1 Ostatnio edytowany przez SMkogut (2015-12-26 20:20:18)

Temat: Normalne SM na A2? Do 8 tys

Witam. W tym roku planuję zrobić prawko A2 z racji tego szukam jakiegoś SM na tą kategorię.
Obecnie jeżdżę XR 125.
Czy normalne SM na A2 to tylko DRZ 400. Husqvarna SM 450, FMX 650 i kilka KTMów? Chodzi mi o coś nie wyżyłowanego, sprzęt w którym przebieg będzie liczony w km a nie w motogodzinach :P Czyli chcę typowy sprzęt do jazdy po mieście, rekreacji ew raz w miesiącu rekreacyjnie tor. Wiadomo, że można dostać jakieś wyczynowe SM - zarejestrowane, jednak chce więcej jeździć niż remontować wyczynówkę. Pozdrawiam

2015 - Honda XR 125 2004r
2016 - ...

2

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

do listy dorzuć xr 400

motoslide.com

3

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

Ok. A czy każde FMX 650 mieści się na A2? Patrzę na specyfikacje to 27,7kw czyli wychodzi na to że tak. Znajomy mówił że trzeba blokować i lipa z przeglądem bo za dużą pojemność. Posiada ktoś tego FMXa i może się wypowiedzieć jak z osiągami i żywotnością? Czy waga tego moto aż tak przeszkadza żeby czasem pojeździć sobie na torze od tak?

Zastanawiam się też nad DRZ SM jednak tu już niektóre egzemplarze nie łapią się na A2. Jak mocowo wypada FMX w porównaniu do DRZ? Jak z dostępnością części do FMX?

2015 - Honda XR 125 2004r
2016 - ...

4

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

Z tego co mi wiadomo to sporo jak nie wszystkie katy i bergi mają powbijane 6kw w dowodzie.
Czy kupisz dobrego kata lub berga za 8 to nie wiem.
Co do silnika FMX to konstrukcja bodajże z 1988 która lata jeździła w hondzie dominator. Nie wiem jak Twój znajomy ale ja mam Husaberga FS 650 i nic przed przeglądem nie blokuje, za każdym razem przechodzi tylko diagnosta się uśmiecha(może mnie podrywa, nie wnikam)

Szukam motocykla.

5

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

Bergi kozak, ale nie w tej monecie. Tak jak wyżej, DRZ, XR400, FMX reszta albo nie tej hajs, albo nie są idiotoodporne.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

6 Ostatnio edytowany przez b0unceR (2015-12-27 13:21:56)

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

synek szuka sprzętu nie wyczynowego , a wy mu tu z bergiem i katem przychodzicie... jedyny kat który (czasami) mieści się na A2 i spełnia wymagania to lc4 , ale w tej monecie raczej nie ma szans kupić zadbany egzemplarz.
FMX i XTX to krowy , odpuściłbym je sobie. Zostaje standardowo drz , ewentualnie honda xr 400 ale ciężko znaleść w wersji SM. Choć w sumie DRZ SM do 8k też nie będzie łatwo.
Plusem DRZ'ty jest to , że można sobie potem dorzucić fcr'a , jakiś wydeszek i będzie śmigać bardzo ładnie. Nie wiem jak to wygląda w przypadku xr , ale mysle ,ze też dałoby rady troche zwiększyć moc potem

Simson s51 -> Suzuki GN250 -> Suzuki DRZ 400

7

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

@b0unceR - jeździłeś na FMX-ie i dlatego uważasz, że jest "krową" czy podpierasz się tylko danymi technicznymi?

Husqvarna TE/SM 610i.e

8

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

Fmx - mułowate i cięższe moto, szybko Ci się znudzi. Nie twierdzę że to zły motorek, ma twardy bo nie wyżyłowany silnik. Ale coś kosztem czegoś odbiło się to na osiągach. Wiadomo można podkręcić ten silnik nawet bym powiedział odblokować, ale czy warto?

Drz - dla mnie klocek. Szukałem pewien czas drezyny byłem nastawiony na zakup. Przejechałem się kilkoma i od pierwszej jazdy coś mi nie pasowało w tych moto. Niby wszystko ok ale klocek... Nie wiem jak jest z wersją Y bo podobno różni się od reszty.

Xr400 - Sam posiadam takie moto. Szukałem jakiś czas drezyny ale jak już wspomniałem wyżej nie pasowała mi klocowatość w tym moto. Nadarzyła się okazja przetestowania xr400. Wsiadłem przejechałem się zakochałem i już wiedziałem że to moto którego mi trzeba. Nie będę Ci tutaj pisał o jego zaletach bo jest tego trochę a lepiej byś sam zgłębił ten temat. Co do zwiększenia mocy w Xr zakładasz gaźnik Mikuni TM 36 do tego jakiś tłumik. Możesz się pokusić o sportowy wałek rozrządu ale pewnie wpłynie to na żywotność silnika więc co kto woli. No i jeszcze jedno, znalezienie Xr'ki może trochę potrwać mało tych motorków u nas.

9

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

b0unceR napisał/a:

Plusem DRZ'ty jest to , że można sobie potem dorzucić fcr'a , jakiś wydeszek i będzie śmigać bardzo ładnie. Nie wiem jak to wygląda w przypadku xr , ale myślę ,ze też dałoby rady trochę zwiększyć moc potem

Jakbym miał kupować DRZ za 8(o ile jakimś cudem znajdziesz godną DRZ za 8) potem pakować 1500 w gaźnik i drugie tyle w wydech to wolał bym za 11 kupić lc4 czy jakiegoś tańszego wyczyna i zbierać na remont.

Nie wiem czy wam się tak psują te motocykle ?
Ja mam berga, i zmieniam olej, zaglądam do zaworów(bo raz tylko wymagały delikatnej korekty) i przejeździłem cały sezon bez problemu a poprzedni właściciel też parę godzin po remoncie przejechał. Na forum SMJ jest FS650 ktory przelatał 526 godzin i w tym czasie zrobił około 33 tys kilometrów i dalej jezdzi.

Wiedząc, że największym mankamentem każdego sprzętu jest jego poprzedni właściciel( ja akurat miałem bardzo wielkie szczęście i polecam w ciemno każdy sprzęt od Robulla) to na prawdę czy to WR, EXC,DRZ czy bergi(po 2004) są to bardzo solidne wyczynowe maszyny które odpowiednio serwisowane długo pożyją.

Z ciekawości jest ktoś kto co sezon robi remont w swoim motocyklu ?


Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Bartek

Szukam motocykla.

10

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

bielu000 napisał/a:

@b0unceR - jeździłeś na FMX-ie i dlatego uważasz, że jest "krową" czy podpierasz się tylko danymi technicznymi?

jeździłem xtx , a większośc osób z którymi mówiłem twierdzi , że fmx jest pratkycznie to samo. Zresztą pare youtuberów (gościu z niemiec , nie wiem teraz jak się dokładnie nazywa , ma zieloną fmx z monster stickerami itp) również twierdzi , że jako środek transportu git , a tak to z SM dużo wspólnego nie ma.

Nie chce hejtować tego motocykla , tylko poprostu podaje mu własną opinie

Simson s51 -> Suzuki GN250 -> Suzuki DRZ 400

11 Ostatnio edytowany przez bielu000 (2015-12-27 16:20:38)

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

b0unceR napisał/a:

a tak to z SM dużo wspólnego nie ma.

Jak to rozumieć? To jaki motocykl ma 100% wspólnego z SM? A 70%? A jakie jest kryterium, że dany motocykl nie ma nic wspólnego z SM?

Pytam bo widzę, że ostatnio panuje przekonanie, że "prawdziwe SM" to tylko takie, które z każdego biegu "idzie na koło". Osobiście jeździłem na FMX-ie, miałem okazję pojeździć XTX i śmiem twierdzić, że to nie jest to samo. Nie wiem w ogóle skąd to porównanie. Mi FMX-em jeździło się dobrze, można było pojeździć na przednim, tylnym kole, poskakać po krawężnikach w mieście i dobrze się bawić.
O terenie się nie wypowiem bo nie jeździłem. Poza tym FMX miał bardzo fajny moment obrotowy czego mi w Husqvarnie brakuje. Dodatkowo ma nisko położony środek ciężkości przez co motocykl wydaje się bardzo zwinny, w przeciwieństwie do LC4.

Jasne są motocykle lżejsze i mocniejsze ale nie wiem dlaczego mają być one faworyzowane i podciągane pod kategorię "prawdziwe SM".

Nie wychwalam FMX-a twierdząc jaki to on super jest, ale strasznie drażni mnie szufladkowanie pewnych motocykli.
Dużo chłopaków z forum jeździło właśnie na Hondzie i z tego co się orientuję, to większość jakoś tam dobrze wspomina FMX-a, zwłaszcza Olafff, od którego kupiłem swojego i z którym wymieniłem trochę wiadomości.

To tak w skrócie tylko. Tematu trwałości silnika nie będę poruszał ale wspomnę tylko - że znam przypadek FMX-a, który miał tak + - niecałe 0,5cm luzu osiowego na wale - jeździ do dziś.

Husqvarna TE/SM 610i.e

12

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

BOuncer, przesiadz sie na supermoto i pozniej doradzaj. Interent jest pełen speców. I nie mow do niego synku bo nie jestes jego ojcem. A Ty Kogut wiekszosc informacji juz masz, nie czekaj że forum zdecyduje za Ciebie. Znajdz sprzet przejedz sie i podejmin sam decyzje.

motoslide.com

13

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

Moje byle 525exc miało 12,5kW wbite, to zależy raczej od burdelu i wiedzy w wydziałach komunikacji, nawet r1 (odblokowane) można kupic na A2, żaden problem:)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

14

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

A jak to jest z chłodzeniem powietrzaka XR 400 w lato, jazda po mieście w upale 35 stopni +? Grzeje się, przegrzewa się? Od którego rocznika są XRki z tymi fajnymi plastikami na baku a nie takie okrągłe jak stare crossy?

np [url]http://www.aloop.com/Cust_images/XR650Supermoto.jpg[/url]
[url]http://img16.imageshack.us/img16/3365/honxr400lesm.jpg[/url]

a nie [url]http://s24.photobucket.com/user/lonloud/media/ec19c6c6.jpg.html[/url]

2015 - Honda XR 125 2004r
2016 - ...

15 Ostatnio edytowany przez bielu000 (2015-12-27 23:35:46)

Odp: Normalne SM na A2? Do 8 tys

Z tego co się orientuję to nie wychodziły w ogóle modele XR 400, z kompletem plastików.  Te na zdjęciach wyposażone są w specjalny KIT - [url]http://www.justgastanks.com/honda-xr400-250r-aloop-mx-kit/[/url]

Husqvarna TE/SM 610i.e