31

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

o widzisz, dobrze wiedzieć. Jestem dość wysoki, ale półki docelowo mają być uniwersalne. W takim razie zaprojektuję je tak, aby można było regulować położenie kierownicy.

thx

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

32

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

nie wyjdzie ci taniej kupic gotowe? jakis czas temu byly wyprzedaze. super tyanie to nie bylo ale da sie wszystko dopasowac. do ciebie od crfy chyba podejda?

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

33

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

Najtańsze, które pasują to FAOR i kosztują 1000 EUR. A do tego nie są na 100% przystosowane do SXV - nie pasują ograniczniki skrętu kierownicy, mocowanie błotnika, kierownicy itp itd.

Generalnie chcę zrobić półki na bazie oryginalnych plug & play.

Ja wszystko pomierzyłem, obliczyłem jak i o ile mają być poprzesuwane otwory, aby zmniejszyć offset o 10mm i rake o 2 stopnie.

Mój kuzyn projektuje takie rzeczy w swojej pracy, to mi to rysuje i będzie gotowe do obróbki na CNC.

A czy będzie taniej czy drożej - zobaczymy - mam nadzieję, że taniej niż 1000 EUR...

Pierwsze sztuki będą robione w drewnie, żeby posprawdzać pasowanie i jak wszystko będzie ok, to dopiero w aluminium.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

34

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

ice parta z regulowanym offsetem byly za 400 funciakow nowe (albo mniej bo juz nie pamietam). szukaj na ebay i forum apki. jak bedziesz przerabial ori to mam anodowane na czerwono oemowe.

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

35 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2016-01-04 18:16:48)

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

Zależy z jakiego materiału ale powinno być taniej. Ja wlasnie załozyłem firmę nastawioną na produkcję akcesorii do moto, miedzy innymi półki (zwykle, szersze ze zmiennym kątem główki ramy), też zaciski, pompy, sprzęgła antyhoppingowe, piasty, adaptery i wszystko inne co do sm potrzeba. Większość oparte o cnc ale też będę odlewał z alu, hartowanie itp itd. Jaszcze z dwa miesiące i będą wszystkie maszyny bo część robiona jest na zamówienie i trzeba czekać, jeżeli chodzi o półki to już w połowie stycznia powinienem coś mieć. Jak chcesz to coś się wystruga pod apke w dobrej cenie. Pzdr.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

36

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

no może jakoś połączymy siły. Wstępnie dowiedziałem się, że jeden element prostopadłościanu na jedną półkę będzie ważyć około 2.5kg (przed obróbką). Koszt kilograma aluminium to 16-30 PLN za kg - ale nie jestem pewny czy to koszt odpowiedniego stopu...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

37

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

Nowa opona da Ci więcej niż zmiana półki.
Co to ustawienia kierownicy to nie ma znaczenie na prowadzenie po prostu jak Tobie wygodnie tak sobie ustawiasz.
Każdy motor prowadzi się inaczej a Ty adoptujesz się do niego nie on do Ciebie.
Zrób zawieszenie w twojej Apce i to będzie dobra inwestycja, potem popraw technikę ale jak chcesz się bawić to rób i półki :p
Gwarantuję Ci że z krótką półka i ta która masz nie odczujesz aktualnie różnicy tz. czasie przejazdu okrążenia.

https://www.facebook.com/tsunamiagataipiotr?ref=hl
# 86 Wuju - Tsunami SM

38

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

Pewien toruński zawodnik :)  też mi powiedział, że lepiej zacząć od dobrych opon.

39

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

W takim razie w moim projekcie zrobię 4 otwory na mocowanie kierownicy. Okazało się, że seryjne uchwyty nie są symetryczne i po przekręceniu o 180 stopni, pozycja kierownicy zmienia się o około 10mm. W takim przypadku będą 4 pozycje ustawienia kierownicy i każdy powinien znaleźć wygodne ustawienie dla siebie.

tutaj chodzi głównie o moją zabawę - nigdy nie będę profesjonalnym zawodnikiem - brak umiejętności, czasu na treningi i odpowiedniego hajsu. Do tej pory udawało mi się zamykać start w jednej rundzie w cenie 1 nowej opony i chciałbym aby tak pozostało :) Może kiedyś zainwestuję w nowe opony, jak będę czuł niedosyt na używkach :-) Co do zawieszenia - po słowiańsku, ale w trakcie :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

40 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2016-01-05 13:44:16)

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

Moim zdaniem trochę zaczynasz jak to się mówi "od dupy strony". Zainwestować wpietw w dobre opony, potem zawias i na koniec bym myślał o takich rzeczach jak półka co w tym wypadku znacząco nic nie da. Taki trochę przerost formy nad treścią i bardziej to wygląda jakby chodziło o to, że masz półkę cnc niż o walory jezdne. Oczywiście zrobisz jak chcesz ale moim zdaniem kase wydaną na półkę mógłbyś lepiej zainwestować, a o niej pomyśleć jak już resztę będziesz miał dopracowaną. Pzdr.

W vorku mam półkę robioną na cnc z regulacją trzystopniową na kierę i jak ustawiałem go do mojej postury to większy efekt ył przy zmianie kierownicy na inną, szerszą wyższą i innymi kątami. Przy zmianie na półce prawie nic nie czułem. Bardziej to wyglądało jak dopasowanie do długości rąk.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

41

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

Ja mam inne zdanie (choć większość nie miała styczności z półkami do supermoto) a mianowicie zmiana półek to była jedna z bardziej odczuwalnych zmian w moich motocyklach.
Zmiana offsetu z 19 czy też 21 na 10-12 to jest kolosalna różnica w prowadzeniu (na minus) i w skręcaniu (na plus).
To się czuje od pierwszych metrów i od pierwszego zakrętu.
Jazda jest bardziej nerwowa ale w zakręty to się wchodzi bajecznie.
W połączeniu z 16,5" to już w ogóle bajka.
Tylko jak ktoś nie lubi shimmy i nie ma amora skrętu to będzie jeździł z mocno ściśniętymi pośladami zwłaszcza na dziurach i w terenie:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

42

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

Nie twierdzę, że nie, półki takie miałem od początku i się przyzwyczaiłem pewnie, a wiem, że w enduro i starszych wersjach były odlewane, nie takie masywne. U nie mała różnica jest między ustawieniami, może to ja zbyt mało uczuciowy jestem hehe ale zbytnio nie czułem jakiejś kolosalnej różnicy. Fakt nie testowałem na torze tylko dookoła komina. Ja zrozumiałem z wypowiedzi levisa, że ciul z oponą, z zawiechą jakoś będzie ale zacznę od półki. Jeżeli, źle zrozumiałem to sorki ale jak dobrze to chyba nie ta kolejność przy składaniu moto. Ogarnąć podstawowe rzeczy i wtedy brać się za dopieszczanie. Sam jestem Ciekawy jak np KX się będzie prowadził w porównaniu do ori półek bo robię do niego szersze i z innym kątem.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

43

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

szkoda robić offtop, wszyscy wiedzą, że nie moto, tylko kierownik ważniejszy. W tym sezonie nie będę miał za dużo czasu na jazdę, to sobie chociaż zrobię półki, zamontuję antyhoppa i dokończę modyfikację zawieszenia.

Wracając do półek - pewnie są motocykle, którym zmiana półek nie daje zbyt wiele, natomiast w moim paździochu podobno daje bardzo dużo.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

44

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

Odgrzeje, jak sie ustawia offset na polkach i jak poznac jak jest ustawionie? Jezeli mam polki 12-16 to moge ustawic tylko te dwie wartosci czy cos pomiedzy tez?

45

Odp: Półki SuperMoto po co? Jakie? Za ile?

zależy od półek - ile masz luźnych częci od  nich ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450