nie obawiać się ze silnik padnie za zakrętem ;) :)


Mam rejestracje od skutera w garażu akurat założę do berga gdy policja zobaczy tą oto Ukraine bedą widzieć że jednak jest zarejestrowany, lepiej z nią niż bez :D nie bedzie tak bardzo wzbudzać podejrzeń, Pozdro :D

Romet 747 swap p/g, Yamaha DT 74/50, Yamaha Yz125 full cross, Yamaha Thundercat 600, HUSABERG FE 501 SM
husaberg fe 501 project !
http://forum.supermoto.pl/topic34978-husaberg-fe-501-supermoto-project-00r-by-kusy.html