1

Temat: KTM 450/525 exc RFS

Witam, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą 660 na jeden z wymienionych w temacie. Zacząłem nad tym myśleć ze względu na to że jazda w terenie coraz bardziej mi się podoba, ale nie nie chce odpuszczać SM i takie pytanie czy po kupnie 450 lub 525 z dwoma kompletami kół da się to pogodzić? Chciałbym też jeździć na moto do pracy (40km trasa), nie codziennie ale kilka razy w tygodniu,  czy koszta mnie nie zjedzą ? Czy lepiej do 660 dokupić 250 2t i upalać teren? Mieszkam na Przedgórzu Sudeckim więc jest gdzie jeździć :) Za odpowiedzi z góry dziękuje.

2

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Lepiej kupić ćwiarę 2T jak Ci 660 styka jako SM. Druga opcja z kupnem RFSa też jest dobra, spokojnie utrzymasz ten sprzęt, na dzień dobry zrobisz porządną rewizję pieca i będziesz nawijać kilometry z bananem na gębie. Jak nie kupisz miny to spokojnie sobie będzie dbać o motocykl, pilnować oliwy i odwdzięczy Ci się bezawaryjną pracą. Kumpel ma teraz 525 i latamy w terenie to mogę powiedzieć tylko że dla mnie jest za mocny do upalania po kopalniach i lasach.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

3

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Jak bys jeszcze mial drugi komplet zawieszen to juz w ogole bajka 2w1. Ja dzienni 525 robilem ok 20km i czysty fun byle nie za czesto bo po czasie czlowiek ma dosc

4

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Właśnie jak to jest z tym zawieszeniem, standardowe od exc na ulice nie będzie dawać rady?

5 Ostatnio edytowany przez pawelosek142 (2015-12-15 21:49:23)

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Jasne,ze da rade,ale to nie bedzie to samo :D Duzo osob lata po ulicy nie zmieniajac zawieszenia,bo czesto w teren wylatuja (jazda w terenie z zawieszeniem SM,to slaby pomysl :D ) ,ja osobiscie jakbym czesciej latal na ulicy,to bym zmienil zawieche =D

vcvb obczaj priv :D

ktm exc 200 99r-ktm exc  400 02r-ktm exc 250 2t 2010r-yamaha yzf 180 2010r-yamaha r6 2007r-ktm  smcr 690 2012r

6

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Jezeli chcesz troche pojezdzic na torze to szybko bedziesz chcial zawiechy sm. Ogolnie i na ulicy po jakims czasie bedziesz czul niedosyt.

7

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Panowie jak wypada 525 w porównaniu z 530 minimum 2010r? I pytanie czy da się nimi sprawnie śmigać po górach, albo zawody enduro jakieś itp

8 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-02-29 22:46:19)

Odp: KTM 450/525 exc RFS

vcbv napisał/a:

Panowie jak wypada 525 w porównaniu z 530 minimum 2010r? I pytanie czy da się nimi sprawnie śmigać po górach, albo zawody enduro jakieś itp

Teoretycznie wszystko się da jednym jak i drugim. Ja osobiście tylko do endurzenia w górach celował bym w ktm 250 2T lub 250 4T ew. 350 4T, u nas na płaskim i przelotach od żwirowni do żwirowni lepiej sprawdzają się większe pojemności a ćwiartki itp. dostają mocnej zadyszki. Jeżeli myślisz też o SM to wiadomo że lepiej jak jest więcej:)) A w porównaniu jeżeli chodzi o silniki to wygrywa 525 ze swoim pancernym rfs-em który urósł już do legendy, XC4 w 530 żłopią olej na potęgę i trzeba tego pilnować ze względu na małą ilość w obiegu. Jeżeli jesteś świadomym użytkownikiem to myślę że jeden jak i drugi się nadadzą bo to świetne sprzęty, a wiadomo uroki takie jednocylindrowca że nie ma reguły posypać się może każdy, a koszty remontu będą podobne:)) Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

9

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Zostaw 660 kupuj 2T i będzie bajka. Na 525 w ciężkim terenie trzeba umieć jeździć żeby cię nie sponiewierał. Łatwo straci trakcję, a przy częstych wywrotkach lepiej podnosić 2T ;)

10 Ostatnio edytowany przez raku (2016-03-01 08:16:44)

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Przedgorze sudeckie? Skad jestes dokladnie? Jak masz hajsy to zostaw 660 i kup 250. Bo 525 fajny motor ale jak chcesz w ciezki teren to sie bedziesz wkurwial. Czasem bywam w Pieszycach u znajomych i w takim terenie 525 juz nie daje frajdy z jazdy mimo ze.cos tam jezdze. Po prostu waga nie pozwala na wykonywanie niektorych manewrow. Przerobilem troche sprzetow i na sm i w terenie i 525 jest zajebisty na sm i dobry w teren ale taki lzejszy i na przelotach, ciezkie gory i trawersy go przerastaja troche. Mialem 660 tez mialem i jest fajne moto. A w teren polecam 250, mialem kilka 300 ale zaluje ze nigdy 250, ostatnio latalem na 250 ziomka i pokochalem ta pojemnosc, 300 jest dla mnie za mocne.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

11

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Chłopaki dobrze prawią - 525 w ciężkim terenie to kloc. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się tam jakiś dwutakt albo 250tka 4T.
Jednym motocyklem choćbyś na głowie stawał nie opędzisz dwóch zupełnie różnych tematów. Zawsze będzie jakieś ALE i pewien niedosyt. Lepiej mieć dwa skromniejsze ale dedykowane do konkretnych zastosowań od początku do końca niż jeden uniwersalny. Zgodnie z zasadą, że gdy "coś jest dobre do wszystkiego to pewnie tak naprawdę jest do niczego..." ;)

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

12

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Dzięki chłopaki za odpowiedzi. Trochę mi się w głowie rozjaśniło i myślę że kupię jakieś 2T a 660 spróbuję odchudzić jak najbardziej.
Pozdrawiam

13

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Jak chcessz odchudzic 660 to mam tylny stelaz z aluminium, kiedys miałem taki zamiar odchudzic swojego i mi stelaz z airboxem został.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

14

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Stelaż mam alu tak że nie potrzeba, dzięki

15

Odp: KTM 450/525 exc RFS

Panowie temat wrócił, wymyśliłem że kupie KTM 300 bardziej z myślą o terenie (nie ma z kim latać na sm u mnie), ale małe koła też muszą być żeby czasami poodpierdalać :) i tak się zastanawiam czy na asfalcie taka 300 ciągnie podobnie jak 660?